X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי פורייה: "האתגרים אצלנו הם יותר גדולים, ומנגד מוזרמים אלינו פחות משאבים
▪  ▪  ▪
גבול ישראל-סוריה [צילום: AP/Ariel Schalit]

"נכנסנו לגירעון של 25 מיליון שקלים בגלל הטיפול בסורים. כל פצוע סורי עולה לי 10,321 ש' ואנחנו מקבלים עבורו מהמדינה רק 1300 ש'. בארבע השנים האחרונות טיפלנו במעל 1500 סורים, כ-40 ביום בממוצע" - כך אמר (יום ב', 23.1.17) ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה בדיון בהושא פערי הרפואה בצפון שהתקיים בוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי.
עוד אמר ד"ר ברהום: "אצלנו מחסור עצום במיטות. אנחנו חייבים 200 מיטות אשפוז נוספות. אנחנו חייבים מכשיר פט סי טי. אנשים נוסעים לבתי חולים במרכז ומשלמים אלפי שקלים כי ההמתנה אצלנו היא ארוכה פי כמה".
ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי פורייה: "האתגרים אצלנו הם יותר גדולים, ומנגד מוזרמים אלינו פחות משאבים. חייבים לתת תמריצים למתמחים ובעיקר למומחים. חייבים להנגיש את שירותי הרפואה לתושבים כי התושבים בפריפריה נמנעים מלנסוע רחוק לקבל טיפול או שיקום, למשל שיקום ילדים שקיים רק במרכז. בלתי סביר שאין אצלנו טיפול נמרץ ילדים. אין רפואה פרטית ולכן יש יותר לחץ על הרפואה הרגילה. אנחנו מתקשים לגייס תרומות וכתוצאה מכך מתקשים לקבל תקציבים במסגרת המצ'ינג. בשנים האחרונות עם זאת, חשוב לי להדגיש שבשנים האחרונות נעשו שינויים גדולים של תוספת מכשור וכדו'. השינוי הוא בידינו".
מיקי לוי: "לאוצר יש כסף. צריך לעשות סדר עדיפויות אחר. אסור לנו להסכים למצב הזה. משרד האוצר חייב לתת דין וחשבון על הפערים הקיימים".
ח"כ יגאל גואטה: "הצפון והפריפריה לא מעניינים אף אחד. הכול מתחיל ונגמר בכסף ובסדרי עדיפויות. כי כסף יש. צריך לזעזע את המערכת".
ח"כ אכרם חסון: "משרד הבריאות קיבל תוספת של 3 מיליארד שקלים. השאלה לאן הולך הכסף. בתי החולים בארץ עומדים בפני קריסה. צריך לזמן לוועדה את שר האוצר ואת שר הבריאות ולדרוש מהם תשובות".
בסיום הדיון הודיע היו"ר ח"כ מיקי זוהר כי הוועדה תפנה לשר הבריאות בדרישה לקבל דיווח על אופן הפיקוח על קופות החולים בסוגיית חלוקת כספי הקפיטציה, ותוודא שהמשרד פועל למעקב אחר שיקולי קופות החולים בחלוקת התקציבים.
כמו-כן, הוועדה תעקוב מקרוב אחר 400 מיליון הש' שתוקצבו בתקציב האחרון לטובת תיעדוף הפריפריה. הוועדה תפנה לשר הבריאות להתקין תקנה למכשור פט סי טי למרכז הרפואי לגליל בנהריה וכן תפעל מול שר האוצר ושר הבריאות להשלמת הפער התקציבי למימון הטיפול בפצועים הסורים.

תאריך:  23/01/2017   |   עודכן:  23/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ח לגליל בנהריה בגירעון של 25 מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ע"י מאשרת: ערן מלכה לא מסר לרונאל פישר מידע על חקירתו הצפויה של יאיר ביטון    מגלה: ביטון תיווך בסכסוך בין פישר לשותפו לשעבר, יואב נרי
מירב ארד
היו"ר כבל: מדי יום אנחנו דורשים לטפל בקטל בדרכים ואי-אפשר לדרוש שירות מלא ללא תגמול; התגמול צפוי לעמוד על כ-16 אלף שקל בחודש ושר התחבורה יפרסם על כך הודעה ברשומות
מחלקה ראשונה
סגל נשאל על קשריו עם נתניהו ועם איש העסקים ארנון מילצ'ן ועל שירותי ייעוץ פרטיים שסיפק לבני משפחת נתניהו    סגל קיבל מנתניהו המחאה בסך 2500 ש"ח וכנגדה הוציא חשבונית    בהתאם לדרישתה של שרה נתניהו, הוא החזיר את הכסף ובחר להשיבו במזומנים
מירב ארד
מדובר בהרחבת הכללים הקיימים המאפשרים לשרים ולשרי סגנים ללון בבתי מלון בירושלים בין שני ימי עבודה. ההרחבה למוצ"ש נועדה לאפשר להם להישאר בבירה לקראת ישיבות הממשלה בימי ראשון, במקרים שהם עובדים במוצ"ש
איתמר לוין
עו"ד יוסי בנקל בדוח ראשון לבית המשפט: התקבלו הוכחות חוב ב-4 מיליארד שקל - פשיטת הרגל הגדולה ביותר בתולדות המדינה    מביע חשש לעתידם ואף לקיומם של ידיעות אחרונות, גלובס והוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il