X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אושר דוח המאשים את ישראל בפשעים מכוונים בעזה כנגד לא מעורבים וקורא לחקירה בביה"ד בהאג חברי הכנסת לביא ואלאלוף יצגו את ישראל: "מצג שווא מעוות וראוי לגינוי"
▪  ▪  ▪
אלאלוף ולביא במליאת המועצה [צילום: מחלקת קשרי החוץ/הכנסת]

ברוב של 46 קולות תומכים מול 12 קולות מתנגדים ו-2 קולות נמנעים, אישרה (יום ד', 24.1.17) האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה בשטרסבורג שבצרפת דוח המאשים את ישראל במצב ההומניטרי בעזה, כולל "מקרים בהם נהרגו במכוון יחידים שלא היוו סכנה מיידית לחיי אדם, אשר מהווים דפוס פעולה מזעזע של הרג שהוא, לכאורה, שיטתי ובלתי-חוקי", לשון הדוח.
בדוח נכתב עוד: "אנו קוראים למדינות האיחוד לתמוך באפשרות של חקירה רשמית של בית הדין הפלילי הבינלאומי, אם הממצאים יראו שיש תשתית סבירה לפעול כך".
חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר משלחת הכנסת לאסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה, נאמה בפני מליאת האסיפה ודרשה לדחות את הדוח: "זהו מצג שווא המעוות באופן סלקטיבי את המציאות", אמרה לביא. "הדוח מסתמך על שמועות ולא על עובדות. הוצאנו את אזרחינו ואפילו את מתינו בשנת 2005 מעזה, ובתמורה הופצצנו מיד בטילים. ישראל מספקת שליש מהחשמל ברצועה בשווי מיליארד דולר ללא כל תמורה, 130 אלף פלשתינים קיבלו סיוע רפואי חינם בישראל בשנה שעברה, כולל קרובי משפחתו של איסמעיל הניה, ואותנו מאשימים במשבר הומניטרי?".
לביא תהתה: "היכן המיליונים ששלחה מועצת אירופה לפלשתינים כדי לשקם את הרצועה? לאן הלך הכסף?". בסוף הדיון התעמתה ח"כ לביא עם כותבת הדוח, חברת הפרלמנט השבדית אווה ג'נסון.
ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), אשר יחד עם ח"כ לביא ייצג את ישראל בדיונים במועצה, אמר בהתרגשות: "ישראל רוצה לחיות בשלום עם שכנותיה. עזה אינה נמצאת במצור, אך מפוקחת על-מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד. אני מקווה שיבוא יום בו נוכל לדון יחדיו ברצינות בנושאים האלה, כדי לבנות עתיד טוב יותר עבור האזור".
בימים האחרונים פעלו חברי הכנסת לביא ואלאלוף, בשיתוף משרד החוץ, באופן אינטנסיבי על-מנת לשכנע את המשלחות השונות להתנגד למסקנות המסמך.
הדוח קובע כי יש להסיר את הסגר על רצועת עזה, לוודא כי סחורות רפואיות וחיוניות מגיעות לתושבי הרצועה, לאפשר לפלשתינים לחפש עבודה בישראל ולהכין תוכנית רב-שנתית להקמת מדינה פלשתינית. "מאז המבצע הצבאי של ישראל בעזה בשנת 2014 (צוק איתן), המצב ההומניטרי הורע באופן משמעותי; 17,650 משפחות, שהן כ-100,00 איש, נעקרו מבתיהן", נכתב בדוח. בדוח מופיעות גם דרישות מהרשות הפלשתינית, בהן הצורך לפעול למניעת פעולות טרור נגד ישראל ולגנותן.
שגריר ישראל לפרלמנט האירופי, כרמל שאמה הכהן, טוען שלא ניתן להכחיש כי קיים משבר הומניטרי ברצועת עזה, אולם מטיל את האחריות למשבר על הפלשתינים. לדבריו, סוגיית ניתוק זרם החשמל ברצועה קשורה למאבקי כוח בין הרשות הפלשתינית היושבת ברמאללה ונשלטת על-ידי הפתח' לבין החמאס השולט ברצועה. זאת, בזמן שמדינת ישראל היא הגורם היחיד שעדיין מזרים חשמל לרצועה.

תאריך:  25/01/2017   |   עודכן:  25/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח מועצת אירופה: ישראל אשמה בהרג שיטתי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אויב בעזה
סתם אחד  |  25/01/17 08:26
2
ביב קובר את המפעל התנחלויות ל"ת
שמין  |  25/01/17 08:29
3
ביב קובר את המפעל התנחלויות ל"ת
שמין  |  25/01/17 08:29
4
צל"ש למתן
מגן אנושי  |  25/01/17 10:56
5
כשהישראלים כאלה אדיוטים זה מה.
שםלי  |  25/01/17 11:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אריאל י. לוין
תוקף גם את נתניהו ואומר שיש צורך במנהיגות שמאחדת את העם, ולא בשנאה אחד כלפי השני    הוסיף ואמר שיש צורך בהנהגה שאיננה חוששת מביקורת ושאין על מה לחקור אותה
אריאל י. לוין
טוען כי יש לעבור לקונספציה חדשה של ניצחון מוחלט; כמו-כן, מציג את משנתו לגבי הקמת אוטונומיה פלשתינית ביהודה ושומרון
איציק וולף
פרוטוקולים של דיוני הקבינט המדיני-ביטחוני חושפים עד כמה עמוק היה הכשל המודיעיני ערב מבצע צוק איתן    השר יעלון טען שיש להכיל את איום המנהרות ושאסור 'להפשיט' את הפלשתינים לחלוטין מהמנהרות    ראש אמ"ן והרמטכ"ל דבקו בקונספציה שגויה: "עשרות אינדיקציות שחמאס לא רוצה עימות"    השר בנט דרש פעולה תקיפה נגד המנהרות ותקף את הרמטכ"ל: "תהיו סוסים דוהרים, לא שוורים עצלים"
איתמר לוין
הדרג המדיני לא הכין תוכנית מקיפה עליה החליטה הממשלה ביוני 2014    חלק ניכר מן הממ"דים והמקלטים בצפון אינם כשירים    לא הוכנה תוכנית לפינוי מסודר של אזרחים
ראובן לייב
פרסום מסקנות הביקורת על התנהלותו של צה"ל במנהרות צוק איתן אינו צריך להרעיד את אמות הסיפים במדינה, באשר הלקחים כבר ממילא הופקו בינתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il