X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בין ההטבות החדשות: מימון שכ"ד לחיילים בודדים כשנה מיום השחרור, הארכת משך התקופה למשיכת הפיקדון מ-7 ל-9 שנים והעברתו לחשבון הבנק של החייל, הוספת מטרות למשיכת הפיקדון, השלמת בגרויות בחינם לכל לוחם ומלגות קיום
▪  ▪  ▪
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

היועץ המשפטי למערכת הביטחון, בשיתוף האגף לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, הפיצו (יום ג', 11.1.17) תיקון לחוק חיילים משוחררים. התיקון, הכולל הרחבה משמעותית של סל ההטבות והמענקים להם זכאים חיילים משוחררים, הופץ להערות משרדי הממשלה וצפוי להגיע לשולחן הממשלה בתוך כשלושה שבועות.
סעיפי התיקון כוללים שינויים רבים, שמטרתם להעצים את זכויות החיילים המשוחררים ולהתאים את סל ההטבות למציאות הכלכלית הנוכחית בישראל. עיקרי התיקון:
  • מענק שכר דירה לחיילים משוחררים בודדים כשנה מיום השחרור, ע"פ קריטריונים.
  • הארכת משך תקופת הפיקדון מ-7 שנים ל-9 שנים וכן שינוי בדרך קבלת הפיקדון - בעתיד כל חייל משוחרר שלא ימשוך את הפיקדון, יקבל אותו אוטומטית לחשבון הבנק. סעיף זה נועד למנוע מחיקת פיקדונות של חיילים ששכחו למשוך את הכסף בתום תקופת הזכאות.
  • הוספת מטרות למשיכת הפיקדון - תזכיר החוק מבקש לאפשר לחיילים משוחררים למשוך את הפיקדון בעבור מחיקת חובות וקנסות, רכישת מקרקעין ובניית דירות מגורים, וכן שימוש בכספי פיקדון למי שלא יכול לממשו בשל מחלה או חבלה.
  • חיילים משוחררים שנמצאו זכאים לקבלת מלגות סיוע בתשלום שכר לימוד במוסדות להכשרה מקצועית, יוכרו, בנוסף, <>גם כזכאים למלגות קיום, בהתאם לכללים שייקבעו.
  • השלמת בגרויות בחינם לכל לוחם - הטבה זו תינתן, בניגוד למצב היום, באופן אוטומטי, ללא בדיקות רקע חברתי-כלכלי, ללא ועדות וללא אמות-מידה נוספות. הטבה זו תחול גם על חיילי מילואים פעילים.
  • חיילי מילואים פעילים וחיילים בודדים יהיו זכאים למלגות סיוע בתשלום שכר לימוד ובדמי קיום ללימודים במוסדות להכשרה מקצועית, מכינות קדם אקדמיות ולימודי תואר ראשון בפריפריה במשך 10 שנים מיום שחרורם (בניגוד למצב היום בו הם זכאים לכך רק במשך 5 שנים מיום שחרורם - כמו חייל משוחרר "רגיל").
חמדה מרק, ראש אגף חיילים משוחררים במשרד הביטחון, ממובילי התיקון לחוק: "מדובר בשורה של שינויים שיש בהם מהפכה של ממש עבור החיילים המשוחררים. בעזרתם נוכל להמשיך ולתמוך באוכלוסיית החיילים המשוחררים בשנים שבהן הם זקוקים לסיוע משמעותי ביציאה לחיים האזרחיים. אנו נמשיך ונוביל את השתלבותם התעסוקתית והחברתית בחברה ובמשק הישראלי".
שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר כי "הצעת החוק היא עוד נדבך בחיזוק ובעידוד המשרתים בצה"ל. צבא שהחיילים המשרתים בו מרגישים שהם זוכים להכרה ולהערכה של המדינה ושל העם, הוא צבא חזק וטוב יותר. חשוב לחיילים לדעת שההערכה הזון מתבטאת גם במישור המעשי ולא רק במילים ואנו נמשיך לפעול לשם כך".
בשנת 2015 מימשו החיילים המשוחררים מעל ל-99% מכספי הפיקדון, בהיקף של כמיליארד ש"ח. כ-50% מכלל החיילים המשוחררים השתמשו בכספי הפיקדון לטובת לימודים. כ-31% משכו את כספי הפיקדון במזומן בתום התקופה. כ-11% השתמשו בכספי הפיקדון לטובת נישואין, וכ-4% מהחיילים המשוחררים השתמשו בכספי הפיקדון לטובת הקמת עסק.

תאריך:  11/01/2017   |   עודכן:  11/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: סל הטבות לחיילים משוחררים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
מבדיקה שערך משרד הבריאות בשיתוף מועצת הצמחים עולה, כי ישנם חמישה מוצרי שמני זית שנמכרים בשווקים השונים, שאינם מכילים שמני זית בהתאם לתקן הישארלי, אלא שמן אחר
מירב ארד
כך הודיעה אנרג'יאן נפט וגז לאחר השלמת הרכישה של השדות והאישור שניתן על-ידי הממונה על חיפושי הנפט    החברה מדגישה כי השיטה תאפשר למקסם את הפקת הרזרבות תוך דרישה מינימלית למתקנים חופיים
יצחק דנון
החברה הממשלתית לתיירות ועיריית טבריה תובעות 9.5 מיליון שקל מחברת דיסק-אין, שהקימה את המזרקות - שאינן פועלות מזה ארבע שנים
יצחק דנון
ד"ר אלעד ברקן תובע 5 מיליון שקל, בטענה שקבוצת ורינט משתמשת שלא כדין בפטנט שפיתח לפענוח הצפנה של טלפונים סלולריים בתקן GSM
יצחק דנון
אהרון גולדנברג תובע 3 מיליון שקל בטענה שעבודתו הביאה את משרד הבריאות להכיר בלימודיהן של בוגרות החוג להפרעות בתקשורת במכללה ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il