X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הודעת הסיכום של הוועידה הייתה הצהרה בלבד, ולא תהפוך להצעת החלטה במועצת הביטחון גם לא צפויה לקום ועדת מעקב לפיקוח אחר ההתפתחויות בשטח, כפי שביקשו הפלשתינים
▪  ▪  ▪
מוגריני וקרי עם יתר המנהיגים [צילום: ברטרנג גואי/AP]

ועידת פריס ננעלה בהצהרה חסרת שיניים כלפי ישראל. באי הוועידה הדגישו כי אין מבחינתם תחליף למתווה הקמת מדינה פלשתינית ("פתרון שתי המדינות") כדי לסיים את הסכסוך בין ישראל לפלשתינים ודחקו בשני הצדדים לשוב ולאשר את מחויבותם למתווה זה. הוועידה גם קוראת לישראל ולפלשתינים להימנע מצעדים חד-צדדיים העלולים להכתיב את אופיין של סוגיות הליבה בהסדר הקבע בהן ירושלים, הגבולות, הביטחון והפליטים. ועידת פריס מציינת כי מתווה שתי המדינות יושתת על החלטות 242 ו-338 של מועצת הביטחון ועל החלטות אחרות של המועצה. היא קראה לצדדים להפסיק את מעשי האלימות ואת הבנייה בהתנחלויות, אותן הציבה באותו רף, ולפתוח שוב במשא-ומתן רציני.
יותר מ-70 המדינות שהשתתפו בוועידה נמנעו מלהתייחס לתוכניתו של הנשיא הנבחר של ארצות הברית טראמפ להעביר את שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים. בהודעת הסיכום של ועידת פריס צוין כי עד סוף השנה תכונס ועידה נוספת.
שר החוץ של איטליה אנג'לינו אלפאנו אמר בתום הוועידה כי ההתנחלויות אינן הבעיה היחידה וציין כי כל עוד הפלשתינים רואים בטרוריסטים גיבורים לא יושג שלום. הוא הוסיף כי ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ויש לשמור עליה. אלפאנו אמר את הדברים בראיון לערוץ טלוויזיה איטלקי.
שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר כי הוועידה הושיטה יד לסרבנות הפלשתינית במקום לשלום והוכיחה שהיא מנותקת לחלוטין מן המציאות. דנון הוסיף כי מדובר בניסיון לעשות מחטף כמה ימים לפני חילופי הממשל בארצות הברית וכי ישראל תפעל עם הממשל החדש כדי לבטל את הנזקים של החלטת מועצת הביטחון ושל שאר היוזמות החד-צדדיות.
נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר בוועידה כי הוא מתריע שיש לחדש את השיחות בין ישראל לפלשתינים, למען ביטחונה של ישראל וביטחונו של כל האזור, ובטרם יהרסו הטרור וההתנחלויות הישראליות כל תקווה לפתרון של שתי מדינות. הולנד ציין כי מטרת הוועידה אינה להכתיב מדיניות לצדדים. הוא הדגיש כי רק משא-ומתן ישיר בין ישראל לפלשתינים עשוי להוביל לשלום, ואיש לא יעשה זאת במקומם. הוא דחק במדינות המשתתפות בוועידה לתמוך במאמצי השלום באמצעות הצעת תמריצים כלכליים לצדדים.
לא צפויה לקום ועדת מעקב לפיקוח אחר ההתפתחויות בשטח, כפי שביקשו הפלשתינים.
מזכיר הליגה הערבית אחמד אבול-ריט אומר כי ועידת פריס מכוונת נגד מי שקורא לסכל את פתרון שתי המדינות ולהמשיך בכיבוש הישראלי. אבול-ריט אמר בוועידה כי אי-אפשר עוד לקבל את המתכונת שהייתה נהוגה עד כה, ולפיה מחדשים את המשא-ומתן בלי מסגרת זמנים או מקור סמכות ברור. הוא ציין כי אי-אפשר להמשיך עוד רבע מאה של תהליך מדיני, בלי אופק ברור ומוגדר בזמן.
סאאב עריקאת, מבכירי הרשות הפלשתינית, בירך על הודעת הסיכום של ועידת פריס ואמר כי ההשתתפות של מדינות כה רבות בוועידה והסכמתן להתנגד לכיבוש ולהתנחלויות, שולחות מסר לישראל כי אי-אפשר להשיג שלום ויציבות בלי סיום הכיבוש הצבאי של פלשתין שהוא הסיבה העיקרית לאלימות ולטרור. לדבריו, הגיע הזמן לדרוש דין וחשבון מישראל על הפרת החוק הבינלאומי וזכויות העם הפלשתיני. עריקאת קרא לצרפת ולמדינות האחרות שהשתתפו בוועידה להכיר בפלשתין כפי שהכירו בישראל כדי לשמר את פתרון שתי המדינות. הוא גם קורא לנשיא האמריקני הנבחר טראמפ לאמץ את הודעת הסיכום של ועידת פאריס ואת ההחלטה שקיבלה מועצת הביטחון נגד הבנייה בהתנחלויות.
גורמים בירושלים אומרים כי פעילות מדינית של לשכת ראש הממשלה, של המועצה לביטחון לאומי ושל משרד החוץ, ריככה במידה ניכרת את הנוסח הסופי של ההצהרה בפאריס. לדבריהם, ישראל הצליחה למנוע את העברת ההצהרה למועצת הביטחון, בין השאר בזכות התגובה החריפה על החלטת המועצה בסוגיית ההתנחלויות.

תאריך:  15/01/2017   |   עודכן:  15/01/2017
+כישלון חמאס ברצועת עזה
08:27 16/01/17  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

משבר החשמל ברצועת עזה מדגיש את כישלונה של חמאס ו"האחים המוסלמים" לנהל ישות מדינית. חמאס הייתה ונשארה תנועה העוסקת בטרור שמנהיגיה מושחתים

ילדים בעזה [צילום: עבד אל-ראחים חאטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתרון שתי מדינות לאור החלטות מועהב"ט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האו"ם כבר החליט על 2 מדינות
בכ"ט בנובמבר  |  16/01/17 16:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
מזכיר המדינה התקשר לראש הממשלה והבטיח שארה"ב תתנגד לכל הצעה שאולי תעלה בהמשך במועצת הביטחון    נתניהו: איחרת את המועד, הנזק כבר נגרם באי-התנגדותכם להחלטה קודמת
ניר נווה
בעידן בו מדי יום אנשים בעלי חזון קמים מדי בוקר ומסתכלים על בעיות ישנות בעיניים חדשות, עם טכנולוגיות חדשות, ויוצרים פתרונות דימיוניים מאפליקציות שמזמינות מונית ועד רובוטים ששוטפים רצפות, הגיע הזמן להקדיש את אותו יחס גם לסכסוך הישראלי-פלשתיני
רון בריימן
אם הולנד-רולנד אומנם נאמן לאותו "פתרון" שתי המדינות שהוא שואף להשאיר כ"מורשת" אחריו בתום שנות נשיאותו החיוורות, מן הראוי שיפעל בהתאם לרעיונות ועידת "השלום" המיותרת והמזיקה שהוא מכנס ויתחיל ליישם את "פתרון" שתי המדינות דווקא בארצו, על-ידי חלוקתה בין הצרפתים לבין הכובש המוסלמי הפולש אליה, ועל-ידי הפיכתה של פריז לבירתן של שתי מדינות
ארי בוסל
לעומת הפיהררמוזאון, מוזאון פלשתין ריק מתוכן. במה ימלאו אותו? בסרטים ובמוזיקה בעזרתם שטפו מוחות דור שלם? בספרי הלימוד? בכרזות של השהידים? בחגורות נפץ עם ברגים ושאר חלקי מתכת או דם-נגוע-איידס?
יוני בן-מנחם
הוועידה הבינ"ל שתתקיים בפריז בשבוע הבא היא פרי תכנון של צרפת והרש"פ כדי לסנדל את ישראל וממשל טראמפ. מדובר במהלך של בזבוז זמן שלא יתרום דבר להשגת שלום באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il