X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במהלך דיון בוועדה לזכויות הילד ציין נציג משרד הבריאות כי הסכנה היא בכל מצבור חול בגן ולא רק בארגז החול: "רק טיפול שוטף של הרשות המקומית והגן יביא להרחקת מזיקים וחיידקים". אם לילד: "חלו אצלנו ילדים בדיזנטריה, אחרים חזרו עם פצעים מוגלתיים"
▪  ▪  ▪
גן ילדים. תחזוקה לקויה [צילום: בוצ'צ'ו]

הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ג', 3.1.17) דיון בנושא 'חול מזוהם בגני הילדים'.
יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון פתחה את הדיון: "קיבלנו מגוון פניות, זו בעיה רחבה הנוגעת לכלל אזורי הארץ. למרות הניסיונות ובשל תחזוקה והתנהלות לקויה, לא מצליחים לשמור על ההיגיינה בארגזי החול, בעלי חיים עושים שם את צרכיהם, שורצים שם חיידקים ומזיקים והדבר מביא לתחלואה. אנו מעוניינים לעשות בדבר סדר פעם אחת ולתמיד".
למרות הנהלים: במציאות זה לא מתקיים
רותם זהבי, מנהל בטיחות סביבתית במשרד החינוך: "התמונה לא קטסטרופלית. יש בעיות, אבל זו לא חזות הכל. מבחינת הנחיות הבטיחות, ארגז החול צריך להיות נקי ומסודר וללא חפצים פוגעניים. בסוף היום הגננת מכסה אותו עם ברזנט ואם צריך מנקה, ובתחילת היום פותחים את הברזנט. לרשות המקומית יש את האחריות שלה, היא צריכה לעשות סקר אחת לשנה ואם צריך להחליף חול. למשרד החינוך יש אחריות-על ופקחים שעוברים ובודקים את ארגזי החול. לצד כך, אחת ל-5 שנים אנחנו מגיעים לכל גן. יש גם פיקוח של משרד הבריאות, אבל אני יודע שיש המלצות שלהם שלא מיושמות, וזו אחריות הרשות המקומית".
יו"ר הוועדה הגיבה לדברים: "בפועל, כל מה שסרקת כאן, לא עובד. למרות הנהלים, במציאות זה לא מתקיים. משרד הבריאות מורה להחליף את החול פעמיים בשנה וזה לא קורה. האחריות היא על הרשות והגן. הרשויות, דווקא הם, כמי שיושבים על השלטר של הטיפול בארגזי החול, לא נמצאים פה בדיון. אני רואה זאת בחומרה. התחושה היא שהם מתנערים מאחריות".
במהלך הדיון הודו כלל הגורמים כי המלצות משרד הבריאות להחליף את החול פעמיים בשנה לא מיושמות כלל, בעוד תקנות משרד החינוך מורות על הוספת חול בלבד.
ד"ר עמיר יצחקי, מהנדס ראשי לבריאות הסביבה, משרד הבריאות: "בארגזי החול ניתן לטפל ולמנוע, הבעיה הגדולה יותר היא שכל שטח החצר מלא בחול והילד שהולך לשחק לא מבחין בין ארגז החול שמטופל ליתר החול בחצר. מי שחושב שמצע של דשא סינטטי נקי מחיידקים טועה. הבקשה להחליף את החול פעמיים בשנה היא גורם מצמצם. צריך טיפול שוטף של הגננת וגם של הרשות. טיפול של פעם בשנה לא מספיק".
מעיין צדוק, אם לילד בגן בהוד השרון: "חלו אצלנו ילדים בדיזנטריה, ילדים חזרו עם פצעים מוגלתיים. כל אחד זורק את האחריות למישהו אחר. תחזוקת החול ברמה נמוכה ובעלי חיים יכולים להיכנס באופן חופשי. ישנם המלטות של חתולים על הנדנדנות ונמצאו בחול עצמות של דגים".
שאשא-ביטון: "אשקול לקדם חקיקה בנושא"
ח"כ שאשא-ביטון סיכמה את הישיבה: "הדיון הורחב גם לחול ולמצעים שסביב ארגז החול. אחרי השיח היום, לפיו יש המלצות ואין הנחיות, כשלחלק הן כן ברורות ולאחרים לא, אני שוקלת לקדם חקיקה בנושא. נבחן בשלב ראשון כיצד מתקדם התהליך ללא חקיקה. לארגז החול יש ערך חינוכי והתפתחותי אבל אם הוא לא מטופל והנזק עולה על התועלת, אולי עדיף שהוא לא יהיה קיים בכלל".
"האחריות היא של משרד החינוך והרשות המקומית במשותף, המשרד צריך לקבוע סטנדרטים חדשים לגבי התחזוק התברואי בגנים, יחד עם משרד הבריאות וגורמי מקצוע נוספים. לא להוציא את זה כהמלצות, אלא כהנחיות ולוודא שבפועל השלטון המקומי מקיים אותן. האחריות ליישום בשוטף ביומיום היא על הרשות המקומית וצוות הגן. אני רואה בצורה חמורה את זה שהשלטון המקומי לא שלח נציג לדיון. לגבי הגנים הפרטיים, כל מי שמטפל בילדים, יש לו אחריות עליהם וגם עליהם להקפיד בנושא מצע החצר" הוסיפה שאשא ביטון.

תאריך:  04/01/2017   |   עודכן:  04/01/2017
+גם ההימורים על מרוצי סוסים בדרך החוצה
17:40 04/01/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר וועדת הרפורמות: "תקציב המדינה שאושר זה מכבר הינו תקציב חברתי ביותר עם הגדלת קצבאות ילדים, קשישים ועוד. איש אינו מעוניין שהגדלת הקצבאות תחזור למדינה ב-28 לחודש באמצעות כספי ההימורים, אלא שתלך לטובת הציבור אשר ישתמש בכספים לחינוך, תרבות ורווחה"

[צילום: פלאש 90]
+חברי פרלמנט מבריטניה: נילחם באנטישמיות
17:36 04/01/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בוועדת העלייה והקליטה הודגש: הרשתות החברתיות והאוניברסיטאות הן חממות לאנטישמיות  ▪  יו"ר הוועדה: הממשלה בלונדון פועלת היטב, וניכר רצון לבער את התופעה  ▪  משרד התפוצות: בריטניה עדיין מובילה בציוצים אנטישמיים בטוויטר

הפרלמנט הבריטי [צילום: מן הטלוויזיה]
+מועלם לח"כים הערבים: "תזכרו שיש מתורגמנים"
16:21 04/01/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה - פסילת מועמדים לכנסת גם בשל התבטאויות התומכות בטרור

[צילום: עזרא גבאי]
+נעצר חשוד בתקיפת סגן השר פרוש ובנו
15:56 04/01/17  |  

משטרת ישראל עצרה חשוד אירוע בו הותקפו בליל שבת סגן שר החינוך מאיר פרוש ובנו ישראל, ראש עיריית אלעד, במרכז ירושלים. החשוד, תושב ירושלים, נעצר במהלך הפרות סדר שהתקיימו היום מול לשכת הגיוס ברחוב רש"י. הוא הובא לחקירה בצח"ם מרחב ציון ונחקר בגין תקיפת עובד ציבור והכשלת שוטר. מהחקירה עולה כי החשוד הבחין בסגן השר ובבנו עת שיצאו מבית הכנסת, התקרב אליהם, הפיל את כובעו של בנו וירק לעברו של סגן השר. בסיום החקירה הוא יובא בפני בית המשפט לדיון בעניינו.

+"למה שמתנחל לא יועמד לדין בישראל?"
15:47 04/01/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוקה אישרה לקריאות שנייה ושלישית: פסיקות בתי המשפט הצבאיים באיו"ש יחשבו כראייה בבתי המשפט בישראל  ▪  יוזמת ההצעה ח"כ ברקו: "אין בהצעת החוק כל סיפוח או כל שינוי סטטוס של בתי המשפט באיו"ש"

[צילום: דוברות הכנסת]
+בטרומית: ספירת הימים לקבלת תושבות תתחיל ביום הכניסה לארץ
15:12 04/01/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - מניין שהות בישראל לעניין תושבות), התשע"ז-2016 של חבר הכנסת ישראל אייכלר. כיום, בעלי אשרות כניסה לישראל, בעיקר מסוג אשרת תייר, רשאים להיחשב כתושבים לפי חוק הביטוח הלאומי, אם התגוררו בישראל לפחות 183 ימים מיום קבלת האשרה. מוצע לקבוע כי ספירת הימים, לגבי בעלי האשרות האמורות, תתחיל ביום הכניסה לישראל במקום ביום קבלת האשרה.

+נשיא הסנאט הצרפתי: בוועידת השלום בפריז כוונתנו לעזור
15:10 04/01/17  |  

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, אירח את נשיא הסנאט של צרפת, ז'ראר לארשה, וחברי סנאט בכירים נוספים. "ההצבעה הצרפתית באו"ם התקבלה בחומרה, אכזבה וכעס בישראל, אמר להם אדלשטיין. "זאת בעיקר לנוכח עמידתה של ישראל לצד צרפת אל מול מתקפות הטרור בשנתיים האחרונות, והסיוע שהעניקה ישראל מתוך נסיונה בתחום. ההצבעה אינה מסייעת במאום לקידום השלום באזור. כמדינה ידידה אנחנו מצפים מצרפת לנהוג אחרת בעתיד". מוקדם יותר, בפגישה בין המשלחות בלשכת יושב ראש הכנסת, אמר אדלשטיין: "קיום ועידה בפריז ללא נוכחות ישראלים ו/או פלסטינים אינה מועילה". הוא חלק על התפישה לפיה ההתנחלויות הן המכשול העיקרי לשלום: "מה קיבלנו כשיצאנו מעזה? אלפי טילים", אמר. נשיא הסנאט לארשה אמר בתגובה: "עלינו להקים מנגנון הידברות ושיתוף פעולה בין הפרלמנטים, על מנת להימנע מאי-הבנות ודעות קדומות. אני מבין את תחושתכם לגבי ההצבעה באו"ם. ההפתעה באה יותר מכיוונה של ארצות הברית. הכוונה בוועידת השלום בפריז היא לעזור; חייב להתקיים דו-שיח בין הצדדים, האזור נמצא בתוהו ובוהו של ממש. סוגיית הביטחון היא מרכזית עבורנו, ואני מברך על העזרה שמושיטה לנו מדינת ישראל בתחום זה".

+בטרומית: שקיפות תשלומים קבועים בעסקה מתמשכת
14:56 04/01/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - שקיפות תשלומים קבועים בעסקה מתמשכת), התשע"ו-2016 של חבר הכנסת איתן כבל וקבוצת חברי הכנסת. מוצע בה לקבוע כי עוסק לא יגבה תשלום קבוע, דהיינו תשלום שנקבע שלא על פי היקף השימוש שעושה הצרכן בטובין או בשירותים שמספק לו העוסק, אלא אם כן פירט בחשבונית או בהודעת תשלום הנשלחת לצרכן את השירותים או הטובין שבגינם נגבה אותו תשלום קבוע.

+בטרומית: תיקון בהוראות הגנת הצרכן על ביטול עסקה
14:40 04/01/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - עוסק שאינו ספק), התשע"ז-2016 של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' וקבוצת חברי הכנסת. מוצע לקבוע כי בעסקאות בתחומי הארחה, נסיעה ונופש, כאשר נותן השירות אינו ישראלי אך המתווך בעסקה ישראלי, לא יחולו ההוראות הקבועות בחוק הגנת הצרכן לעניין ביטול עסקה. תנאי הביטול ודמי הביטול יהיו לפי תנאיו של נותן השירות ובלבד שהמתווך הציגם לצרכן טרם ההתקשרות בעסקה.

+בטרומית: הארכת הסובסידיה לייצור ביצי מאכל ביישובי הגליל
14:26 04/01/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגליל (תיקון - הארכת הסובסידיה לייצור ביצי מאכל ופטימים), התשע"ז-,2016 של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ יצחק וקנין. חוק הגליל קובע מתן סובסידיות לקיום משק הלול והפטם במרום גליל עד 2017. מוצע להאריך את מתן הסובסידיה לבעלי המכסות בענף ההטלה והפטם לעשר שנים נוספות, עד לשנת 2027.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגזי החול בגנים - ההמלצות לא מיושמות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
איציק וולף
בשמי ישראל טסים כיום 161 רחפנים של חברות מסחריות בעלות רישיון אך גם עשרות אלפי רחפנים של חובבים    ב-2015 היו 15 מקרים של קרבה מסוכנת של רחפנים למטוסים בגובה של קילומטר עד קילומטר וחצי, ב-2016 - 14 תקריות דומות
עידן יוסף
בשנת 2015 דווחו 9,000 התקפות אנטישמיות בפייסבוק, 11,354 בטוויטר, 4,468 באינסטגרם, וביוטיוב 4,465 סרטונים אנטישמיים
עידן יוסף
חלק מרכיבי הסל לא התעדכנו מדצמבר 2007    יו"ר ועדת החינוך: יש שחיקה בתעריף הסל לתלמידי הפנימיות, נפעל לעדכונו
עידן יוסף
יו"ר ועדת העבודה והרווחה הגביל את הגבייה מצד לשכת תיווך לשנה אחת
עידן יוסף
במוקד דיון שעסק בפעילות האיגוד עמדה שאלת ניהול מרשם הדומיינים שבניהולו    חבר האיגוד: "לטווח הארוך זו צריכה להיות תשתית לאומית מוסדרת בחוק"    יו"ר ועדת המדע: "עלתה השאלה: אם הדברים תקינים מדוע להתערב"
רשימות נוספות
אלקין מתנגד לפטור ארנונה לבתי מדרש  /  עידן יוסף
פתיחת התאגיד נדחתה לערב יום הזיכרון  /  איציק וולף, איתמר לוין
כחלון: מכונות הרוע לא יישארו בארץ  /  עידן יוסף
פס הייצור של חוקי המדינה  /  עידן יוסף
מדיניות הרווחה מתה  /  אמיר ישר-גדות
היגיון פשוט  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il