X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עשרות שנות הקריירה של יעקב נאמן, מבכירי עורכי הדין בישראל: התמחות בדיני מיסים, הקמת משרד הרצוג-פוקס-נאמן, פעמיים שר המשפטים, שר האוצר
▪  ▪  ▪
שר דומיננטי [צילום: פלאש 90]

שר המשפטים ושר האוצר לשעבר, יעקב נאמן, הלך לעולמו (יום א', 1.1.17) לאחר מחלה קשה ואשפוז ממושך. בן 77 היה במותו.
נאמן עמד בראש משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן והיה מבכירי עורכי הדין בארץ במשך עשרות שנים. הוא שימש כשר המשפטים בממשלת נתניהו הראשונה והשנייה, וכשר האוצר בממשלת נתניהו הראשונה.
לאחר שירותו הצבאי, פנה ללימודי משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, ובמהלך לימודיו שימש כמזכיר הוועדה לבדיקת שיטת המיסים ברשויות המקומיות. את תוארו השני ותואר הדוקטור שלו קיבל מאוניברסיטת ניו-יורק. התמחה בדיני מיסים, ושימש כפרופסור בפקולטות למשפטים באוניברסיטת תל אביב ובר-אילן. בתחילת שנות ה-70 החל לעבוד בתור עורך דין עצמאי, והיה ממקימי משרד הרצוג-פוקס-נאמן.
מנובמבר 1979 ועד פברואר 1981 כיהן נאמן כמנכ"ל משרד האוצר, ובמסגרת תפקידו פעל כדירקטור בחברת אל-על ובתעשיה האוירית. ועדת בייסקי שחקרה את משבר מניות הבנקים של 1983, מתחה ביקורת על נאמן בשל שתיקתו לנוכח ויסות מניות הבנקים. בעת פרשת הקלטת הלוהטת היה נאמן יועצה של שרה נתניהו, ובכך התקרב לבנימין נתניהו.
ביוני 1996 מינה נתניהו את נאמן לתפקיד שר המשפטים, כאשר מספר שעות לפני כן טען יואב יצחק בעתירה לבג"ץ, בה נאמר שנאמן לא כשיר למילוי התפקיד. למחרת החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז, מיכאל בן-יאיר, על פתיחת בדיקה משטרתית בשל הטענות שהועלו. באוגוסט של אותה שנה החליט בן-יאיר על פתיחת חקירה משטרתית נגד נאמן, שהודיע על התפטרותו מתפקיד שר המשפטים. כתב האישום כלל שני עניינים: הגשת תצהיר כוזב לבית המשפט העליון, ומסירת עדות שקר בחקירת משטרה. נאמן זוכה מהאשמות במאי 1997, לאחר שנקבע, כי פעל בתום לב.
לאחר זיכויו, דובר על החזרתו לתפקיד שר המשפטים, דבר שנתקל בהתנגדות מצד מחליפו, צחי הנגבי. למרות שאמר נאמן שהוא מוותר על שובו לממשלה, נפתח תהליך למינויו לשר האוצר, לאחר התפטרותו של דן מרידור. כשר האוצר היה אחד מהשרים הדומיננטיים בממשלה, למרות שלחובתו נרשמו הכישלון במו"מ עם ההסתדרות ותקציב המדינה הבעייתי שהוכן לשנת 1998. בדצמבר 1998 התפטר נאמן עקב חוסר גיבוי מצד נתניהו, וחזר למשרד עורכי הדין שלו.
בשנת 2009 חזר לתפקיד שר המשפטים, כאשר במהלך כהונתו קידם תוכנית לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. נאמן הביא למינוי מאות שופטים ולהגדלת תקציב מערכת בתי המשפט. הוא גם דחף לרפורמה בבחינות לשכת עורכי הדין, שיושמה לאחר כהונתו. במרס 2013, עם השבעת הממשלה ה-33, פרש נאמן מתפקידו.
מסע הלוויה יצא ביום שני בשעה 12:00 מהיכל שלמה להר הזיתים.
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מבכה את פטירתו של יקירנו ויקיר עם ישראל, יעקב נאמן ז"ל. יעקב נאמן היה מבכירי המשפטנים במדינה, חריף שכל ובעל לב יהודי חם. הוא היה בעל עמדות לאומיות מוצקות, ועם זאת תמיד חיפש את דרך הפשרה וההידברות, כפי שעשה כשהוביל את ועדת נאמן שטיפלה ברגישות ובחכמה בנושא הגיור... מצאתי בו שותף נפלא לעשייה הציבורית. כשר האוצר הוא הוביל ותמך ברפורמות חשובות, ובראשן פתיחת שוק מטבע החוץ שעשתה מהפכה כבירה בכלכלת ישראל. רעייתי ואני שולחים לרעייתו הדסה, לילדיו ולנכדיו את תנחומינו הנשלחים מעומק ליבנו".
  • שרת המשפטים איילת שקד: "משרד המשפטים כולו מרכין את ראשו למשמע הבשורה המרה על פטירתו של פרופסור יעקב נאמן, אדם משכמו ומעלה, שהשכיל לשלב תורה ועשייה, ותמיד היה מוכן לפעול למען המדינה. נאמן, שהיה ממקימי אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, לא נח על זרי הדפנה ולא הסתפק בהצלחתו בשוק הפרטי, ובחר פעם אחר פעם לתרום למדינה בשלל תפקידים חשובים, ממנכ"ל משרד האוצר ועד שר האוצר ושר המשפטים. הוא סימן בדרכו השקטה את היעילות והמקצוענות בשרות הציבורי. פרופ' נאמן היה משפטן מבריק, שמרן בהשקפתו והניח יסודות להרבה יוזמות שאנחנו זוכים לקדם היום במשרד".
  • יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין: ״יעקב נאמן היה דמות מיוחדת בנוף הציבורי שלנו. ברוך כשרונות ונעים הליכות, נאמן ברמ"ח אבריו למורשתו ולעמו. לא בכדי גויס פעם אחר פעם לשירות הציבורי על המחיר הכרוך בכך. קולו הייחודי, הישרות והנאמנות שלו יחסרו לנו״.
  • שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני: ״מצער מאוד לשמוע על מותו של יעקב נאמן, תלמיד חכם שידע לחבר בין אנשים, לפשר בין עמדות ולתת עצה טובה ונבונה בכל עת. אזכור לטובה את הימים שבהם עבדנו יחד בעת, כשכיהן כשר אוצר ושר משפטים".
  • ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג: "פרופסור יעקב נאמן, שר המשפטים ושר האוצר לשעבר, היה מורה וחבר קרוב במשך עשרות בשנים. איש רחב לב, רחב אופקים, אדם נדיב שתמך בשירות בצה״ל, בחיבור בין קבוצות בחברה הישראלית, משפטן מובהק ובעל עשייה ציבורית ומשפטית גדולה וחשובה למדינת ישראל ואזרחיה. הייתה לי הזכות לצפות בפועלו עשרות שנים, תחילה כשותפו של אבי חיים הרצוג ז״ל ולאחר מכן כתלמידו ושותפו, לפני שפרשתי לטובת השליחות הציבורית בעידודו של יעקב, ולצידו בממשלת ישראל. במהלך אותן שנים, תמיד ראה בראש ובראשונה את טובת המדינה ואחדות העם כמטרה עליונה ולשם כך פעל".

תאריך:  01/01/2017   |   עודכן:  01/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעקב נאמן נפטר בגיל 77
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יעקב נאמן כמו רם כספי, יעקב
עורך דין זוטר  |  1/01/17 21:24
 
- כל חייך תהיה זוטר
דן ה  |  2/01/17 03:28
 
- מסכים לחלוטין
דובצ'ה מבני ברק  |  2/01/17 09:51
2
יעקב נאמן היה יהודי יקר לכן
ישע  |  3/01/17 09:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המחבל לשעבר, שנפגש לפני כשנה וחצי עם באסל גטאס, היה כלוא בישראל לאחר שהבריח נשק לפתח    מת בגיל 94 ברומא
עידן יוסף
גביית עדותו של ראש הממשלה נקבעה למחר והוקצו לה שעתיים    חוקרי משטרת ישראל מבקשים לגבות ממנו עדות נוספת ביום אחר למשך כשעתיים
עידן יוסף
משרדי האוצר והבריאות מודיעים על הוזלת המחירים המרביים לצרכן של תרופות המרשם החל מהיום
איתמר לוין
בית המשפט: המחזאי הלל מיטלפונקט לא העתיק מרכיבים מרכזיים במחזהו "מקסי ואני" מהמחזה "אדמונטון" של רון גואטה
עידן יוסף
כוחות הכיבוי וההצלה שהגיעו לדירה בקומה החמישית ברחוב דרך חברון בירושלים איתרו גופות שנפגעו מהאש    נבדק חשד לרצח והתאבדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il