X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין הארצי חרג ממדיניותו המאופקת: ירונה מרנין ניסתה לפתוח נושאים שכבר הוכרעו פעמיים, התעלמה מהמסגרת המצומצמת שנקבעה לדיון והשתמשה בלשון משתלחת למרות שכבר הוזהרה
▪  ▪  ▪
"לכבד את כללי המשחק"

בית הדין הארצי לעבודה חייב מערערת בתשלום הוצאות בסכום גבוה ויוצא דופן - 50,000 שקל. החיוב הוטל (19.1.17) בשל לשונה המשתלחת ובעיקר משום שניסתה לפתוח מחדש קביעות שכבר הוכרעו בשני פסקי דין קודמים של הארצי.
ירונה מרנין, המייצגת את עצמה, מצויה מזה 13 שנים בסכסוך עם דן כהן, בעליה של חברת אס.ג'י.די הנדסה, שהיא בעלת חברת ברק אוירונאוטיקה ומערכות. מרנין וכהן ניהלו יחדיו את ברק בשנים 2003-1999, ולאחר פיטוריה החלה מערכת של תביעות הדדיות הנמשכות עד היום.
בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב חייב תחילה את החברות לשלם למרנין 2.4 מיליון שקל, אך בית הדין הארצי הורה לו לדון מחדש בתיק על-פי שורה של קביעות והנחיות. בפסק דין שני נקבע, כי מרנין זכאית ל-1.2 מיליון שקל בלבד, בית הדין הארצי הבהיר שלא ידון שוב במחלוקות בהן כבר הכריע והורה לחשב שוב רכיב אחד מתוך הסכומים שנפסקו לה. בעקבות זאת נפסק, כי עליה להשיב לחברות 300,000 שקל - ועל כך ערערה שוב לארצי.
השופטת נטע רות דחתה את הערעור באומרה, כי הוא שוב מתייחס לנקודות שכבר הוכרעו בידי בית הדין הארצי, וכי מרנין למעשה מנסה - בנקודה היחידה עליה ניתן היה לערער - לפתוח מחדש את הדיון או לחרוג מהמסגרת המצומצמת שהתווה בית הדין הארצי בפסקי דינו הקודמים.
בנוגע להוצאות, אומרת רות, כי מספר שיקולים מביאים לחיובה של מרנין בסכום גבוה במיוחד: לשונה המשתלחת, למרות שכבר ננזפה על כך; העלאת טענות נגד קביעות חלוטות - שוב לאחר שכבר הועמדה על הפסול שבכך וחויבה בהוצאות של 30,000 שקל; העלאת טענות החורגות מהמסגרת שנקבעה; והיקף טענותיה, שאילץ את הנתבעים להרחיב את היריעה בתשובתם.
רות מוסיפה: "ערים אנו כמובן לחשיבותה של זכות הגישה לערכאות - אלא שזכות זו טומנת בחובה גם חובה של בעל הדין לקבל על עצמו את "כללי המשחק" של ההליך השיפוטי ולנהוג בדרך המכבדת את כללי ההליך ואת בית הדין כאחד. אלמלא כן, תיפגע היכולת לממש הלכה למעשה זכות חשובה זו לא רק על-ידי בעלי הדין הספציפיים מושא ההליך אלא גם על-ידי צדדים שלישיים המבקשים להשמיע את קולם בפני בית הדין". הדבר נכון במיוחד בבתי הדין לעבודה, הנדרש להקצות את משאביו כך שיתנו מענה למי שמבקשים סעדים סוציאליים או בתחום משפט המגן.
נציג הציבור ישראל דורון הוסיף, כי לדעתו יש לפסוק הוצאות מאוזנות יותר ולהפסיק את המדיניות המאופקת של בתי הדין לעבודה בנושא זה. זאת, משום שהמדיניות המאופקת מעודדת הגשת ערעורי סרק וגורמת לבזבוז זמנו של בית הדין הארצי. המשנה לנשיא ורדה וירט-ליבנה, השופט אילן איטח ונציג הציבור שלמה נוימן הסכימו עם רות. את הנתבעים ייצגו עוה"ד אורית זילוני-קליינמן ומירב שגיא.

תאריך:  29/01/2017   |   עודכן:  29/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מי שמשקיע רבבות שקלים וחודשים ארוכים בתכנון טיול בחו"ל, צריך לוודא שכל הפרטים מובנים ומוסכמים - במיוחד כאשר מדובר באחד משיאי הטיול
איציק וולף
האוצר: עובדים שישבתו - לא יקבלו משכורת, ראש העיר משתמש בעובדי העירייה כאמצעי לחץ על הממשלה    עיריית ירושלים: משרד האוצר עסוק בספינים תקשורתיים שקריים במקום בחיזוקה של ירושלים
איציק וולף
עם סיום כינוס הליכוד שהתקיים במלון קלאב הוטל באילת התפרסמו תוצאות משאל מדגם הליכודיאדה - הפריימריז הלא רשמיים של הליכוד    השרה רגב בראש הרשימה, יאיר נתניהו במקום 35
איציק וולף
ראש הממשלה תוקף את העיתונאית דנה וייס וטוען כי חשפה את "שיטת הלחצים של התקשורת על היועמ"ש"    "התקשורת השמאלנית בערוץ 2 ובערוץ 10 מייצגת את הציבור בערך כמו שאמנון אברמוביץ׳ מייצג את היישוב היהודי בחברון"
איציק וולף
ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת חוק המבקשת להסמיך את המשטרה לנתק קווי טלפון המופיעים בכרטיסי ביקור המפרסמים שירותי זנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il