X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר החוץ הרוסי אמר מוקדם יותר כי רוסיה תאסור על נציגי ארצות הברית במוסקבה להשתמש בשני מבנים ראש ממשלת רוסיה מדבדב: "אובמה משלים היום את משנתו האנטי רוסית הקשה"
▪  ▪  ▪
פוטין. בינתיים תגובה מידתית [צילום: נטליה קולסניקובה/AP]

התגובה הרוסית להודעת נשיא ארצות הברית אובמה על גירוש 35 דיפלומטים רוסים אינה מאחרת לבוא. שר החוץ הרוסי סרגיי לברור הודיע (יום ו', 30.12.16) כי ארצו מתכננת לגרש 35 דיפלומטים אמריקנים ולאסור על נציגי ארצות הברית במוסקבה להשתמש בשני מבנים.
אולם כשעתיים אחר כך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי רוסיה לא תגרש דיפלומטים אמריקנים. סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי פוטין אמר שהוא מתחרט על כך שממשל אובמה מסיים את כהונתו בדרך כזו. הוא הוסיף כי ישקול את פעולותיו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ כשיידרש להחליט על צעדים נוספים ביחסי רוסיה-ארה"ב.
הוראתו של הנשיא אובמה כוללת גירוש 35 אנשי מודיעין רוסים המוצבים בארצות הברית ולסגור שני מתחמים רוסיים. הצעד ננקט על-רקע הטענות שרוסיה התערבה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית במתקפה קיברנטית.
ראש ממשלת רוסיה, דמטרי מדבדב אמר כי "יש להצטער על שממשל אובמה - שהחל את כהונתו בשיקום היחסים עימנו - מסיים את דרכו ב-'יגון אנטי-רוסי'. מדבדב הוסיף לדברים שכתב בדף הפייסבוק שלו את האותיות RIP - "ינוח על משכבו בשלום".
לדיפלומטים הרוסים ניתנו 72 שעות לעזוב את המדינה, והגישה אל שני המתחמים הרוסיים בארה"ב תיאסר מהיום בצהריים. ההחלטה התקבלה משום שארה"ב הגיעה למסקנה כי פעולותיה של רוסיה נגד הדיפלומטים האמריקנים על אדמתה, אינן עומדות בקנה אחד עם התנהגות דיפלומטית.
הבית הלבן הודיע כי דיווח מבעוד מועד לנשיא הנבחר דונלד טראמפ על כוונתו להטיל עיצומים על רוסיה בעקבות התערבותה במערכת הבחירות. אולם הנשיא אובמה לא שוחח עם טראמפ והודעה על כך נמסרה אתמול לחבר בכיר בצוות המעבר של הנשיא הנבחר.
דובר הקרמלין אמר בתגובה לצעדיו של אובמה כי מצער שהעיצומים אושרו, וכי הם סימן למדיניות החוץ התוקפנית של וושינגטון. הדובר דמטרי פסקוב הוסיף כי תגובתה של רוסיה לעיצומים תהיה הולמת, וכי הנשיא פוטין יחליט עליה. פסקוב פקפק ביעילות של הצעדים נגד מוסקבה, משום שממשלו של הנשיא אובמה יסתיים בעוד שלושה שבועות. לדבריו, העיצומים הורסים את הקשרים הדיפלומטיים בין המדינות ומוסקבה מקווה שספיחיהם יתאדו וכי מוסקבה אינה בטוחה שהנשיא הנבחר טראמפ יאשר את העיצומים האלה.
טראמפ מצידו הודיע כי ייפגש עם ראשי סוכנויות המודיעין בשבוע הבא כדי להתעדכן בעובדות ואמר: "הגיע הזמן שנתקדם הלאה לדברים גדולים וטובים יותר".
גורם בכיר בארה"ב אמר כי אפשר שהנשיא הנבחר דונלד טראמפ יבטל את הוראתו של אובמה, ויאפשר לאנשי המודיעין הרוסיים לשוב לארה"ב, אולם הוסיף כי הוא אינו מציע לו לנהוג כך. גורם אחר אמר כי הצעדים שננקטו חשובים, משום שאין בכוונת רוסיה להפסיק את פעולותיה, וכי יש סימנים לכך שהיא תמשיך להתערב בבחירות דמוקרטיות במדינות אחרות, בהן כמה מבעלות בריתה האירופיות של וושינגטון.
עוזר בכיר של טראמפ אמר כי החלטתו של הנשיא אובמה להטיל עיצומים על רוסיה התקבלה כדי להגביל את הממשל הנכנס במדיניותו כלפי מוסקבה.
יו"ר בית הנבחרים האמריקני, הרפובליקני פול ראיין, אמר כי הצעד שנקט אובמה מאוחר מידי לאחר שמונה שנים של כישלון במדיניות מול רוסיה. הוא ציין כי התערבותה של רוסיה במערכת הבחירות בארה"ב הדגימה את מדיניות החוץ הלא יעילה של ממשל אובמה, שהפכה את ארה"ב לחלשה בעיניי העולם.

תאריך:  30/12/2016   |   עודכן:  30/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוטין: רוסיה לא תגרש 35 דיפלומטים אמריקנים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אוי
שמ  |  30/12/16 13:47
2
גלובליסטים+אובמה נגד האנושות
רון ה.  |  30/12/16 14:25
3
בביבון ישראל היום לא יגורשו
חפרפרת  |  30/12/16 15:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ישהה באיזוק אלקטרוני לפחות עד אמצע חודש פברואר    ג'ובראן: התחכום, הנועזות והשיטתיות המיוחסים לפישר מעלים את מסוכנותו; יש למנוע ממנו לשבש את משפטו
עידן יוסף
ארה"ב לדיפלומטים הרוסים: יש לכם 72 שעות לעזוב את המדינה    הצעדים החריגים ננקטו בתגובה פעילות הרוסית בבחירות ובפעילות הסייבר הרוסית
מחלקה ראשונה
פעולת תגמול של האצ"ל בה הולקו קצינים וחיילים בריטיים כפעולת תגמול נגד השלטון הבריטי בארץ ישראל שהלקו את לוחם האצ"ל
איתמר לוין
חויבה בתשלום פיצוי גבוה במיוחד של 150,000 שקל לשתי עובדות במחלקת התברואה, שהשתכרו הרבה פחות מאשר גברים שביצעו עבודה זהה
עידן יוסף
ריבלין תוקף את הרבנים וטוען כי הם התנגדותם לשילוב בנות ביחידות לוחמות מנוגדת לעקרון "צבא העם"    בציונות הדתית מגיבים: "ניסיון להסרת ערך הצניעות בצה"ל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il