משרד החינוך הגיע (יום ב', 2.1.17) לוועדת החינוך להציג את המיפוי שערך בשנה האחרונה של עובדי הקבלן במערכת, אך התברר כי המיפוי לא הושלם, ובמשרד החינוך עדיין לא יודעים כמה מורים, בבתי הספר הייסודים ובעל יסודי, מועסקים במסגרת שעות ההוראה בתוך בתי הספר כעובדי קבלן.
לדברי לילי בן עמי, מהקואליציה להעסקה ישירה: "הפילוח והמיפוי של משרד החינוך מחסיר עובדים רבים. אנחנו מגדירים עובדי קבלן כמי שמלמדים במערכת החינוך הציבורית בשעות הלימודים, ולא מועסקים על-ידי הרשות המקומית, משרד החינוך או הרשות המקומית.
ישנם ארבעה סוגים של מורי קבלן:
- מורים בליבת המערכת - רובם ב"על יסודי", משום שהרשויות המקומיות משתמשות בחברות בת. זה הסוג הכי גדול והוא בכלל לא נכלל במיפוי של משרד החינוך.
- הפרויקטים שהמשרד עצמו מפריט, כגון מורי היל"ה, שמלמדים לבגרות ויש להם תעודת הוראה ותואר, וגם אותם משרד החינוך גם לא ספר במיפוי.
- המורים הנוספים שההורים והרשות המקומית מכניסים לכיתות כדי להעשיר את התלמידים.
- תוכניות חיצוניות כמו 'רוח יהודית' ועוד, שנכנסים לבתי הספר ומלמדים את התלמידים וגם הם לא נכללים במיפוי".
בן עמי ביקשה לברך את משרד החינוך שהוא לדבריה המשרד הממשלתי הראשון שעשה מיפוי של עובדי הקבלן שעובדים בתחום אחריותו. ח"כ
שלי יחימוביץ' אמרה כי המערכת לא רוצה לטפל בעובדי הקבלן. "הפתרון הוא לקלוט קליטה ישירה את עובדי הקבלן שמועסקים במערכת ולאסור באופן גורף העסקה שאינה ישירה".
יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים קראה לקלוט את כל מורי הקבלן בקליטה ישירה. "אנחנו מאגדים 140,000 מורים עובדי הוראה עם תעודת הוראה ורישיון הוראה. הנתונים שהוצגו בפנינו על-ידי משרד החינוך אינם נכונים. ממציאים כל מיני שמות לעובדי קבלן כדי לא להכליל אותם במערכת וכדי לחסוך כסף. זאת שערורייה אחת גדולה".
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ
יעקב מרגי קרא למשרד החינוך להשלים את המיפוי עד ל-1.5.2017 ולהתחיל בהליך של העסקה ישירה של כל אותם מורים שמלמדים במערכת החינוך הציבורית בשעות הלימודים הפורמליות. "הוועדה תמשיך לקיים דיונים בנושא ולהציף את כל הבעיות הקיימות, עד לשילובם של מורי הקבלן במצבת העובדים של משרד החינוך".