X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה התרשמה כי המשק עדיין איננו ערוך למעבר מלא לשימוש בגז טבעי בתחבורה הח"כים הביעו תמיכה במהלך אך עם התאמות והיענות לצרכיי המשק, חברות התחבורה והתעשיה, כך שלא ייפגעו
▪  ▪  ▪
חלק ממעבר לשימוש בגז טבעי [צילום: אביר סולטן, פלאש 90]

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) עצר היום (ד') דיון על מספר צווים שהונחו על שולחן הוועדה ע"י האוצר ושנועדו לקדם רפורמה בתחום המיסוי על דלקים לתחבורה. עיקריי המהלך; ייקור הסולר לתחבורה ועידוד המעבר לשימוש בגז טבעי בתחבורה. אף שיו"ר הוועדה גפני וחברי הכנסת סוברים בהכוונה ראויה, הם הציגו השגות שונות ביחס לאופן קידום המהלך בסדרה של צווים וללא ראייה כוללת של הנושא.
גפני קרא לאנשי האוצר להידבר עם נציגי ענפי התחבורה והתעשיה השונים שאמורים להיות מושפעים מהמלך שאמור להתפרס על-פני 10 שנים ואז לחזור לוועדת הכספים לצורך קידום הצווים. ממהלך הדיון נראה שהמשק עדיין איננו ערוך למעבר מלא לשימוש בגז טבעי בתחבורה. עם זאת, חברי הכנסת לא הביעו התנגדות אלא תמיכה במהלך אך עם התאמות והיענות לצרכיי המשק, חברות התחבורה והתעשיה, כך שלא ייפגעו מהמהלך.
חלק ממהלך העברת המשק לגז טבעי
סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר לתחומי תחבורה, אנרגיה ומים, אודי אדירי, הציג את הרציונל מאחורי הרפורמה: "מהות המהלך היא להחדיר אינטנסיבית את השימוש בגז בתחבורה. מדובר בצעדים שהם חלק מהכוונה להעביר את המשק לגז טבעי כחלק מהמגמות לקידום ביטחון אנרגטי ע"י הקטנת התלות בנפט, הפחתת זיהום האוויר ע"י הפחתת פליטות גזי חממה ועמידה ביעדים בינ"ל, צמצום תחלואה וזיהום אוויר מקומי, עידוד השקעות ופיתוח מאגרי הגז וגידול בהכנסות המדינה מרווחי יתר ותמלוגים. עלות זיהום האוויר מתחבורה מוערכת ב-8.4 מיליארד שקלים בשנה למשק הישראלי. הדבר מתבטא בין היתר, בהגדלת שיעור התחלואה שמקורו במחלות לב וריאות. מעבר לגז טבעי בתחבורה יביא להפחתה משמעותית בפליטת חלקיקים נשימים ותחמוצות חנקן, האחראים לכ-75% מהזיהום האפקטיבי".
אדירי הציג חלק מהגורמים המעכבים מעבר לגז טבעי: "אין ודאות במיסוי (בלו על גז) לטווח ארוך. מי שקונה רכב היום לא יודע בכמה המס יעלה בסוף. אין מספיק תחנות תדלוק בגז, קיומו של 'הסדר הישבון' בסולר, שבו חלק גדול מהעלות של הסולר מוחזר לנהגי אוטובוסים, משאיות ומוניות. הדבר יוצר תמריץ שלילי למעבר לגז. כמו-כן, רשת החלוקה של הגז לא מתאימה עדיין לתדלוק לתחבורה".
על-כן הוא אמר: "הממשלה פועלת לעידוד הקמת תחנות תדלוק ומעבר לגז טבעי, לצמצום הדרגתי של הסדר הסולר, לקידום מתווה הדרגתי לשינוי הבלו על הגז הטבעי ותמריצי מס למעבר לגז טבעי של כלי רכב כבדים. בתחום הקמת תחנות תדלוק בגז, הכוונה היא לתת רשת ביטחון ל-7 שנים, מענקי הקמה עד 2.4 מיליון שקלים לתחנה, פחת מואץ ל-8 שנים והשקעה של המדינה בסך 65 מיליון שקלים סה"כ לעידוד הקמת התחנות שכבר קיימים בתקציב 2017. בנוסף, שדרוג רשת ההולכה בהשקעה של 150 מיליון שקלים ופעולות שתאפשרנה לתחנות התדלוק בגז להיות רווחיות, כגון ביטול קנסות הצריכה הלא-אחידה של גז (פיקים) המאפיינים תחנות תדלוק". אדירי ציין שהמהלך הוא לעשר שנים כשבשנים הראשונות יש בעיקר "גזרים", היינו הטבות והקלות במיסוי בהיקף של עד 150 מיליון שקלים ורק בשלבים מאוחרים יותר יבואו "המקלות", היינו גזירות.
אמנם אדירי ציין, כי "באים למהלך לאחר הידברות ארוכה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר וכי המהלך מאוזן כתוצאה מכך", אלא שחברי הכנסת בוועדת הכספים וגם נציגים של ענפי משק שונים, בעיקר מתחום התחבורה אך גם מענפי תעשיה שונים, הביעו ספקות והתנגדויות שונות. על-כך הוא השיב: "אם לא נתחיל, המהלך הזה לא ייצא אל הפועל כלל". אדירי הודה שבין השאר, טרם הגיעו להסכמות בעניין מול התאחדות התעשיינים.
להגיע להסכמות לפני הדיון בוועדה
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני: "הצו הזה מכניס הרבה כסף למדינת ישראל; 40 מיליארד שקלים. מהלך מאוד חשוב מבחינת האוצר. אני לא רוצה להגיע אליו באמצעות הכרעה על בסיס קואליציה-אופוזיציה, כי זה נוגע להמון גופים וגורמים וחשוב לכולם. ראוי שתידברו עם כל הגורמים וכן תגיעו להסכמות בטרם ועדת הכספים תשוב לדון בנושא. או אז אני אקבע לזה זמן ארוך לדיון".

תאריך:  11/01/2017   |   עודכן:  11/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים עצרה צווים לייקור הסולר לתחבורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
מירב ארד
כך הודיעה אנרג'יאן נפט וגז לאחר השלמת הרכישה של השדות והאישור שניתן על-ידי הממונה על חיפושי הנפט    החברה מדגישה כי השיטה תאפשר למקסם את הפקת הרזרבות תוך דרישה מינימלית למתקנים חופיים
מרטין בוקסדורף
איש העסקים אביחי שכל עסקיו עד עכשיו התרכזו בענף המלונאות החליט לשנות כיוון ולפנות לעולם הגז    לפי הצהרות חברות היחצ המעורבות בפעילות החדשה, אביחי שמחי יכנס כשותף בחברת הגז הגדולה בדרום "ענק הגז"
מירב ארד
מדובר בעסקה למכירת גז טבעי ממאגר לוויתן לתקופה של 15 שנים ובהיקף של כ-BCM 3 לכל תקופת ההסכם לצרכי בית הזיקוק הפעלת בתי הזיקוק של "פז" באשדוד
אפרים הלפרין
למקרא הפרטים של המו"מ עם גרמניה בכל הנוגע לצוללות, נראה שממש כמו בעניין הגז, מישהו התחרט בגלל הלחצים מהאגף ה"ליבראלי" וכעת הוא מנסה לפוצץ את כל העניין, תמות נפשי עם הפלשתים
מירב ארד
כך לדברי הרב יובל שרלו, ממנהיגי הציונות הדתית-לאומית וארז צדוק, פעיל חברתי    מבהירים: השרים ציגים לציבור מצג שווא שלפיו מחירי הגז שאנחנו משלמים זולים יחסית לעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il