X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרמטכ"ל התייחס למשפטו של החייל היורה, אלאור אזריה והוסיף: כשחוצים את שערי הבקו"ם יש פקודות. יש פקודות חוקיות, יש פקודות בלתי חוקיות ויש פקודות בלתי חוקיות בעליל
▪  ▪  ▪
איזנקוט. ערכי צה"ל [צילום: עדי כהן צדק]

גבר בן 18 שמתגייס לצה"ל הוא לא הילד של כולנו, הוא לא תינוק שנשבה והוא לא עבר ליד קו הגבול ומישהו חטף אותו, הוא לוחם, הוא חייל, הוא נדרש לחרף את חייו כדי לבצע את המשימות שמטילים עליו - כך אמר (יום ג', 3.1.17) הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, יממה לפני ההכרעה במשפטו של החייל היורה, אלאור אזריה.
בכנס של המרכז הבינתחומי לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, אמר איזנקוט כי "הבלבול שחל בשיח בחברה הישראלית בין גבר בן 18 או אישה בת 18 לבין הילדון של כולנו שהתבלבל ונחטף זהו שיח שפוגע בדרישה שלנו מחיילי צה"ל לדברים הבסיסיים ביותר.
עוד הוסיף איזנקוט בהקשר זה כי "רוח צה"ל דורשת מהחיילים שלנו את סט הערכים של צה"ל שהם להגן על המדינה בנאמנות ובאהבה תוך דבקות במשימה וחתירה לניצחון, ומבחינתנו זה לא פלקט, זהו סט הערכים של צה"ל. התפקיד שלנו כמפקדים לוודא שסט הערכים הזה מתקיים כדי לעשות צבא חזק יותר ולשמור על כוחו ועל צדקתו. כשחוצים את שערי הבקו"ם יש פקודות. יש פקודות חוקיות, יש פקודות בלתי חוקיות ויש פקודות בלתי חוקיות בעליל. אנחנו מסבירים לחיילים את המשמעות ואומרים שכשהפקודה היא בלתי חוקית בעליל זוהי אינה זכותך לא לבצע אותה, אלא זוהי חובתך לא לבצע אותה".
מדיניות הפעלת כוח נכונה
בנאומו התייחס איזנקוט לגל הטרור האחרון ואמר כי "העובדה שלא התפתחנו לאינתיפאדה שלישית היא תולדה של מדיניות הפעלת כוח נכונה. הופעל הרבה כוח בצורה ממוקדת, דבר שדרש להפריד בין אוכלוסייה לטרור, לא לעשות ענישה קולקטיבית ולקיים פעילות סיכול תוך הוצאת גורמים שליליים עד כמה שאפשר ותוך שימור את הוראות הפתיחה באש של צה"ל. הוראות אלה לא השתנו מעל ל-10 שנים, והן מאפשרות ללוחמים שלנו לפעול מול אמצעי כוונה כלפי חייל או אזרח ולמלא את המשימה בצורה מדויקת, תוך מאמץ גדול מאוד לא לפגוע בבלתי מעורבים. אנחנו מסתכלים על הזמן שחלף מאז מבצע צוק איתן ואנחנו רואים ששנת 2016 הייתה השנה השקטה ביותר מאז 1967".
מנגנון תיאום עם הצבא הרוסי
איזנקוט סקר במהלך הרצאתו את המציאות האסטרטגית באזור: "המעורבות הרוסית הלכה והתגברה בשנה האחרונה והשכלנו לבנות אסטרטגיה נכונה הרואה בבת ברית שלנו, הצבא האמריקני, בעל אינטרס משותף, שותפות בתרומה שלנו למאמץ ומניעת חיכוך ופגיעה עם הצבא הרוסי. כל כמה שבועות מתקיימות פגישות בין קציני צה"ל לקציני הצבא הרוסי ונבנה מנגנון תיאום בין הצבאות.
לגבי חממאס התנחל בלבבות של תושבי הרצועה וזוכה לאהדה גדולה מאוד ברצועת עזה ופה האתגר לספק מציאות ביטחונית טובה, למנוע התעצמות, בוודאי למנוע הפרת ריבונות של תת-קרקע לתוך שטח ישראל, לצד ביצוע צעדים שמספקים אופק ותקווה לאוכלוסייה ש- 47% ממנה מובטל. כל זאת לצד החובה הברורה שלנו להחזיר 2 חיילי צה"ל שנהרגו לקבורה בישראל ו-2 אזרחים שנמצאים שם".

תאריך:  03/01/2017   |   עודכן:  03/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמנון ליפקין-שחק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בן 18 שמתגייס לצה"ל הוא לא הילד של כולנו"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למה לא? מה שקרה למשפחת
צהל אחר,חומר אחר!  |  3/01/17 15:14
2
אם
שמ  |  4/01/17 00:43
3
לדעתי יש לזכות אותו משום ש..
בוני  |  4/01/17 02:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במוקד דיון שעסק בפעילות האיגוד עמדה שאלת ניהול מרשם הדומיינים שבניהולו    חבר האיגוד: "לטווח הארוך זו צריכה להיות תשתית לאומית מוסדרת בחוק"    יו"ר ועדת המדע: "עלתה השאלה: אם הדברים תקינים מדוע להתערב"
אלעזר לוין
שר האוצר אישר רשמית: ההסכם בין שתי המדינות ייחתם בבייג'ינג על-ידי ראש מטה הדיור יצחקי    כחלון: "יתכן שנוותר על חברות הבנייה הזרות"    "הסינים הענישו אותנו"
עידן יוסף
ועדת הכספים דנה בהצעת חוק שתכליתה לפטור מארנונה בתי כנסת שבתוך בתי מדרש וישיבות, בדומה לפטור הניתן לבתי כנסת    האוצר והשלטון המקומי מתנגדים    עיריית י-ם: הפטור יעלה לנו 35 מיליון שקל בשנה
מירב ארד
ירידה של 6.4% ביצוא יהלומים מלוטשים עלייה של 23.1% נרשמה בייצוא יהלומי גלם    ביבוא יהלומים מלוטשים נרשמו ירידה של 5.7%
מחלקה ראשונה
מחקר חדש של ד"ר ארנון גרוס מהמרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון מצביע על עלייה נוספת בהסתה בספרי הלימוד הפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il