משרד הפרסום אשכנזי-זלצמן טוען, כי במכרז הפרסום של הרכבת נפלו פגמים רבים, כך שהוא אינו מקיים את דרישות חוק חובת מכרזים, אינו עומד בדרישות החשב הכללי ואינו שוויוני והוגן. המשרד מבקש (18.1.17) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות לרכבת לשנות תנאים מקדמיים שנקבעו במכרז.
המשרד מבקש לקבוע, שהמכרז יתבסס על היקף פרסום שנתי של 12.5 מיליון שקל. לדבריו, הנתון הגבוה בהרבה שבמכרז נקבע על בסיס מחירי יפעת בקרת פרסום, אך הללו גבוהים פי שלושה מהמחיר בפועל. תיקון תנאי זה, מסביר המשרד, יאפשר התמודדות של מי שנתן שירותים ללקוחות בסכום נמוך בהרבה מזה שנקבע במקור.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד
יובל גבעון, נאמר כי לשיטתה של הרכבת הואיל והיקף הפרסום שלה עמד בשנת 2015 על 47.5 מיליון שקלים על-פי מחירי יפעת, הוא צפוי לעמוד השנה על 50 מיליון שקל. המכרז דורש מהמציע לעמוד בהיקף כספי כפול מזה שצופה הרכבת, דהיינו 100 מיליון שקל - וכאמור, לטענת המשרד מדובר במספר מופרך.
לדברי המשרד, תנאי מקדמי שעניינו היקף המחזור הכספי של המציע ולא ניסיונו, אינו יכול להיעשות בהתבסס על נתוני יפעת, המשקפים רק חלק מפעילותו של המציע, ואשר בהכרח אינם יכולים לשקף את מחזורו הכספי. טרם הוגשה תגובת הרכבת.