"חברת החשמל החליפה ספק דואר בעקבות התלונות הרבות שהתקבלו על איחור בהפצת החשבונות. כמו-כן, אנחנו נאריך את המועד האחרון לתשלום מ-14 ל-20 יום. זה אמור להיכנס לתוקף תוך חמישה חודשים" - כך אמרה מירב יוסף, מרשות החשמל בדיון שנערך (יום ג', 31.1.17) בוועדה לפניות הציבור שהתכנסה בעקבות פניות רבות על ניתוק החשמל לאזרחים למרות שטרם קיבלו את חשבונות החשמל בדואר.
על-פי נתוני רשות החשמל, בשנת 2015 כ-40% מהחשבונות לא נפרעו במועד. בשנת 2015, מספר ניתוקי החשמל היה 57,882. מדובר בעליה יחסית לשנת 2014, שבה היו 42,300 ניתוקים. בשנת 2015 כ-17% מצרכנים שהיה להם חוב לחברת חשמל, נותקו מאספקת החשמל. על-פי נתוני חברת החשמל, חובות הצרכנים נכון ל-31 בדצמבר 2015, הינם כ-411 מיליוני שקלים.
בדיון הבהירה יוסף כי "בנושא מדיניות הגבייה עומד לצאת מסמך לשימוע ציבורי בסוף חודש פברואר ואנחנו מצפים שהוא ייתן מענה ל80% מהמקרים שהועלו כאן".
יו"ר הוועדה ח"כ
ישראל אייכלר דרש לקבוע אמות מידה ברורות, מתי אסור לנתק חשמל ולא רק מתי אפשר. אנחנו מבקשים שברגע שאדם שילם את החוב, לחבר חזרה את החשמל תוך שעתיים לכל היותר. גם אם שילם בשעות הערב, אין לשאירו בלילה בלי אור וחשמל. באופן כללי אנחנו מבקשים באופן כללי שהיד לא תהיה קלה על הדק הניתוקים. הוועדה תקבל את אמות המידה החדשות לצמצום הניתוקים ותדון בהם בטרם ייקבעו סופית.