X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה: אוריה גזית הוציא במרמה 2.6 מיליון שקל מהחברה המפרסמת את ספריו של הרב שטיינזלץ וגנב 690,000 שקל מהישיבה שניהל; גזית הודה במעשיו
▪  ▪  ▪
היכרות מהישיבה

מנכ"ל ישיבת ההסדר תקוע, אוריה גזית, מואשם במרמה בהיקף של מיליוני שקלים כלפי חברת מילתא - המוציאה לאור את ספריו של הרב עדין שטיינזלץ. כתב האישום נגדו הוגש (יום ה', 19.1.17) לבית המשפט המחוזי בירושלים, והפרקליטות אומרת שהוא הודה במעשיו.
הרב שטיינזלץ - חתן פרס ישראל, שנודע במיוחד בפירושו לתלמוד - הוא נשיא ישיבת תקוע, ומשם ההיכרות בינו לבין גזית. האחרון הועסק כמנכ"ל הישיבה משנת 2011 ועד מעצרו בתחילת החודש, ובמקביל היה מנהל בעמותת "דרכי נועם" שהקימו חיים וגילה מאירסון לזכר בנם. בעמותה זו, אומרת המדינה, קיבל גזית שכר חודשי של 4,500 שקל - ורשם אותו על שם אשתו.
על-פי כתב האישום, משנת 2014 ובמשך שנתיים וחצי, ביצע גזית "מיזם מרמתי מתוחכם ורב היקף". הוא הציג בפני מנהלי חברת מילתא - בראשות מני אבן-ישראלי, בנו של הרב שטיינזלץ - מצג שווא, לפיו ישנן שתי קבוצות של תורמים, בספרד ובדרום אמריקה, המעוניינים להתאגד ולהקים עמותות אשר ינוהלו על-ידי החברה. לטענתו, שתי העמותות יתרמו סכומים משמעותיים לישיבת תקוע ולפרויקטים שונים, בחסות חברת מילתא, אשר תזכה בדמי הניהול וכן בתקציב לקידום פרויקטים על-פי חזונה.
לצורך מימוש המיזם המרמתי, טוענת המדינה, ביצע גזית אינספור פעולות מרמה, ובכלל זה בדה מליבו דמויות שאינן קיימות שיתפקדו כחברי העמותות, הקים ישויות משפטיות מדומות אשר הנפיקו מסמכים ופעולות משפטיות, וזייף עשרות רבות של מסמכים, בהם מסמכים ממשלתיים בחתימתם של שר האוצר, משה כחלון, ושל החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ופרוטוקול של ישיבת ועדת הכספים.
על סמך מיזם זה, הועסק גזית בחברת מילתא החל מינואר 2015, קיבל שכר של 35,000 שקל בחודש, רכב מפואר ו-29 נסיעות לחו"ל שמומנו באופן מלא בידי מילתא. בסך-הכל קיבל גזית במרמה מחברת מילתא 2.6 מיליון שקל. בנוסף לכך, טוענת המדינה, גנב גזית מישיבת תקוע 690,000 שקל על-ידי העברת כספים מחשבונה לחשבונו ובאמצעות חיוב הישיבה תמורת רכישות פרטיות שלו.
הפרקליטות אומרת, כי גזית סיפר במרמה כאילו אדם בשם דב פרידמן מוכן לתרום סכום משמעותי לישיבת תקוע לזכר שלושת הנערים שנרצחו בגוש-עציון. אחרי שחברת מילתא מימנה לו נסיעות לחו"ל, טען גזית שהוקמה "פדרציית מדריד" שתתרום לעמותות 3 מיליון אירו בשנה, מחציתם למוסדות הקשורים למילתא, וזו גם תקבל 10% כדמי ניהול. במסגרת חלק זה של התרמית, הוא הציג מסמכים מזויפים שהוצאו כביכול בידי הרשויות בספרד.
בחלק השני של התרמית, נטען בכתב האישום, סיפר גזית לאבן-ישראל על "פדרציית דור הזהב" בראשותו של אדם בשם יוסף טבריאל. מילתא מימנה לו נסיעות לדרום אמריקה, ובשובו מסר שאותה פדרציה מתכוונת להקים קרן בהיקף של 100 מיליון דולר ולשלם למילתא דמי ניהול בסך 20,000 דולר לחודש.
כדי ליצור רושם כאילו ה"תרומות" קורמות עור וגידים, אומרת המדינה, ביצע גזית שורה של פעולות: התכתבויות דוא"ל עם עצמו שנחזו להיות כהתכתבויות עם ה"תורמים", הקמת ועדות שדנו בעשרות בקשות שהתקבלו לאחר שפרסם ברבים את ה"תרומות" הצפויות והכנת חוזים בין מילתא לבין הפדרציות הבדיוניות. הוא הציג במשרדו מתנות שקיבל כביכול מאישים הקשורים לפעולותיו; גם מתנות אלו זויפו על ידו.
גזית גם הציג מצג שווא, לפיו חברת החשמל תעניק במתנה למכון הישראלי לפרסומים תלמודיים - המו"ל של תלמוד שטיינזלץ - קרקע בשווי 32 מיליון דולר, במסגרת עסקה בינה לבין אחד ה"תורמים" הפיקטיביים. לצורך כך הוא הציג מסמכים שנחתמו כביכול בידי כחלון ועבאדי-בואינג'ו, המאשרים את הענקת הקרקע ללא מכרז.
המדינה מייחסת לגזית עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד וגניבה בידי עובד. כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד יעל איגרא-אונגר, שגם מבקשת לעצור את גזית עד תום ההליכים נגדו.

תאריך:  19/01/2017   |   עודכן:  19/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל ישיבת תקוע מואשם בגניבת ענק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הוא עשה עוד דברים
סרגיי גורביץ'  |  19/01/17 14:42
 
- דב בלוי?
לייזה   |  20/01/17 06:34
2
עבור א״י והתורה מותר לגנוב ל"ת
אלטע קאקער  |  20/01/17 04:30
3
העיקר הוא חובש כיפה וירא שמים
הרב שטאט  |  21/01/17 18:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בפסק הדין קבע בית הדין האזורי לעבודה כי מאות עובדי רשת מכבי פארם מאוגדים, וכי על הנהלת קופת חולים מכבי לנהל משא-ומתן עם ההסתדרות הלאומית להשגת הסכם קיבוצי
עידן יוסף
לשכת הפרסום הממשלתית הפיקה שלושה סרטונים הומוריסטיים לרגל השקת יישומון כנסת ישראל
אלעזר לוין
שכר מחברת "מבנה" (חברות פישמן לשעבר) בניין בן 10,000 מ"ר ברחוב יגאל אלון פינת עמינדב בתל אביב    ישלם רק 77 שקל למ"ר לחודש
אלעזר לוין
שכרה את הקומות 12-1 בבניין שחברת רובינשטיין תבנה ביצחק שדה פינת המסגר ת"א    תשלם כ-80 עד 100 שקל למ"ר לחודש    קיבלה אופציה לשכור עוד 5,000 מ"ר בקומות 16-13    תפנה את משרדי בבית אסיה, שם היא משלמת (על-פי הערכה) שכר דירה גבוה יותר
מירב ארד
בין הפריטים באוסף: אינקונבולה (דפוס ערש) של חומש אשר הודפסה בליסבון בשנת 1491; אחד משני העותקים היחידים ששרדו מהגדה של פסח שהודפסה בפראג בשנת 1556; ויותר מ-550 כרזות מן העולם היהודי, שהודפסו בין המאה השש-עשרה למאה העשרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il