X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש: פרי אמסלם ושגיא בן-שבת הגישו ביודעין, באמצעות עו"ד יונתן לוי, תביעת שווא סחטנית בטענה לאפליה בבר בבאר שבע עדותם הייתה מגמתית ולא אמינה, והם עשו שימוש ציני בחוק למניעת אפליה והפכו אותו ללעג וקלס
▪  ▪  ▪
הסיבה האמיתית: משחק הקלאסיקו
למשטרה וללשכה
מקרים קיצוניים מחייבים צעדים קיצוניים, גם למען יראו וייראו. על-פי פסק דינה של השופטת אורית ליפשיץ, מה שעשו פרי אמסלם ושגיא בן-שבת היה שיבוש מהלכי משפט ועדות שקר; את זה צריכה לחקור המשטרה. מה שעשה עורך דינם, יונתן לוי, היה לכל הפחות עבירות אתיות המצדיקות פתיחת הליך משמעתי, ויש מקום לבחון גם האם מעשיו לא היו פליליים. כל עוד לא ייענשו שקרנים וסחטנים במלוא חומרת הדין, הם ימשיכו להציף את בתי המשפט.

פרי אמסלם ושגיא בן-שבת הגישו, באמצעות עו"ד יונתן לוי, תביעה צינית וסחטנית בטענת שוות לאפליה על-רקע מוצאם. תביעתם היא שהייתה נגועה בגזענות ועדותם הייתה מגמתית ובלתי אמינה. אלו הן קביעותיה החריפות של שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, אורית ליפשיץ.
אמסלם ובן-שבת תבעו 80,000 שקל מעידן טל וזוהר חוגג, בעל "דאנקיס בר" בבאר שבע, בטענה שכניסתם אליו נמנעה באוקטובר 2013 בשל חזותם המזרחית. בעלי הבר השיבו, כי באותו ערב התקיים משחק הקלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד, ומאחר שהבר היה מלא - הותרה הכניסה למי שהזמינו מקומות מראש, ורק אם נותר מקום יכלו גם אחרים להיכנס. השניים ציינו, כי הם עצמם יוצאי עדות המזרח, ולכן מדובר בטענה פוגענית במיוחד.
ליפשיץ מזכירה, כי גם בתביעות על-פי החוק לאיסור אפליה במוצרים ושירותים, נטל ההוכחה הוא על התובע - ואמסלם ובן-שבת לא עמדו בו. חזותם-שלהם דווקא אינה מזרחית במובהק, וטענתם כאילו קיימים "לבוש מזרחי" ו"חזות מזרחית" - נגועה בגזענות. הם הציגו סרטון שצולם בכניסה לבר, אך איכותו ירודה ביותר ולא ניתן להסיק ממנו דבר, פרט לכך שהמארחת חזרה והסבירה להם שהמקום פתוח רק למי שהזמינו מקומות. התובעים גם לא הביאו לעדות את חבריהם שהיו במקום, עובדה נוספת העומדת לחובתם. לעומת זאת, עדויותיהם של טל וחוגג היו אמינות, והוכח שהסיבה היחידה למניעת הכניסה הייתה שהבר היה מלא בשל משחק הכדורגל.
"תובענה דנא מהווה שימוש לרעה בחוק המהווה חוק חברתי חשוב מהמעלה הראשונה, ומהווה ניסיון לניצול ציני של החוק ולניסיון לסחיטת כספים על גביו", קובעת ליפשיץ. "עבור התובעים עסקינן בטקטיקה וכאמצעי לקבלת כספים, וכי הם עושים שימוש ב'מזרחיות' שלהם, כך כלשונם, על-מנת לתבוע פיצוי בגין אפליה".
בסיום פסק הדין שבה ליפשיץ ואומרת: "התובעים ניצלו לרעה את החוק ואף את ההליך השיפוטי, והשימוש שעשו הם בחוק זה אינו ראוי, ובית המשפט בנסיבות העניין מוקיע את התנהגותם". השניים עשו "שימוש ציני בחוק, הפכו אותו ללעג וקלס והגישו ביודעין תביעת שווא" והציגו בפני בית המשפט מצג שווא. בכך הם פוגעים בציבור שלם, אשר עלול להיפגע מאי יישומו של החוק. אמסלם ובן-שבת חויבו בתשלום הוצאות בסך 21,000 שקל. את הנתבעים ייצג עו"ד עידן ביטון.

תאריך:  30/01/2017   |   עודכן:  30/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעת שווא וטענה סחטנית לאפליה עדתית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנכ"ל משרד השיכון חושף הנחיה פנימית שנתן לחברות ממשלתיות, להקדים תשלומים לקבלנים    הנחייתו מיטיבה עם הקבלנים יותר ממה שמציעים להם בכנסת
איציק וולף
השופטת הפדרלית הארגנטינית סנדרה ארויו סלגאדו, אשתו לשעבר של התובע המיוחד אלברטו ניסמן שנרצח לפני שהעיד על מעורבות הנשיאה קירשנר בטיוח הפיגוע בבניין הקהילה היהודית מאשימה את הממשל: "לא ניתן היה להוציא לפועל את הרצח ללא תמיכה של המודיעין המקומי"
איתמר לוין
הסדר הטיעון הוצג לבית המשפט המחוזי בירושלים    הצדדים מבקשים מהשופט משה יועד הכהן לשלוח את הרב הראשי לשעבר ל-3.5 שנות מאסר
איציק וולף
המועצה האזורית שומרון השביתה את משרדיה והודיעה לעובדיה במסרון כי עליהם להשתתף בהפגנה למען חוק ההסדרה בירושלים או שתישלל מהם משכורת יום עבודה    טוענת בתגובה ל-News1: פעילות משרדי המועצה הועברה לירושלים וככזו מחויבים העובדים להתייצב אליה
יצחק דנון
החברה עסקה בהקמה ובתחזוקה של אתרי אינטרנט וקרסה אשתקד בשל חובות של 4 מיליון שקל    הרוכשת תשלם 2.52 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il