X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה כורכת את ההחלטה בסוגיית חוק העזר העירוני לפתיחת המרכולים באיחוד הרשויות הצפוי בין ת"א-יפו לבת ים שעשוי להשפיע על התיקון לחוק העזר
▪  ▪  ▪
נתניהו. קיבל את הצעת לוין [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
להחזיר לדרעי את המרכולים
עידן יוסף
ועדת המנכ"לים לא הצליחה להגיע למסקנות ולא מצאה קשר בין מרכולי השבת של ת"א למבנה שבוע העבודה, ולכן בהיעדר ניגוד עניינים יש להחזיר את הסמכות לשר הפנים
לרשימה המלאה

השלכות הודעת המזכיר
להודעת מזכיר הממשלה כאילו הממשלה מנועה מלהכריע בסוגיית המרכולים עלולה להיות מכאן ולהבא השפעה על כל חוק עזר עירוני שמבקשות לקבל עיריית ת"א-יפו ועיריית בת ים. מכאן ולהבא עלול שר הפנים לעכב אישור של כל חוק עזר עירוני בכל אחת משתי הערים ולא רק בהן, אלא בכל רשות מקומית שיש כוונה לאחד אותה עם רשות אחרת. על הממשלה להביא בחשבון את הסיכוי שבג"ץ לא ישתכנע מהנימוק הקלוש שהושמע בה, בפרט לנוכח העובדה שלא נערכה הצבעה בעניין, ואף יבקש הסברים מדוע לא הוחזרו הסמכויות לידיו של שר הפנים.

הסתיים ללא הכרעה וללא הצבעה הדיון בישיבת הממשלה בסוגיית תיקון מס' לחוק העזר העירוני של עיריית תל אביב בעניים פתיחת חנויות וסגירתן.
השר יריב לוין טען בדיון כי יש להשיב לבג"ץ שהממשלה מנועה מלהכריע בעניין, לנוכח ההשפעה שעשויה להיות לו על תושבי בת ים. לדבריו, יש להמתין לאיחוד הצפוי בין תל אביב לבת ים, משום שלהכרעה הרת גורל שכזו יש השלכה גם על תושבי בת ים. בת ים נחשבת עיר מסורתית. לדעת לוין, על מועצת העיר המשותפת לקבוע היא רוצה לראות את אופי השבת בעיר.
אלי גרונר, המנהל הכללי של משרד ראש הממשלה, סקר בקצרה את דיוני ועדת המנכ"לים שבראשה עמד ואשר התבקשה להמליץ המלצות בעניין חוק העזר ובעניין מבנה שבוע העבודה בישראל. לאחר דיון מקיף בנושא הוחלט להודיע כי מאחר שמתקיים בעצם הימים האלה הליך לבחינת איחוד בין תל אביב יפו לבין בת-ים, וכל עוד נמשך הליך זה, הממשלה רואה מניעה בקבלת החלטה בעניין, שעשויה להשליך על השיקולים הרלוונטיים להליך.
יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, ציטט פסוקים מספר נחמיה, ובהם דברי תוכחה של הנביא נגד סוחרים המבקשים לחלל את השבת ולפתוח את החנויות בשבת - "ואריבה את חורי יהודה ואומר להם, מה הדבר הרע הזה אשר אתם עושים ומחללים את יום השבת? הלא כה עשו אבותיכם, ויבא אלוהינו עלינו את כל הרעה הזאת ועל העיר הזאת, ואתם מוסיפים חרון על ישראל לחלל את השבת"? הוא הזהיר כי פתיחת המסחר בשבת עלולה לאלץ עובדים לעבוד בשבת, עובדים שלרוב משתכרים שכר מינימום ומוצאים עצמם בפועל נאנקים תחת החובה לעבוד בשבת.
שרי ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וסופה לנדבר והשר אופיר אקוניס (ליכוד) אמרו שאסור לסגור מרכולים בשבת ואסור שתהיה תחושה של כפייה דתית.
יו"ר יהדות התורה, השר יעקב ליצמן, אמר כי אין לשנות את הסטטוס-קוו הקיים. לדבריו, הנושא אף מעוגן בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין יהדות התורה.
השר אורי אריאל (הבית היהודי) דיבר בישיבה על חשיבות השבת. קודם לדיון אמר איראל כי "השבת היא ערך יהודי ולאומי ומעוגנת בסטטוס-קוו ההיסטורי, ולכן פגיעה בצביונה ללא הסכמה והידברות תהיה בכיה לדורות ואתנגד לה. ברור לכולם כי אישור ממשלתי לפתיחת עסקים בשבת, ואפילו מדובר בכמה עשרות בודדות, מהווה שינוי מדיניות עם השלכות על כלל החברה הישראלית. צריך להבין שפריצת הסטטוס-קוו תהווה מדרון חלקלק שתשפיע על כל הצדדים, כי אם יש הפרה מצד אחד, יעשו זאת בפעם הבאה מהצד השני. הפתרון שהממשלה צריכה להוביל הוא הארכת חופשת סופ"ש לימי ראשון. על-ידי כך, מרבית הוויכוחים וקרבות השבת יהפכו ללא רלוונטיים. בכך אני מאמין ואת זה אקדם".
ביום שישי הודיעה מפלגת הבית היהודי כי היא תתנגד לכל שינוי בסטטוס-קוו בישראל. בהודעה רשמית של המפלגה נמסר כי "מעמדה של השבת בישראל בלתי ניתן לערעור, היא נכס לאומי שיש לשמרו כפי שהוא. כל שיח, עיסוק ועניין בדבר שינוי הסטטוס-קוו הקיים חייב להיעשות בהידברות ובהסכמה. הלכך, שרי המפלגה יתנגדו לשינוי חוקתי כלשהו בצביונה ובסטטוס-קוו הקיים במדינה עוד מהקמתה".
כמה שרים, בהם יובל שטייניץ (ליכוד), דרשו להחזיר את הסמכות לשר הפנים אריה דרעי, לנוכח העובדה שניגוד העניינים בו היה מצוי קודמו סילבן שלום אינו קיים עוד.
מזכיר הממשלה הודיע בתום הישיבה כי הממשלה סבורה שיש לדחות את ההחלטה בנושא עד לאחר הכרעה בסוגיית האיחוד ולגיבוש הסכמה במסגרת הליך האיחוד, ככל שיהיה. לכן, לדבריו, הממשלה תבקש מבית המשפט שלפניו תלויות ועומדות עתירות בעניין חוק העזר, ארכה לקבלת החלטה בעניין עד לאחר הכרעה בעניין איגוד הרשויות. כזכור, נדרשת המדינה להשיב לעתירה עד 23 בינואר.

תאריך:  08/01/2017   |   עודכן:  08/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרכולי השבת: המדינה תבקש ארכה מבג"ץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עמי דור-און
את הסיטואציה הזו ניתן להגדיר במשפט מתוך ספר שופטים: "בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה". נכון שיש לנו ראש ממשלה שמולך בארץ ומשמיע את קולו ודעתו בכול מחלוקת, ממש כתגרן בשוק, אך לא כאדם בעל תכונות מנהיגותיות
עידן יוסף
דרעי דורש להחזיר לידיו סמכויות: "זה יהיה המשבר הגדול והמזעזע ביותר שידעה הקואליציה אי-פעם"    סמוטריץ': "הקושי בהגנה על עמדת המדינה הנוכחית בבג"ץ נובע מחוסר הקוהרנטיות שלה"
עידן יוסף
התאחדות הסוחרים אומרת כי אין בסמכות ועדת המנכ"לים והממשלה לאשר לעיריית ת"א את חוק העזר העירוני שיתיר לה פתיחת חנויות בשבת לנוכח חריגה מהסמכות בפקודת העיריות, ופלישה של העירייה להסדרים ראשוניים וכלל ארציים
עידן יוסף
במכתב לראש הממשלה כתבו גפני, ליצמן ודרעי כי אישורו של תיקון 2 לחוק העזר העירוני מהווה הפרת הסטטוס-קוו אליה לא יוכלו להיות שותפים    מחר ייפגשו עם השר לוין ומזכיר הממשלה
עידן יוסף
מתח בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה סביב פרשת פתיחת המרכולים בת"א בשבת    שר הפנים דרעי דורש להשיב לידיו את הסמכויות אך נתניהו מסרב בינתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il