X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקבינט החליט כי רק לאחר פגישת נתניהו-טראמפ יחל הדיון בהחלת הריבונות על מעלה אדומים הערב: שיחת טלפון בין השניים נתניהו: "אודיע בקרוב על בנייה נרחבת בגושים"
▪  ▪  ▪
שרי הקבינט בישיבת הממשלה [צילום: אלכס קולומויסקי]

הבית הלבן הודיע (יום א', 22.1.17) כי אנשי הממשל האמריקני החלו לדון בנושא העברת השגרירות מתל אביב לירושלים. מדובר בהתייחסות ראשונה ליוזמה מאז הושבע הנשיא דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית בסוף השבוע האחרון. "התחלנו בדיונים ראשוניים בנושא", צוין בהודעת הבית הלבן.
ובינתיים בירושלים: הקבינט המדיני-ביטחוני החליט פה-אחד לדחות את הדיון בהחלת הריבונות על מעלה אדומים עד לאחר הפגישה הצפויה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית טראמפ, בחודש פברואר.
"בכל הסדר קבע מעלה אדומים תהיה בריבונית ישראלית, אך לא נכון בעת הזאת לקבוע צעדים חד-צדדיים בלי תיאום עם הממשל", אמר נתניהו והודיע על כוונתו להרחיב את הבנייה בגושי ההתיישבות.
שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד התרצו וכאמור הצביעו בעד דחיית ההחלטה. הקבינט ישוב ויתכנס לפני הפגישה. יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, בירכה על המהלך להעברת השגרירות האמריקנית לבירת ישראל. לדבריה, "טראמפ מוכיח שהוא יודע לעמוד במילתו ועל ישראל לנצל את ההזדמנות ההיסטורית ולקדם מהלכים דוגמת החלת הריבונות הישראלית. הפעם הממשל האמריקני לא יכול לשמש תירוץ. לכל המבקרים אני מציעה לחכות. ככל שיעבור הזמן מדינות נוספות יעבירו את השגרירויות שלהן לירושלים. הערבים יכולים להמשיך ולאיים. הם ממילא מסרבים להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ולא בירושלים בירתה". ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר: "טראמפ מוכיח שהוא ידיד אמת של מדינת ישראל שמקיים את הבטחותיו. ההודעה מעבירה מסר ברור לעולם כולו שארה"ב מכירה בירושלים כבירתה המאוחדת של מדינת ישראל. נעמיד לרשות הממשל האמריקני את כל הסיוע הנדרש כדי לבצע את מעבר השגרירות לירושלים באופן המהיר והחלק ביותר".
שיחת טלפון לבבית
בתוך-כך הנשיא טראמפ שוחח היום בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו. לאחר השיחה אמר טראמפ כי היא הייתה נחמדה מאוד. מן הבית הלבן נמסר כי טראמפ אמר לנתניהו כי שלום בין ישראל לפלשתינים ייכון רק במו"מ ישיר. לדבריו, הסכימו להמשיך ולהתייעץ בסוגיות אזוריות ובהן האיומים הנשקפים מאירן. בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר שבין השניים התקיימה שיחה חמה מאוד: "ראש הממשלה הביע את רצונו לעבוד ביחד עם הנשיא טראמפ בחזון משותף לקידום שלום וביטחון באזור באופן שלא יהיו פערים בין ארצות הברית לישראל. שני המנהיגים דנו בהסכם עם אירן, התהליך המדיני עם הפלשתינים ונושאים אחרים. הנשיא טראמפ הזמין את ראש הממשלה נתניהו לבוא לוושינגטון ולפגוש אותו בחודש פברואר. מועד סופי לביקור ייקבע בימים הקרובים".
בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו כי ידון עם טראמפ בעניינים רבים ובהם הסכסוך הישראלי-פלשתיני, המצב בסוריה והאיום האירני. הוא הדגיש כי עצירת האיום האירני מוסיפה להיות יעד עליון של ישראל.
אמש ביקש ראש הממשלה נתניהו שלא לדון היום בהצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה עד אחרי הדיון בקבינט.

תאריך:  22/01/2017   |   עודכן:  23/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מתחילים לדון בהעברת השגרירות לי-ם"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אבל איתמר לוין אמר שטרמפ שקרן ל"ת
מה יהיה עכשיו,?  |  22/01/17 20:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
איציק וולף
ח"כ כהן שימש עד היום כיו"ר ועדת הרפורמות בכנסת    יוחלף על-ידי ח"כ רחל עזריה
איתן קלינסקי
שני שרים בכירים בממשלה אחת ממניעים לאומניים משיחיים חשוכים מביאים שני פתרונות מנוגדים הסותרים זה את זה, אבל שני שרים אלו מקבלים גיבוי לתוכניותיהם מראש הממשלה, אך זה תלוי במצב השבשבת
יוני בן-מנחם
שרים וחברי כנסת בליכוד מתרחקים אט אט מקרבתו של ראש הממשלה נתניהו מחשש לעתידם הפוליטי. בכירי "הבית היהודי" תומכים בנתניהו כדי לקדם את תוכנית הסיפוח של נפתלי בנט אך בסופו של דבר ישלימו עם המציאות הפוליטית החדשה
יפעת גדות
בהתאם להחלטת השר, החישוב יהיה לפי ממוצע של 12 חודשים של שנת הכספים הקודמת, במקום ממוצע של 3 החודשים האחרונים
איציק וולף
ועדת השרים לחקיקה תדון מחר בהצעת חוק המבקשת לאפשר גירוש משפחות מחבלים מישראל אם עודדו מעשי טרור או אם סייעו למחבל לאחר פיגוע    ח"כ פרי: גופי המודיעין והמשטרה יכולים לספק הוכחות האם משפחת המפגע ידעה על כוונת המפגע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il