X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עובדי נמל אשדוד החלו בניסיון להתנתק מההסתדרות, לראשונה בתולדות הנמל השבוע פרשו כשליש מהוועד המייצגים יותר ממחצית העובדים
▪  ▪  ▪
לקראת ארגון יציג חדש בנמל? [צילום: יניב וקנין]

דרמה בנמל אשדוד: לראשונה מאז הקמתו, מהלך מאורגן של העובדים להחלפת ארגון עובדים. במהלך שיזמו העובדים החלה (יום ג', 24.1.17) החתמה מסיבית של עובדים להכרה בהסתדרות הלאומית כארגון היציג.
בראשית השבוע התפטרו שמונה ראשי ועדים וחברים בוועדים הדומיננטיים בנמל המייצגים כ-900 מתוך כ-1,350 עובדי הנמל כמרד נגד ההסתדרות הכללית. חברים בוועד שהתפטרו אמרו כי ההסתדרות היא דיקטטורה, שדואגת רק לעצמה ולא לעובדים וכי בשנים האחרונות נטשה את כל העובדים במשק.
בתחילת השבוע האשים יו"ר ועד העובדים לשעבר, אלון חסן, את ההסתדרות והיו"ר שלה ניסנקורן ברפיסות. לדבריו, "הגיע הזמן שניקח את גורלנו בידינו ונפסיק לסמוך על הגוף שהיה באמת אמור לתת גיבוי, לשמור ולהגן על העובדים - הגוף שנקרא הסתדרות. אין ספק שהמטרה שמייצגת ההסתדרות היא חזון העובדים והאזרחים בישראל, אך לצערי הרב הנהגת ההסתדרות חלשה ורופסת וכל יום שעובר היא יותר חלשה. למצב ההסתדרות אחראי, מי אם לא, אבי ניסנקורן העומד בראשה. אין ספק שהוא היו״ר החלש והאנמי ביותר שעמד בראשה".
מההסתדרות נמסר כי דווקא בתקופה הכי קשה לעובדי הנמל בחרה קבוצה, שהיא מיעוט, להפנות גב לעובדים ולברוח מאחריות. הסתדרות עומדת מאחורי עובדי הנמל וביטחונם התעסוקתי - אבל לא תסכים לחזור לימי אלון חסן החשוכים.
החל בשעות הבוקר המוקדמות החלו במהלך החתמת העובדים לשורות ההסתדרות הלאומית. עמית שרף, שעד יום ראשון היה חבר ועד ציוד מכני והתפטר, הסביר את הצעד שננקט: "לראשונה בנמל אשדוד יש רוב לדרישה להינתקות מההסתדרות הכללית. אנחנו לא ניתן לה לחתום על הסכם שאינו 100% לטובת העובדים. הגיע הזמן שכולם יפנימו את המסר, שנמל אשדוד זה הבית שלנו והוא לא למכירה".
על-פי דיווחי הסתדרות העובדים הלאומית, מהלך העובדים זוכה לתמיכה רחבה ממאות עובדי הנמל ומיד עם תחילת פעילות העובדים בתוך הנמל, כבר חתמו העובדים על טפסי ההצטרפות להסתדרות הלאומית. אבי וחנון, לשעבר יו"ר ועד בתי המלאכה בנמל אשדוד תיאר את תחושות העובדים בחודשים האחרונים: "המהלך שאנו מובילים היום הוא ביטוי רצון העובדים שבחרו בנו לייצג אותם. הגענו למצב בו רובם איבדו אמון בארגון שאמור לדאוג להם ולכן, מתוקף תפקידנו להקשיב לדאגותיהם ולעשות את כל המאמצים על-מנת לשפר את התנאים אל מול המעסיק. כשנוכחנו לראות כי למרות גודלה, אין להסתדרות הכללית את הכוח או הרצון לדאוג לצרכי העובדים, בדקנו אלטרנטיבות ובחרנו בהסתדרות הלאומית".
איתמר שרוני, מנהל מערך הגיוס בהסתדרות הלאומית: "לפנות בוקר יצאה לשטח עוד פעילות מוצלחת של מערך הגיוס בהסתדרות הלאומית. עובדי הנמל בוחרים ברגע זה בהסתדרות הלאומית כארגון היציג שלהם. אנו קשובים לצרכיהם ונחושים יחד איתם להצעיד את הנמל בהצלחה ובהגמוניה לאתגרים העומדים בפניו. טובת הנמל והיא בלבד אשר עומדת לנגד עינינו. אנו משוכנעים כי העובדים מצאו בית שיאבק וידאג למלוא זכויותיהם. צריך להקשיב היטב למה שהם אומרים".

תאריך:  24/01/2017   |   עודכן:  24/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ההסתדרות רופסת - עוברים ללאומית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ערעור על קולת העונש הוגש ימים אחדים לפני שהנאשם שוחרר מן הכלא וביהמ"ש העליון דן בו רק לאחר השחרור - ומשום כך נדחה הערעור, למרות שהיה מקום לקבל אותו
עידן יוסף
הושבתה עקב תאונת דרכים עם רכב שעמד על המסילה
איציק וולף
ההפרדה תבוצע תוך שלוש שנים מיום התחילה, ואולם אם בתקופה זו יפחת שיעור החזקותיו של הבנק בחברת כרטיסי האשראי ל-40% או פחות, ו-25% לפחות מאמצעי השליטה הונפקו לציבור - החובה לביצוע ההפרדה תחול בתום ארבע שנים
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק המבקשת לקבוע שאסירים ועצירים יהיו רשאים להצביע בבחירות לרשויות המקומיות    "הזכות להשתתפות בבחירות דמוקרטיות היא זכות יסוד של כל אזרח במדינה"
מיטשל א' לוין
בסין נבנה בית כנסת עבור הקהילה המקומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il