X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חויבה בתשלום פיצוי גבוה במיוחד של 150,000 שקל לשתי עובדות במחלקת התברואה, שהשתכרו הרבה פחות מאשר גברים שביצעו עבודה זהה
▪  ▪  ▪
"סטריאוטיפים מגדריים"

עיריית ירושלים קיפחה שתי עובדות רק משום שהן נשים - קובע (28.12.16) בית הדין הארצי לעבודה. השופטת סיגל דוידוב-מוטולה הורתה לעירייה להשוות את שכרן של השתיים לזה של עמיתיהן הגברים ולשלם לכל אחת מהן פיצוי בסך 75,000 שקל והוצאות בסך 25,000 שקל.
גלית קידר ודפנה אילוז הועסקו בעשור הקודם במחלקת התברואה בעירייה והיו אחראיות על תשלום משכורות למאות עובדים. בית הדין האיזורי בעיר קיבל את טענתן לפיה קופחו בצורה משמעותית בהשוואה לגברים שהועבדו בתפקידים זהים, ובית הדין הארצי הרחיב את הסעדים שניתנו להן תוך שהוא דוחה את ערעורה של העירייה.
קיפוחן של קידר ואילוז התבסס על כך שהן דורגו כ"עובדי הנהלת האגף", בעוד הגברים נחשבו ל"פועלי ניקיון" ול"עובדי מוסך ותחבורה". עצם החלוקה הזאת, אומרת דוידוב-מוטולה, מלמדת על קיפוח מגדרי, שכן הנשים הוצאו מן הקבוצות החזקות ואיש לא דאג להן לאורך השנים. עובדה זו "מדברת בעד עצמה וזועקת את חוסר השוויון המבני שהוביל לפערי השכר", היא אומרת. גברים שהגיעו לאגף לא שובצו לקבוצת "עובדי ההנהלה" אלא לאחת הקבוצות הגבריות - וממילא זכו לשכר גבוה יותר.
"עצם החלוקה הטבעית-כביכול בין קבוצות היא-היא שמלמדת על האפליה המבנית (שסביר להניח שכלל אינה מודעת), ועל היותה מושרשת כה חזק בתפיסות החברתיות והניהוליות", מוסיפה דוידוב-מוטולה. "לכן התגוננותה של העירייה מפני פערי השכר, בטענה שקיומן של הקבוצות מהווה 'הבחנה מותרת' - כלל אינה אפשרית בהתאם להוראותיו של חוק שכר שווה, ואף חותרת תחת תכליתו הבסיסית".
טענה אחרת של העירייה הייתה, ששכרן של העובדות מוגבל מכוח חוק יסודות התקציב. על כך אומרת דוידוב-מוטולה, כי החוק מדבר על התשלומים מכוח הסכמי העבודה ולא נועד להתיר את הפרתו של חוק אחר. אין ממש גם בטענת העירייה לפיה הגברים קיבלו תוספות שכר פסולות, שכן עובדה היא שהם קיבלו ואף ממשיכים לקבל אותן. "העירייה הצביעה למעשה רק על סיבות פנימיות הנוגעות להתנהלותה הארגונית שלה עצמה, שכולן חוטאות בסטריאוטיפים מגדריים", מסכמת דוידוב-מוטולה.
התנהגותה של עיריית ירושלים הייתה לכל הפחות "אדישות מוחלטת כלפי הנורמה השוויונית", והיא השפילה את קידר ואילוז. היא התעלמה מפנייתה של נציבות השוויון וכפתה על השתיים הליך משפטי ארוך ומתיש, ובשל כך חויבה בתשלום פיצוי גבוה במיוחד, מסבירה דוידוב-מוטולה.
הנשיא יגאל פליטמן, השופטת לאה גליקסמן ונציגי הציבור שי צפריר ורוית ברניב הסכימו עם דוידוב-מוטולה. את קידר ואילוז ייצגו עוה"ד אפרת דויטש ונחום בן-משה, את העירייה ייצגו עוה"ד נטלי תמר-עטר ורחלה משה, את המדינה ייצגה עו"ד דנה מנחה, ואת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה - עוה"ד ציונה קניג-יאיר וג'נט שלום.

ע"ע 1842-05-14, עיריית ירושלים נ' גלית קידר, דפנה אילוז / פס"ד
עיריית ירושלים תפצה עובדות במחלקת התברואה על אפליה מגדרית בשכרן
תאריך:  29/12/2016   |   עודכן:  29/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
יואב יצחק
אסף דעבול החבר במועצת העיר ראשון לציון קשור עם גורמי פשיעה בעייתיים ופועל בשירותם    דעבול הזמין 'יהלומים' שמקורם באפריקה משני גורמים שביצעו עבירות יבוא סמים ושילם במזומנים 110 אלף ש"ח    בנו שי דעבול שילם 50 אלף דולר במזומנים תמורת 'יהלומים' כביכול    ה"סחורה" לא סופקה ואז החלו הלחצים והאיומים    המשטרה עצרה וחקרה את שי דעבול במשך כיומיים בחשד שהפעיל פושעים ממשפחת פשע בג'ואריש כדי שיאיימו ויסחטו כספים משני הגורמים שלא סיפקו את ה"סחורה"
איציק וולף
ברוך הלפגוט, סגן ראש האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים, פעל לטובת עמותת 'וזאת הברכה' בעודו מסתיר את קשריו הכספיים והפיננסים למנהל ומייסד העמותה
איתמר לוין
יוסי בן-דוד חשוד במרמה והפרת אמונים, בכך שקידם פרויקט של הקבלן אליהו עזרא עימו היו לו קשרים כלכליים משמעותיים    חשוד גם שהשמיט נכסים מהצהרת הון שהגיש
יצחק דנון
העירייה הודיעה שלמלון גני דן אין רשיונות עסק משום שנסגר לשנה וחצי של שיפוצים - והרשת מבקשת מבית המשפט לפסול קביעה זו
איציק וולף
מנכ"ל עיריית לוד, אהרן אטיאס, היה מעורב במגעים להפעלת בית כנסת במבנה מסוכן המיועד להריסה, ובבניה לא חוקית ללא היתרים, במקום המיועד לסלילת דרך    היועץ המשפטי לעיריית לוד: אפשרות לרווח כספי לא הוגן למשתמשים במבנה במקרה של צורך לפינוי לטובת פיתוח תשתיות בשטח    עיריית לוד: נוודא שהעמותה תמציא את כל האישורים הנדרשים לשיפוץ והפעלת בית הכנסת וברגע שהמינהל ישווק את המגרש בהתאם לתב"ע, העמותה תפנה את המקום מבלי שיהיו לה כל טענות כספיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il