X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יניב בלטר מחברת דנה לוגיסטיקה ירצה 18 חודשי מאסר וייקנס ב-3.5 מיליון שקל שישה חודשי עבודות שירות לאחיו, אורי בלטר
▪  ▪  ▪
נזק כבד לנמל אשדוד [צילום: יניב וקנין]

גזרי דין ראשונים בפרשת אלון חסן והשחיתות בנמל אשדוד. יניב בלטר נשלח ל-18 חודשי מאסר, נקנס ב-600,000 שקל ויחולט ממנו רכוש ב-2.9 מיליון שקל. אחיו, אורי בלטר, נדון לשישה חודשי עבודות שירות ולקנס של 500,000 שקל. שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גילת שלו, אישרה (יום ג', 10.1.17) את הסדר הטיעון עם השניים, שהוצג בפניה לפני תשעה חודשים.
על-פי כתב האישום, חסן ניצל את מעמדו להשגת התקשרויות פסולות לחברת דנה לוגיסטיקה שבבעלות האחים בלטר, לנוכח העובדה שהאחים בלטר היו קשורים אליו קשר הדוק. דוד חסן - בן-דודו של אלון - היה גם הוא מבעלי החברה, טוענת המדינה, אך מעמדו בה הוסתר. יו"ר נמל אשדוד דאז, שוקי סגיס, וחסן אפשרו לחברה לפעול בנמל אשדוד לצרכיהם של חסן ומקורביו, וסייעו לה לזכות בעבודות מלקוחות מובילים בנמל.
בכתב האישום נאמר, כי כל הנאשמים ניצלו את תלותם הכלכלית של אותם לקוחות בנמל ובוועד העובדים, והציגו בכזב את דנה כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם של לקוחות הנמל מול הנמל והוועד. התקשרויות אלה הזרימו לקופתה של דנה 22 מיליון שקל, שהועברו בחלקם כשוחד לחסן באמצעות עסקיו הפרטיים, ואף שימשו חלק מהחשודים לעסקות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב והלבנת הון.
לדברי המדינה, מעשי השחיתות של חסן הניבו לו ולמקורביו רווחים של מיליוני שקלים בשנים 2013-2010. חסן ניצל את כוחו הרב בנמל, תוך שסגיס משתף עימו פעולה - טוענת הפרקליטות. המדינה מציינת, כי חסן נשא בשורה של תפקידים בנמל, וכך הייתה לו "השפעה על כלל הפעילות שנעשתה בתחומי הנמל, בעיקר בתחום התפעול והפעלת ציוד מכני בנמל".
האחים בלטר הורשעו בקשירת קשר לביצוע עוון, מרמה והפרת אמונים, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות מס והלבנת הון. דנה לוגיסטיקה נקנסה ב-100,000 שקל ויחולט ממנה רכוש ב-600,000 שקל.
שלו אומרת בגזר הדין, כי מדובר ב"מסכת חמורה ומתמשכת של עבירות מרמה בהיקף עצום, אשר פגעו פגיעה קשה בנמל אשדוד; בלקוחותיו אשר נאלצו לשכור את שירותי הנאשמים תמורת ממון רב מחשש שתיפגע פרנסתם, בעובדיו שנוצלו מבלי דעת להגשמת מטרותיהם הפרטיות והתעשרותם של הנאשמים ועובד הציבור [חסן]; וכן פגעו בקופה הציבורית ובציבור בכללותו".
לדעת שלו, העונשים שסוכמו בהסדר הטיעון קלים בהרבה מאלו הראויים לאחים בלטר, אך היא מכבדת את ההסדר בשל ההלכה בנושא זה. עוד היא אומרת, כי ההסדר משקף את רוב השיקולים התומכים במוסד זה, לרבות החיסכון הניכר בזמן שיפוטי וההודאה המיידית של השניים. את המדינה ייצג עו"ד עמיחי חביביאן, ואת בלטר - עוה"ד רונן רוזנבלום, דניאל קליין, טל שפירא ואריאל כפרי.

תאריך:  10/01/2017   |   עודכן:  10/01/2017
+עובד בכי"ל: פוטרתי בשל חשיפת שחיתות
18:55 10/01/17  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

יעקב ויצמן, שהיה האחראי להסעדה ל-8,000 עובדי הקונצרן, טוען שפוטר לאחר שחשף אי-סדרים ובזבוזים בהתקשרות עם חברת זר מעדנים

דורש לחזור לעבודה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
יצחק דנון
המדינה: יעקב שמיר קיבל מקבלנים שוחד בסך 200,000 שקל, ובתמורה העניק להם עדיפות בביצוע תיקונים עבור תאגיד המים של תל אביב
איתמר לוין
כאשר איש ציבור בכיר נחקר, מתנגשים שורה של אינטרסים: חזקת החפות ומניעת הפללה מצד אחד, והצורך שיקדיש לענייני הציבור את מיטב זמנו ומרצו מצד שני. מינוי שופט חוקר שילווה חקירות כאלו, יאזן בין האינטרסים
יואב יצחק
לפני כחודש העידה אישה כי אורי קורב אנס אותה כשהייתה בת 10 שנים בלבד. האונס התבצע לטענתה בתקופה שגם הוא היה צעיר    מידע זה מתווסף לראיות על עבירות מין נוספות שביצע בעורכת דין בפרקליטות שהייתה כפופה לו
איציק וולף
הממונה על המשמעת בנציבות, עו"ד אסף רוזנברג, העומד בפני הדחה היה שותף לניסוח ולהפצת מכתב אנונימי שממנו השתמע שעובדי הנציבות סבורים שנעשה לו עוול ושרודפים אותו    במכתב נטען שרוזנברג נרדף כי סיכל מינויים לא ראויים    העובדות הן: הדחתו נעשית על-רקע יחסיו האינטימיים עם סגניתו תוך התעלמות מיחסי המרות שביניהם
איתמר לוין
המפלגה טענה שהחזקת 175,000 שקל בידי האפוטרופוס הכללי, שנתפסו בשל החשד למרמת מיליונים בידי פעילה, עלולה לגרום לה נזק בלתי הפיך    בית המשפט לא השתכנע שזה המצב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il