X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לרשתות קול ישראל האזינו 36% ולרדיו האזורי 33% במחצית השנייה של 2016 נמשכת מגמת הירידה בקריאת העיתונות המודפסת גלובס עוקף את דה-מרקר, הארץ ומעריב מתאוששים
▪  ▪  ▪
גלגלצ. הכי מואזנת [צילום: איתמר לוין]

סקר TGI לשנת 2016 מעלה כי התחנה הכי מואזנת במחצית השנייה של 2016 הייתה גלגלצ (33%). אחריה: גלי צה"ל - 22.5%, רשת ב' - 22%, רשת ג' - 14.5%, קול חי - 5.1%, רשת א' - 4.8%, קול ברמה -3.3%, רשת מורשת - 3%, גלי ישראל - 2.4%. יתר תחנות הרדיו האזורי קיבלו 22.1% האזנה. עם זאת, יחסית למחצית הראשונה של 2016 - קיימת ירידה מובהקת בשיעור ההאזנה לתחנות גל"ץ, אולי בשל לוח השידורים החדש שהושק, אם כי לעומת השנה שקדמה חלה דווקא עלייה קלה.
ככלל, ניכרת ירידה מובהקת בשיעור ההאזנה לרדיו במחצית השנייה של 2016 לעומת החציון הקודם, מ-70.7% ל-67.4%.
הסקר מראה כי המגמה העולמית של ירידה בקריאת עיתונים אינה פוסחת על ישראל, ולמרות המלחמה הניטשת בין ידיעות אחרונות לישראל היום, שניהם חווים ירידה במספר הקוראים. למרות שהשינויים בין שניהם מסקר לסקר אינם מובהקים, לאורך שלוש השנים האחרונות, ניתן לראות מגמה ברורה של ירידה כללית ומשמעותית בשיעור הקריאה.
בעיתוני יום חול ניכרת ירידה חדה מובהקת מאז יולי-דצמבר 2014 כאשר שיעור הקריאה עמד על 59.9% ל-54.9% ביולי-דצמבר 2016. שיעור הקריאה בעיתונות סוף-השבוע התנהג בצורה דומה (אומנם הירידה קלה יותר) מינואר-יוני 2015 כאשר שיעור הקריאה עמד על 61.3% עד יולי-דצמבר 2016 כאשר שיעור הקריאה בסוף-השבוע עומד על 58.4%. ירידות אלו הינן מובהקות סטטיסטיות.
עלייה לגלובס
למרות הנסיונות למכור את גלובס שהיה בבעלות אליעזר פישמן, החשיפה ליומון הכלכלי עלתה ועקפה לראשונה את דה-מרקר. בתוך שנה החשיפה לגלובס זינקה ב-50% לכדי 6%. גם גיליון סוף השבוע של העיתון (יום ה') עלה ל-4.4% אחוזי חשיפה.
ככלל, מגמת הקריאה של העיתונות המודפסת ממשיכה בירידה בשלוש השנים האחרונות. החשיפה לישראל היום במהלך השבוע ירדה מ-39.7% לפני חצי שנה ל-38.6%, כמו גם החשיפה לידיעות אחרונות שירדה מ-34.9% ל-33.9%. בסופי-שבוע גובר ידיעות בפער של אחוז על ישראל היום.
בעיתונות יום חול במחצית השנייה של 2016, ממשיך ישראל היום להוביל בצורה מובהקת לעומת ידיעות אחרונות עם שיעור קריאה של 38.6% לעומת 39.7% במחצית הראשונה (שינוי לא מובהק סטטסטית). באותה התקופה, שיעור הקריאה של ידיעות אחרונות עומד על 33.9% לעומת 34.9% במחצית הראשונה (שינוי שאינו מובהק סטטיסטית). גם בראייה שנתית ישראל היום ממשיך להוביל בצורה מובהקת סטטיסטית ביום חול (ינואר-דצמבר 16' לעומת ינואר-דצמבר 15') כאשר שיעור הקריאה עומד על 39.2% לעומת 39.5%. זאת לעומת ידיעות אחרונות שעומד על אחוז קריאה של 34.4% לעומת 35.4% בשנה הקודמת.
בסוף שבוע, הפער בין שני העיתונים אינו מובהק אך ידיעות אחרונות ממשיך להוביל. ידיעות אחרונות עומד על 38.0% ביולי-דצמבר 16' לעומת 37.7% בינואר-יוני 16'. ישראל היום עומד על שיעור קריאה של 37.2% ביולי-דצמבר 16' לעומת 37.6% בינואר-יוני 2016.
בדומה למצב החצי שנתי, ידיעות אחרונות ממשיך להוביל בסוף-השבוע ברמה שנתית, אבל שיעור הקריאה של שני העיתונים צמוד ואינו מובהק סטטיסטית. שיעור הקריאה לגיליון יום ו' של העיתון עומד על 37.8% לעומת 39% בשנה קודמת. זאת לעומת ישראל היום שרשם עלייה מ-36.7% ב-2015 ל-37.5% ב-2016.
נבלמה ההידרדרות בהארץ
ההידרדרות של עיתון הארץ נבלמה ומ-3.9% חשיפה הוא עלה ל-4.6% בחצי השנה האחרונה. עם זאת הוא עדיין נקרא פחות לעומת השנה שקדמה. בסופי-שבוע רושם העיתון עלייה לכדי 6.4% חשיפה.
מעריב משתפר ומגיע ל-4.7% ביום חול ובסוף-השבוע ל-6.8%. זאת בניגוד למגמה של החינמון מעריב הבוקר שמקבל פחות חשיפה מגלגולו הראשון - פוסט.
בנוסף לנתוני החשיפה והאזנה, המהווים אינדיקטור להתנהגות בפועל ניתן לבחון שינוי בעמדות הציבור לאורך הזמן כלפי התייחסותם לאמצעי מדיה השונים, באמצעות השינוי בהסכמתם להגדי סגנון החיים השונים הנמצאים ב-TGI.
לדוגמה, שיעור המסכימים מאוד / מסכימים כי יכולים "להסתדר בקלות ללא עיתון יומי עלה מינואר-יוני 2014 מ-60.6% ל-67.8%. כמו-כן, אחוז המצהירים (מאד מסכימים / מסכימים) ש"אני מקשיב לרדיו כל יום" ירד מ-54.8% ל-46.5% ביולי-דצמבר 2016. במקביל, אם בינואר-יוני 2014 43.4% הצהירו (מסכים מאוד / מסכים) כי "כעת כשאני משתמש באינטרנט אני קורא פחות עיתונות מודפסת" ביולי-דצמבר 2016 שיעור ההסכמה עם היגד זה עלה ל-54.1%.

תאריך:  25/01/2017   |   עודכן:  25/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערב השינוי: 43% האזנה לתחנות גל"ץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כבר נאמר לא אחת שאין אמת
עוד פעם סקר  |  25/01/17 18:58
2
אני
שמ  |  26/01/17 07:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
יונתן כיתאין
בעיתון נהגו לפרסם בעמוד השער את מספר העותקים שהודפסו, שעמד על עד 550 אלף עותקים בסופ"ש    לא ברור אם הופחת מספר העותקים שמודפסים    ישראל היום: אין תגובה
יואב יצחק
המידע הנפיץ: שוקן נסחט על-רקע כספי-מיני    לבקשתו נמנעה חשיפת המידע בידיעות אחרונות    קבוצת שוקן מתנהלת בזהירות רבה בנושאים הנוגעים למוזס    כך גם בפרשת הקלטת מפגישת מוזס-נתניהו: עיתון הארץ וכתביו פרסמו דברי כזב כאילו נערכה עסקה בין השניים, ביוזמת נתניהו; במקום להציג את האמת לאשורה, שגם תועדה: מוזס ניסה לסחוט את נתניהו
ראובן לייב
עסקת הון-שלטון-עיתון בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, הייתה מותירה אחריה משקעים כבדים, לו אכן יצאה לפועל
עידן יוסף
מחקר מיוחד של יפעת מחקרי מדיה: על-רקע מערכות הבחירות בישראל ובארה"ב – האם היא נתפשת אמינה?
איתמר לוין
מניותיו של אליעזר פישמן בידיעות אחרונות עומדות למכירה. זה יהיה עסק מסובך, שיכול לקבוע את פניה של התקשורת הישראלית בעשור הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il