X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רובינשטיין: לא ייתכן שהאישה תחזור להיות עגונה; אם אתם רוצים לקיים דיון עקרוני - לא בבית הדין הורו לבית הדין לנמק בתוך 21 יום מדוע לא ייאסר עליו לקיים את הדיון
▪  ▪  ▪
לביא. גיבוי מבג"ץ [צילום: יוטיוב]

בג"ץ צפוי לאסור על בית הדין הרבני הגדול לקיים דיון נוסף בפרשת הגט מצפת. כך עולה מדברי השופטים (יום ד', 11.1.17) בדיון בעתירה נגד דיון זה.
בסיום הדיון הוציאו המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופטים חנן מלצר ויורם דנציגר צו על תנאי, המורה לבית הדין לנמק בתוך 21 יום מדוע לא ייאסר עליו לדון בגט. השופטים ציינו, כי הם יוצאים מתוך הנחה שעד למתן פסק הדין, לא יתקיים דיון בבית הדין הרבני, למעט בטענת האישה לפיה נשיא בית הדין, הרב הראשי יצחק יוסף, מנוע מלדון בעניינה משום שכבר הביע בו דעה.
האישה בה מדובר קיבלה את הגט בשנת 2014, שבע שנים לאחר שבעלה שקע בתרדמת בעקבות תאונה. רובינשטיין אמר בדיון, שלא יעלה על הדעת שהאישה תחזור להיות עוגנה שנתיים וחצי לאחר מתן הגט, ותהה מה היה קורה אילו הייתה מתחתנת בינתיים. לדבריו, אם הדיינים מבקשים לקיים דיון עקרוני בסוגיות המורכבות שמעלה מקרה זה - אין הם יכולים לעשות זאת במסגרת בית הדין, אלא רק במסגרות כגון ימי עיון.
בהחלטה הוסיפו השופטים: "אנו מבחינים הבחן היטב ובכבוד בין הפולמוס בנושא ההלכתי, שהוא בוודאי לגיטימי ויתכנו בו דעות שונות, לבין הנושא שלפנינו", הכרוך בשאלה האם המערער בכלל יכול היה להגיש את הערעור. הם ציינו, כי עד למתן תשובת בית הדין, ניתן יהיה לקיים מגעים בין הרב יוסף לבין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כפי שביקש האחרון.
מלצר ביקש לדעת מתי, אם בכלל, התכנס בית הדין הגדול בהרכב של 11 דיינים. נציג בתי הדין נאלץ להודות כי הדבר מעולם לא קרה. רובינשטיין העיר בהומור: "לא קרה כלום, כי אין כלום". בעתירה דן גם השופט יורם דנציגר.
בית הדין הרבני, בראשות הרב אוריאל לביא, קבע במאי 2014, כי הוא יכול להעניק את הגט בשמו של הבעל, שכן אין ספק שחיי הנישואין הגיעו לסיומם. פסק דין זה עורר זעם בחוגים חרדיים ומנע את מינויו של הרב לביא לבית הדין הרבני הגדול. ביוני 2014 פנה לבית הדין הרבני הגדול אדם שאין לו כל קשר לתיק ולצדדים, והגיש ערעור על פסק הדין. בנובמבר 2016 החליט הרב יוסף לדון בערעור בהרכב של 11 דיינים. עוד הורה לזמן לדיון את ההרכב בראשותו של הרב לביא.
את האישה וארגון "מבוי סתום" מייצגות עוה"ד בתיה כהנא-דרור, בתיה כהן, הדס גרוסמן ודבי סינקל; את בית הדין מייצג עו"ד רפי רכס; את המערער מייצג עו"ד רפאל שטוב; ואת היועץ המשפטי - עו"ד תדמור עציון.

תאריך:  11/01/2017   |   עודכן:  11/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ ימנע דיון נוסף בגט מצפת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההלכה היא דת אחרת! לא יהדות! ל"ת
תורה תנ"ך כהנים!!  |  11/01/17 14:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוועדה התרשמה כי המשק עדיין איננו ערוך למעבר מלא לשימוש בגז טבעי בתחבורה    הח"כים הביעו תמיכה במהלך אך עם התאמות והיענות לצרכיי המשק, חברות התחבורה והתעשיה, כך שלא ייפגעו
יפעת גדות
ראשי הרשויות, הדבוראים, החקלאים והציבור הרחב קוראים למשרד החקלאות לעצור לאלתר את הכריתה המתוכננת    הכריתה תגרום להרס מושבות כוורות הדבורים, לפגיעה אנושה בהאבקת הגידולים החקלאיים ובמורשת ההתיישבות
מירב ארד
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת היו"ר איתן כבל לעשות סדר במועדוני הלקוחות    ההצעה תחול גם על הבנקים וחברות כרטיסי האשראי, באמצעות תיקון חוק הבנקאות
מירב ארד
משרד הביטחון ירכוש עבור צה"ל 200 משאיות אמריקניות מסוג FMTV של חברת 'אושקוש' בכ-200 מיליון שקלים
מירב ארד
יו"ר ועדת הכספים גפני: "איחוד שיטת עידכון האגרות הוא נכון, אבל לא נאפשר שייתפסו על זה טרמפ ויעדכנו אגרות שלא עודכנו 10 או 15 שנה שבבת אחת יתייקרו בעשרות אחוזים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il