רכבת ישראל ממשיכה בביצוע עבודות התשתית לחיבור הקו המהיר בין ת"א וירושלים ורכבת השרון (531). במסגרת זו, תבצע רכבת ישראל עבודות להסטת תוואי המסילה בין ת"א והרצליה והנחת מחלף מסילתי כפול בסמוך לתחנת ת"א סבידור מרכז.
עבודות התשתית תבוצענה על מסילות הרכבת הקיימות או בסמוך אליהן והן כוללות פירוק והרכבה מחדש של המסילות. לכן, בזמן העבודות, לא ניתן להפעיל רכבות בתוואי ותנועת הרכבות מופסקת צפונית ודרומית לאזור העבודות.
בהתאם לכך, החל ביום רביעי, ה-4 בינואר מהשעה 19:00 ועד ליום ראשון ה-8 בינואר בשעה 05:00, תסגרנה תחנות תל אביב האוניברסיטה והרצליה:
- תצומצם תנועת רכבות הנוסעים ויחולו שינויים במסלולי הרכבות.
- תנועת הרכבות מצפון תופעל עד תחנת בית יהושע.
- תנועת הרכבות מדרום תופעל עד תחנת ת"א מרכז סבידור.
- רכבות מירושלים ומבאר שבע (דרך אשקלון וראשל"צ) תגענה עד תחנת ת"א ההגנה.
- בשעות השיא בבוקר ואחה"צ, ביום חמישי (5.1.2016), תופעלנה רכבות נוסעים בין תחנות הוד השרון-כפר סבא-ראש העין-פתח תקוה ועד בני ברק, בשני הכיוונים. הרכבות לא תגענה לת"א. בימים שישי ומוצ"ש, תהיינה תחנות אלו סגורות לאורך כל שעות הפעילות.
- תנועת הרכבות תחודש כסדרה על-פי לוחות הזמנים, ביום ראשון ה-8 בינואר, החל מהשעה 05:00.
תחבורה חלופית - לנוסעים מומלץ לעשות שימוש בקווי האוטובוסים הסדירים מערי הצפון ואזור השרון אל אזור המרכז, שיתוגברו בתקופת העבודות סגירת המסילות בין בית-יהושוע ות"א.
- משרד התחבורה יפעיל מערך הסעיות, ללא תשלום, בין תחנת בית יהושע לתחנות הרצליה וכל תחנות תל אביב, בשני הכיוונים.
- רכבת ישראל תפעיל שירות אוטובוסים ללא תשלום בין תחנות נתניה ונמל התעופה בן-גוריון, וגם שירות אוטובוסים בין תחנות ת"א מרכז סבידור ות"א האוניברסיטה, בשני הכיוונים.
רכבת ישראל נערכת לקראת האירוע בתגבור כוח אדם בתחנות הרכבת בת"א ובבית יהושע: קופאים, דיילי רציף ודיילי הכוונה לתחבורה החלופית. לקוחות בעלי כרטיס תקופתי (גמיש 7, גמיש 30) שהינו בתוקף בזמן סגירת המקטע ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו, יהיו זכאים לפיצוי שיינתן בהארכת תוקף הנסיעה עד 4 ימים, בהתאמה למספר הימים בהם כרטיס הנסיעה היה בתוקף ומקטע הנסיעה היה סגור. הפיצוי ייטען אוטומטיות במכונות הכרטוס או בקופות עד ליום לאחר סיום תוקף כרטיס הנסיעה.
ברכבת ישראל אומרים כי קווי הרכבת החדשים הם חלק משמעותי מתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל וצפויים לשרת מאות אלפי לקוחות חדשים מדי יום, להוריד רבבות כלי רכב מהכבישים, להפחית בעומסי התנועה ולשפר את איכות האוויר. התוואי החדש והנחת המחלף המסילתי, יביאו לשיפור מיידי בגמישות התפעולית בהפעלת רכבות הנוסעים בין הרצליה ות"א.