X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עדת החוץ והביטחון: ישנה סתירה צורמת בין תרומת מפעל שנת השירות להתנגדות משרד הביטחון לקחת חלק בתקצובו הודיעה למשרד הביטחון שאם הבעיה לא תיפתר
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: דו"צ]

ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ב', 30.1.17) דיון מהיר בנושא תקצוב שנת השירות, אשר יזמו ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני), מירב בן ארי (כולנו), ענת ברקו (הליכוד) ויעקב פרי (יש עתיד).
ח"כ בן ארי: "יצא דוח של ועדה מסודרת בנושא שנת השירות, שהמלצותיה הוצגו לכל המשרדים. ההמלצה הייתה שכמו לגבי המכינות, גם בשנת השירות משרד הביטחון צריך להשתתף במימון. ב-2015 סוכם שמשרד הביטחון, האוצר והחינוך יוסיפו כל אחד עוד 10 מיליון שקלים בשנה לתקציב, וכך היה, אבל ב-2016 משרד הביטחון החליט לא לתת. בסופו של דבר, מי שהכי נהנה משנת השירות זה צה"ל כי בסוף החברה האלה מובילים בהנהגה ובתפקידי קצונה. עשרה מיליון הם סכום קטן מתקציב של מיליארדים שיכול להיות לו השפעה קריטית".
ח"כ ברקו: "המפעל הזה הוא לא שנה של הכיף, יש בזה משהו יפה מאוד של נתינה לחברה ויש לזה השלכה על המוטיבציה של בני נוער לשרת. בסופו של דבר, מערכת הביטחון מקבלת את התמורה של המימון בריבית דריבית, וגם החברה שלנו נהיית יותר טובה. אנחנו הרי בבעיה עכשיו של בעלי נתוני קב"א גבוהים שלא הולכים ליחידות הלוחמות, והדברים האלה קשורים זה לזה ככלים שלובים. זו בדיוק הכוונה בעם בונה צבא וצבא בונה עם".
יו"ר הוועדה אבי דיכטר ציטט ממסמך שכתב ראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, בו נאמר כי "תרומתו המצטברת של מפעל זה לאופיה של מדינת ישראל...בכל רבדי החברה האזרחית לא תסולא בפז... שיעור בוגרי שנת השירות היוצאים לתפקידי פיקוד זוטר הוא פי 2.5 מהשיעור הכללי באוכלוסיית המתגייסים, ושיעור היוצאים לקורס הקצינים הוא פי 3 מהשיעור הכללי".
חביבה סלומון, ראש היחידה לנח"ל, שנת שירות וקד"צ במשרד הביטחון: "אנו בהחלט חושבים שהמפעל חשוב ומשמעותי לחברה ולצה"ל. הייתי חברה בוועדה הבינמשרדית, וגם שם אמרנו חד-משמעית, וזה כתוב, שמשרד הביטחון מתנגד לסייע בהיבט התקציבי אבל כן ממשיך לשמור את כל חלוקת הסמכויות".
דיכטר שאל: "ראש האגף שלך כתב מחמאות נדירות, ולמרות זאת משרד הביטחון לא מתכוון להשתתף בחגיגה, אבל ליהנות מכל פירותיה?" וסולומון השיבה "המשרד מאפשר את התקנים בדחיית השירות שמאפשרים את ההתנדבות, זו סמכותו מול משרד החינוך, שאחראי להתקצוב – וזו עמדת השר והמנכ"ל גם כיום".
נפתלי דרעי, מזכ"ל מועצת תנועות הנוער, אמר לחברי הוועדה כי למעשה משרד הביטחון קובע את כמויות המתנדבים לשנת השירות (ש"שנים), אבל אז משרד אחר, משרד החינוך, נדרש לשלם – וזהו מודל שלא קיים בשום מקום אחר ולא יכול גם להתקיים.
ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני): "משרד הביטחון מתנהג כמו הבריון השכונתי. מצד אחד הוא מקבל, ושמענו שאין ספק בתועלת משנת השירות, ומצד שני לא בא לו לשלם. יש כאן צעירים וצעירות שרוצים להתנדב ולתרום, ואלה אותם אזרחים שימשיכו להיות מעורבים ותורמים גם לאחר מכן. שר הביטחון צריך לרדת מהעץ עליו טיפס, ולהעביר מסר ערכי על-ידי תמיכה תקציבית קבועה של משרד הביטחון לשנת השירות".
דני קציר, תלמיד י"ב ונציג מועצת התלמידים הארצית: "מצטרפים לקריאה לתקציב ואף להגדלת מספר הש"שנים. יש היום נכונות שיא ללכת להתנדב ולתרום, לתת עוד שנה למדינה, וחבל שיפספסו את ההזדמנות".
שלומי קסטרו, מנכ"ל מועצת ארגוני הילדים והנוער: "יש פה מהלך לא מובן של משרד הביטחון. הנוער רוצה לקחת אחריות ומשרד הביטחון מסיר אחריות. היינו בטוחים שממשיכים עם אותה הסכמה על העשרה מיליון, ומסקנות הוועדה ייושמו, וכרגע אנחנו בגירעונות יותר קשים. הארגונים פתחו סניפים על בסיס הכסף הזה. משרד הביטחון צריך להיכנס מתחת לאלונקה".
ח"כ עליזה לביא (יש עתיד): "אנו רואים את המוטיבציה האדירה אצל החבר'ה הנהדרים, וממול משרד הביטחון, בדפוס חוזר של התנהגות עלובה, עושה מחטף כמו שעשה עם המורות החיילות ועם החברות של חללי צה"ל, גם עם הש"שנים. זה הכל אטימות והגיעו הזמן שתבינו שאנחנו כולנו באותה סירה והיום אתם שם ומחר אתם פה".
ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני): "התנגדות השר והמנכ"ל ממש מדאיגה ועצובה ומראה על חולי אמיתי של המשרד במגמה של עלויות לעומת תפוקות. כולם מכירים בתגמול העצום, ואז בשורה התחתונה הם עדיין אומרים שלא יתנו את התקציב. תרומתם לחברה אדירה, אבל בעיקר רואים אותה במקומות הכי מוחלשים, במקומות שהמדינה לא נכנסת לשם והם עושים את העבודה במקומה. ההתלבטות אם להשקיע פרוטות בתפוקה כה אדירה, היא לא מובנת. המפעל הזה לא יכול לקרוס והמדינה לא רוצה את זה".
דני רוזנר, מנהל מינהל חברה ונוער במשרד החינוך: "לפני חצי שנה ממשלת ישראל קיבלה החלטה של "עתודות לישראל" והיא פותחת תוכניות רבות, למרות שהפתרון של עתודת הניהול וההנהגה נמצא מתחת לפנס – הצעירים האלה שבאים ואומרים 'רוצה אני' זו העתודה הטובה ביותר, והיא מוגבלת בשל התקציבים".
אירית ברוק, יו"ר הוועדה הבינמשרדית ממשרד החינוך: "הייתה הסכמה גורפת בוועדה בין כל אנשי המקצוע מהמשרדים ועם נציגי הציבור. בנוגע למפעל וחשיבותו, מה צריך לעשות כדי לטייב אותו, ולצורך להגיע לתקציב של 55 מיליון ש"ח. כל חברי הוועדה חתמו על הדוח, למעט החברים ממשרד הביטחון. ההיקף כולו היה מקובל עליהם וההשלכות של זה היו ברורות להם לאורך כל הדרך. ברגע שהאוצר זיהה שמשרד הביטחון מסתייג, אז גם הוא השהה את חתימתו אבל כן העביר כסף. במצב שנוצר היום, הנוער הנפלא בישראל מעוניין לתרום, ומדינת ישראל באה ואומרת שאי-אפשר".
יו"ר הוועדה, ח"כ דיכטר, סיכם את הדיון בהעלאת הצעה להחלטה, אשר אושרה בוועדה פה אחד:
ישנה סתירה, מובנת וצורמת, בין התרומה של מפעל שנת השירות, כפי שהיא באה לידי ביטוי במסמך משרד הביטחון, החינוך והאוצר, לבין ההתנגדות של משרד הביטחון לקחת חלק בתקצוב המפעל.
צמצום היקף המפעל יפגע בראש ובראשונה בצה"ל ובאיכות משרתיו, כמו גם בהכנה לשירות בכלל, במתגייסים מהשכבות החלשות בפרט.
הוועדה מבקשת ממשרד האוצר, החינוך והביטחון להגיע להסכמה על תקצוב המפעל המבורך ורב התרומה ולעדכן את הוועדה ואת הכנסת עד ליום 22 לפברואר 2017, בפתרון שיימצא כדי לאפשר למפעל להמשיך במתכונת שהומלצה בוועדה הבין משרדית. היה ולא ימצא פתרון מוסכם בין הצדדים, הוועדה תתכנס פעם נוספת כדי לקבוע פתרון בעצמה.

תאריך:  01/02/2017   |   עודכן:  31/01/2017
+אושר בטרומית: הוספת סגן ראש רשות ברשות מעורבת
13:57 01/02/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם) (תיקון - סגן ראש רשות ברשות מעורבת), התשע"ו-2016 של חברי הכנסת דוד אמסלם ואוסאמה סעדי. מוצע לקבוע כי ברשות מקומית שבה קבוצת מיעוט דתי או לאומי של למעלה מ-20% מתושבי הרשות אך פחות מ-50%, יהיה זכאי סגן ראש רשות אחד הנמנה עם קבוצת המיעוט כאמור, לקבל שכר ותנאי שירות מקופת הרשות המקומית וזאת בנוסף על מספר הסגנים הזכאים לקבל שכר ותנאי שירות לפי החוק כיום.

+נסיעות חיילים ללא מדים יעלו כ-20 מ"ש
13:42 01/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי דורשת מהממשלה לאפשר לחיילים לנסוע ללא תשלום בתחבורה הציבורית גם כשאינם על מדים, בדיוק כמו משרתי השירות הלאומי-אזרחי

גם ללא מדים? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
+אושר לקריאה ראשונה: חברות יפרטו עבור מה הן גובות "תשלום קבוע"
12:22 01/02/17  |  

ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת היו"ר כבל, וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב את החברות השונות הגובות "תשלום קבוע" בעסקאות מתמשכות לפרט בדיוק עבור מה נגבה התשלום.

+הטבות מס ל-57 עמותות ציבוריות
11:52 01/02/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוועדה אישרה במסגרת רשימת העמותות הנוכחית, גם את עמותת 'יחידת חילוץ גולן', שבדיון קודם על עמותות המגזר השלישי, הוחלט להחריגה מרשימת העמותות שמקבלות את ההטבה

[צילום: דוברות הכנסת]
+המדינה מנסה להתנער מפיצוי הפקעת קרקעות
11:39 01/02/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התנגדות נרחבת נרשמה בוועדת הכספים להצעת החוק הממשלתית שנועדה לתקן את החוק הקיים בנוגע למנגנון הפיצויים הניתן לאזרחים בעקבות הפקעת קרקעותיהם  ▪  חברי כנסת מסיעות שונות: חוק לא ראוי, עוקף פסיקת בג"ץ

ועדת הכספים
+יוארך המועד האחרון לתשלום החשמל ל-20 יום
10:23 01/02/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המהלך אמור להיכנס לתוקף תוך 5 חודשים  ▪  חברת החשמל: החלפנו ספק דואר בעקבות התלונות הרבות על אי-הגעת החשבון בזמן

מרכז שירות הלקוחות של חברת החשמל [צילום: חברת החשמל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  ענת ברקו  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפעל הש"שנים: מכירים בחשיבות ולא מתקצבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
רק באוגוסט אמורים משרד התחבורה ועיריית ירושלים להשלים התקנת מכונות כרטוס - מחוץ לתחנות הרכבת הקלה    בינתיים מתקבלות תלונות מנוסעים שחויבו פעמיים
מירב ארד
יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון להורים: "כמו שלא תכניסו את ילדכם למיטה בעת אקט מיני אל תביאו אותם למתחמי התערטלות"    מארגני פסטיבל 'מידברן': "מגיעים מאות ילדים שלא נחשפים כלל למתחם 'אהבה חופשית', בית משפט אישר את המתווה"
עידן יוסף
מהיום: תתי-אתרים אישיים לחברי הכנסת ובהם מידע רב על הפעילות הפרלמנטרית של כל ח"כ    החידוש העיקרי: קישורים לשאילתות ולהצעות לסדר
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה זאת במסגרת המשך הדיונים בהצעת החוק להסדרת העיצובים, שתחליף את פקודת הפטנטים משנת 1924    מעצב גופנים: אחרי שלוש שנים קשות נוכל עכשיו להמשיך לפתח את האות העברית לטובת כולנו
עידן יוסף
אושר לקריאה ראשונה: מחבלים לא יהיו זכאים לכספים על חשבון עמיתי קרנות הפנסיה    ח"כ מאיר כהן: ראוי לקרוא לבג"ץ לא להתעכב בפסיקותיו בנושאי טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il