X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח המבקר על הקרן הקיימת

האוצר חילק מיליארד שקל תוך הפרת הסכם

ההסכם בין האוצר לקק"ל מנובמבר 2015 קבע שצוות משותף יחליט על ייעוד הכספים - אך האוצר חילק אותם על דעת עצמו הנימוק: כך נקבע בחוק התקציב - אך החוק אושר לפני ההסכם
▪  ▪  ▪
עבאדי-בויאנג'ו. רוצה לחזור על המהלך [צילום: פלאש 90]

משרד האוצר חילק אשתקד בין משרדי הממשלה מיליארד שקל, שקק"ל העבירה אליו. בכך הפר האוצר לכאורה את ההסכם בין הממשלה לקק"ל, מנובמבר 2015. האוצר מבקש לחזור על התרגיל גם השנה. כך מגלה (יום ד', 19.1.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
ההסכם קבע, שקק"ל תעביר למדינה 2.19 מיליארד שקל - 1.19 מיליארד בשנת 2017, ועוד מיליארד שקל בשנת 2017. נקבע, שיוקם צוות משותף שיקבע אמות מידה לחלוקת הכספים ויקצה אותם לפרויקטים לאומיים, בפרט לבניית תשתית שתגדיל את הצע הדירות. עוד נקבע, ש-390 מיליון שקל מהסכום הכולל - 190 מיליון שקל אשתקד ו-200 מיליון שקל השנה - יוקצו לפרויקטים סביבתיים.
בפברואר 2015 בדק משרד המבקר מה קרה לכסף. ראש אגף התקציבים, אמיר לוי, והחשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, מסרו שהם כבר חילקו את הכסף בין משרדי הממשלה, למימון פעולות שונות הקשורות לתוכניות הפעולה של קק"ל - בלי צוות משותף. ההסבר שנתנו בכירי האוצר: כך נקבע בחוק התקציב לשנת 2016.
אלא שההסבר של לוי ועבאדי-בויאנג'ו תמוה. התקציב לשנת 2016 אושר בכנסת (כתקציב דו-שנתי) בדצמבר 2014. באותה עת לא היה הסכם עם קק:"ל על העברת כספים וחלוקתם. איש לא ידע כמה תתחייב קק"ל להעביר ומתי. לכל היותר אפשר היה להניח שקק"ל תעביר סכומי מסוימים, ולהכניס אותם במעין "סימן שאלה" בתקציב 2016.
אגף התקציבים אך הוסיף והודיע לשפירא, שהוא מקווה ש-800 מיליון שקל מתוך מיליארד שקל של 2017 יחולקו אף הם בצורה דומה. לא נמסר אם התקציב לשנה זו, שאושר לפני שלושה שבועות, קובע זאת. האוצר מסכים שיתרת הסכום, 390 מיליון שקל, תוקצה על-ידי הוועדה לפרויקטים סביבתיים. לא נאמר מיהם חברי הוועדה, והאם יושבים בה גם נציגי הקרן הקיימת.
שפירא גם מגלה פרטים מאחורי הקלעים על דיונים שנערכו בממשלה במהלך 2015. ב-7.10.15 החליטה הממשלה שקק"ל תעביר למדינה מיליארד שקל בשנת 2016, ועוד סכומים שגובהם לא נקבע, בשנים 2012-2017. הנוסחה קבעה שקק"ל תעביר למדינה את הכנסותיה ממכירת קרקעות (הנעשית על-ידי רמ"י), פחות הוצאות קק"ל ופחות סילוק חובות עבר של רמ"י לקק"ל.
שפירא טען בפני שר האוצר, משה כחלון, ובכירי משרדי האוצר והמשפטים, שההצעה אינה קובעת אמות מידה לחלוקת הכסף. בעקבות זאת קיבלה הממשלה ב-4.11.15 החלטה חדשה: במקום סכומים לא ידועים בשנים 2021-2017, נקבע שקק"ל תעביר השנה למדינה מיליארד שקל. כן הוחלט לקבוע אמות מידה לחלוקת הכסף, התחייבות שכאמור לא קוימה.
התחייבות נוספות בהסכם נובמבר 2015, שלא קוימה, הייתה להקים צוות משותף שיבדוק האם וכמה חייבת רשות מקרקעי ישראל לקרן הקיימת. קק"ל דרשה 2.86 מיליארד שקל, ואחר כך עוד 3 מיליארד שקל. הובטח להקים צוות שידון בנושא; ככל הנראה אין צוות עד היום. מכל מקום, באמצע 2016, כאשר המבקר בדק את הנושא, הוא גילה שאין צוות ואין בדיקה.

תאריך:  18/01/2017   |   עודכן:  18/01/2017
+חשש לפלילים מצד קק"ל
15:59 18/01/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

המבקר נמנע מחשיפת שמות הנילונים  ▪  היו"ר לשעבר אפי שטנצלר והשרה לשעבר יולי תמיר, העומדת בראש מכללת שנקר, הביאו לכך שקק"ל תעביר מיליון שקל למכללה - בניגוד לייעודי קק"ל ותוך שמשפט מפתח נמחק ממכתב מרכזי

שטנצלר. שוחחו [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+קק"ל הוציאה סכומי עתק ללא פיקוח
15:59 18/01/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

צברה עודפים של 4.5 מיליארד שקל בשנים 2014-2008 - והשקיעה כמחציתם בבורסה  ▪  התחייבויות של שטנצלר ואפללו אושרו בדיעבד  ▪  העבירה מיליונים לנושאים שלא בתחום פעילותה

הגוף העשיר בישראל [צילום: רוני שוצר, פלאש 90]
+ניגודי עניינים של סגן יו"ר קק"ל
15:57 18/01/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

זאב נוימן, שהוא גם ממלא-מקום ראש עיריית עכו, פעל נמרצות להבטיח שקק"ל תממן הקמת שירותים ציבוריים בגן בוטני בעירו

האינטרסים של עכו [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר חילק מיליארד שקל תוך הפרת הסכם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
אלעזר לוין
זאב נוימן, שהוא גם ממלא-מקום ראש עיריית עכו, פעל נמרצות להבטיח שקק"ל תממן הקמת שירותים ציבוריים בגן בוטני בעירו
עידן יוסף
בעקבות פניית יו"ר ועדת הכלכלה ויו"ר הוועדה לביקורת המדינה ממליץ מבקר המדינה למשרד התקשורת להמתין עד אחרי פרסום הדוח בעניין    כבל: ביטול ההפרדה יפגע ישירות בצרכנים    אלהרר: לא ברור לאן ממהרים במשרד התקשורת עם החלטה שפוגעת בתחרות
עידן יוסף
נדחה ניסיון לאישור תקנות אכיפת תיקון ליקויים שחושף מבקר המדינה    גיוס חברי כנסת מהקואליציה בוועדה לביקורת המדינה הביא לדחיית הדיון בתקנות לפיקוח המבקר על תיקון הליקויים במשרדי הממשלה. יו"ר הוועדה: מביש, הממשלה מפחדת מביקורת
עידן יוסף
כך מתריע סגן ראש המטה לביטחון לאומי במהלך דיון במוכנות העורף למתקפת טילים    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "במלחמה הבאה האזרחים יופקרו – בדיוק כמו במלחמות הקודמות"
איתמר לוין
סקר מכון גיאוקרטוגרפיה: רק 56% נותנים כיום אמון בביהמ"ש העליון, לעומת 80% בשנת 1991    ירידה גם באמון במבקר המדינה: 55% לעומת 80%    האמון בכנסת מתדרדר עוד יותר: רק 23% מאמינים בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il