X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אביחי מנדלבליט הודיע לנתניהו כי אין בכוונתו להגן על חוק ההסדרה ומתווה עמונה בבג"ץ ההחלטה נובעת מהתנגדות תושבי עמונה להתפנות כפי שהתחייבו ומשום שחוק ההסדרה לטענתו אינו חוקתי
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. מקל בגלגלי המתווה [צילום: פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע (יום א', 29.1.17) לראש המשלה בנימין נתניהו כי הוא אינו מתכוון להגן בבג"ץ על מתווה עמונה וחוק ההסדרה.
מנדלבליט טען כי לא יגן על חוק ההסדרה אם יאושר במליאת הכנסת משום שאינו חוקתי ועשוי להוביל לתביעות נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. כך נאמר בדיווח שפרסמה טובה צימוקי.
עוד פורסם כי לאחר שתושבי עמונה הצהירו כי אין בכוונתם להתפנות מהמאחז כפי שהתחייבו, הוא אינו מתכוון להגן על המתווה עד שיחזרו בהם.
ועד תושבי עמונה מסר: תושבי עמונה: "ברור שאנחנו מחויבים לקיים את התחייבותנו הבלתי מותנית לבג"ץ לפינוי עמונה בדרכי שלום וללא כל אלימות, עימות או התנגדות".
ראש הממשלה נתניהו אמר מוקדם יותר כי חוק ההסדרה יובא לאישור הכנסת מחר (ב'). תושבי עמונה הודיעו לנציגי המדינה כי הם תומכים במתווה לפינוי מוסדר של הבתים. זאת לאור הדיון שיהיה בבג"ץ בעוד שלושה ימים בעתירת בעלי האדמות הפלשתינים נגד המתווה.
היום הגישו בעלי האדמות וראש מועצת הכפר סילוואד הסמוך לעמונה את התנגדותם לתוכנית הבנייה בשלוש החלקות למועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי. לטענת ארגון "יש דין", שסייע להם בהגשת ההתנגדות יש בתוכנית הבנייה שורה של כשלים תכנונים ולא ניתן לבעלי האדמות זמן ראוי להתנגד.
בתוך כך, המדינה תתמוך בבקשה שהגישו לבג"ץ תושבי תשעת הבתים בעפרה לדחות בשלושה חודשים את הפינוי המתוכנן. על-פי פסק הדין שניתן כבר לפני כשנתיים, יש לפנות את הבתים עד 8 בפברואר, אך התושבים ביקשו דחייה נוספת עד שבתי הקבע החלופיים שלהם יהיו מוכנים. נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, הורתה לצדדים להגיש את תשובתם עד מחר.
ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני), ראש השדולה לפתרון הסכסוך, אמר בתגובה לחוק ההסדרה: "חוק ההסדרה, שמקודם בניגוד לעמדת היועמ"ש, הוא חוק רע ופחדני. חוק שממחיש שוב את המדיניות התבוסתנית של הימין ונתניהו, חוק שנעשה תוך כדי פגיעה בבית המשפט העליון ורמיסת מערכת החוק והדמוקרטיה - מדיניות פחדנית ללא אופק, ללא חזון, ללא תוכנית ברורה ובלי הסדרה אמיתית. זו מדיניות שמסכנת לא רק את גושי ההתיישבות אלא את מדינת ישראל כולה, פנימה וחוצה".
ח"כ שולי מועלם רפאלי, מיוזמי חוק ההסדרה, אמרה: "חוק ההסדרה שהגשתי יאושר ויעלה לקריאה שנייה ושלישית כפי שהבטיחה סיעת הבית היהודי. זהו הישג היסטורי וארוע אסטרטגי להתיישבות, וצעד נוסף לקראת נורמליזציה בחייהם של אלפי אזרחים. גורלם של אלפי בתים לא יהיה תלוי עוד בגחמות ארגוני השמאל. לאורך כל תהליך קידום החוק אמרתי שהוא יעבור בקריאה שלישית. מנגד רבים בתקשורת ובמערכת הפוליטית טענו שאין סיכוי ואף האשימו בפופוליזם. גם כעת אני אומרת בפה מלא - חוק ההסדרה יאושר בקריאה שלישית".

תאריך:  29/01/2017   |   עודכן:  30/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש: לא אגן בבג"ץ על עמונה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מנדלבליט-יהודי מזויף וצורר! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  30/01/17 11:30
 
- אנא, עשה כמעשה הנשיא טראמפ !
לראש הממשלה !   |  1/02/17 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקרב על עמונה
שלומי פרידמן
שנים שמדינת ישראל הולכת על מתווה הבדיעבד    איך יכול להיות שמפינוי גוש-קטיף ועד היום, המדינה רואה משברים באופק, ולא חושבת על פתרונות    כמה סבל וכאב עוד צריך לצאת, עד שהמדינה תתחיל להקשיב, ולהתכונן בהתאם?
בנצי גיספאן
נתניהו הוא רק סימפטום לתרבות הכלום של כולנו    קול קורא לתיקון והתעוררות
אפרים הלפרין
אתמול הלכתי עם אשתי להצגה, אחלה הצגה, היא שינתה לי חלק מתמונת העולם    עכשיו אני אוהב גם בית המשפט, לא רק את אחי, את אחי אני כמובן אוהב יותר, הוא אח שלי, אז מה אם הוא גר בעמונה ומגדל כבשים?
משה גולדבלט
לאחר שתחלוף הפניקה ובטרם יהיה המשך מעשי להחלטת מועצת הביטחון, כמו למשל סנקציות של האיחוד האירופי על ההתנחלויות, כדאי להתחיל להתרגל לחשוב על המחיר שניאלץ לשלם עבור ההתנחלויות
דרור אידר
התיעוב של התקשורת כלפי ההתנחלויות אינו רציונלי    היא משקרת, מעוותת ומחרחרת ריב מתוך תסכול ואף אינה מנסה להסתיר זאת    אך העם לא מטומטם ומבין - זהו ניסיון לפגוע ברכיב היהודי של זהותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il