X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יממה לאחר חשיפת גופות שלושת הנערים החטופים דרש השר בנט בקבינט תוכנית לטיפול במנהרות הטרור ראש הממשלה טען שאין לישראל מענה לבעיה החדשה הזאת ולעומתו טען השר יעלון שיש תוכנית ראש אמ"ן דבק בקונספציה שלפיה חמאס לא מעוניין בהסלמה גם כשחמאס הפר את הפסקת האש
▪  ▪  ▪
חשיפת מנהרת טרור ברצועה [צילום: דו"צ]

תמלילים חדשים של ישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני מן הימים שקדמו למבצע צוק איתן, לפני כשנתיים וחצי, חושפים עד כמה לא היו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון דאז, משה יעלון, מתואמים ביניהם בסוגיית הטיפול במנהרות הטרור וכיצד התנגד הרמטכ"ל דאז, בני גנץ, לפעילות צבאית נרחבת ברצועת עזה. את הפרוטוקולים חשף העיתונאי יוסי יהושע מידיעות אחרונות.
בישיבת הקבינט שהתקיימה ב-1 ביולי, יממה לאחר שנמצאו גופות שלושת הנערים הישראלים החטופים באזור חברון, התקיים דיון בקבינט. במהלך הדיון האשים יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה דאז נפתלי בנט, את שר הביטחון ב"תגובה רפה וביזיונית".
"אני דורש תוכית לגבי הפירים" [של מנהרות הטרור, א.ו.], אמר בנט בישיבה. ראש הממשלה השיב על כך שבעיית המנהרות היא חדשה ואין עליה מענה. בתגובה, טען שר הביטחון יעלון כי "אנחנו מוכנים עם תוכניות". הרמטכ"ל גנץ, אמר מצידו, כי הוא לא רואה הכרח לפעול בעזה.
שבועיים לאחר מכן, ב-15 ביולי - שבוע לאחר שנפתח מבצע צוק איתן ויומיים לפני הכניסה הקרקעית של חיילי צה"ל לרצועה - עסק הדיון בקבינט בהפסקת האש. במהלך הדיון התנגדו השרים נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, שהיה אז שר החוץ, להפסקת האש. באותו דיון הופיע בפני השרים ראש אגף המודיעין של צה"ל, אלוף אביב כוכבי.
"יש רצון בחמאס לסיים את ההסלמה, זה ברור", אמר. הרמטכ"ל גנץ דחק בשרים לקבל הכרעה האם ישראל מקבלת את הפסקת האש וטען שהישגי צה"ל עד לאותה עת "מצוינים", כלשונו.
"צריך לקבל את הצעת הפסקת האש", טען יעלון. ראש הממשלה אף הגדיל לעשות והכריז על ניצחון ישראלי במערכה: "ניצחנו, הסבנו להם 180 אבידות. צריך לדרוש פירוז המנהרות והרקטות", אמר. השר ארדן טען כי הוא תומך בהפסקת האש, אבל העיר שלא מדובר בניצחון אלא במהלך שפוגע בהרתעה הישראלית.
השר בנט הודיע אז כי הוא מתנגד להפסקת האש משום שמנהרות הטרור לא הושמדו. "חייבים להשמיד אותן לפני", אמר. עמדה דומה הביע גם השר ליברמן: "צריך למוטט את שלטון החמאס", אמר. בתגובה לדבריהם טען שר הביטחון יעלון ש"אנחנו חיים בין הפוגות" ו"אין מכה אחת שמנצחת". "יש פוטנציאל להפסקת האש, וצריך לנצל אותו", טען.
בסופו של הדיון הוחלט לקבל את הפסקת האש, אך זו החזיקה בקושי חמש שעות ולאחריהן שב חמאס וירה רקטות לעבר ישראל. בשל כך, התכנס למחרת הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון שבו שב ראש אמ"ן על הערכתו שחמאס לא מעוניין בעימות.
"הדלת עדיין לא נסגרה - הם לא רוצים הסלמה, אלא שיפור תנאים", אמר אלוף כוכבי. שר הביטחון יעלון אף טען כי "חמאס לא מתכוון להפר את הפסקת האש". מנגד, טען השר בנט כי צריך להכות בחמאס דווקא כשהם במצור. "הם מורתעים", השיב לו יעלון.
לאחר דיון זה נפתחה הפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועה וזו נמשכה לא פחות משישה שבועות. עשרות חיילים וקצינים נהרגו בלחימה אל מול חמאס שבמבחן המציאות - לא היה מורתע ולא חשש מהסלמה של העימות.

תאריך:  26/01/2017   |   עודכן:  26/01/2017
+בקצה המנהרה
11:06 26/01/17  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה

הממשלה חייבת התנצלות לתושבי הדרום על שהתעלמה מדיווחיהם על חפירת המנהרות  ▪  אם צה"ל היה באמת מפקיר את אלאור, מלכתחילה לא היה משפט

התעלמו [צילום: דו"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בעיית המנהרות חדשה, אין לנו מענה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מסכן ראש ממשלה שאלה יועציו
עצוב לשמוע  |  26/01/17 12:49
 
- יותר
שמ  |  26/01/17 17:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אריאל י. לוין
הממשלה חייבת התנצלות לתושבי הדרום על שהתעלמה מדיווחיהם על חפירת המנהרות    אם צה"ל היה באמת מפקיר את אלאור, מלכתחילה לא היה משפט
אריאל י' לוין
ממשיך לתקוף ואומר שאם היינו מקשיבים למתלהמים בפופוליזם ההרסני והמסוכן של חלק מחברי הקבינט בשנה האחרונה, היינו נמצאים באינתיפאדה שלישית    מתייחס גם להמשך דרכו הפוליטית ביחס לחקירות נתניהו
עידן יוסף, איציק וולף
אושר דוח המאשים את ישראל בפשעים מכוונים בעזה כנגד לא מעורבים וקורא לחקירה בביה"ד בהאג    חברי הכנסת לביא ואלאלוף יצגו את ישראל: "מצג שווא מעוות וראוי לגינוי"
אריאל י. לוין
תוקף גם את נתניהו ואומר שיש צורך במנהיגות שמאחדת את העם, ולא בשנאה אחד כלפי השני    הוסיף ואמר שיש צורך בהנהגה שאיננה חוששת מביקורת ושאין על מה לחקור אותה
אריאל י. לוין
טוען כי יש לעבור לקונספציה חדשה של ניצחון מוחלט; כמו-כן, מציג את משנתו לגבי הקמת אוטונומיה פלשתינית ביהודה ושומרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il