X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי דורשת מהממשלה לאפשר לחיילים לנסוע ללא תשלום בתחבורה הציבורית גם כשאינם על מדים, בדיוק כמו משרתי השירות הלאומי-אזרחי
▪  ▪  ▪
גם ללא מדים? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
כן למדים במרחב הציבורי
ההצעה לאפשר לחיילים לנסוע חינם בתחבורה הציבורית ללא מדים אינה טובה. ראשית, נראות חיילים במרחב הציבורי מעלה את תחושת הביטחון של האזרח ונותנת לישראלי המצוי תחושת גאווה לאומית. שנית, בנראות חיילים במרחב הציבורי יש מסר ערכי שכל העם צבא, וככל שמלש"בים רואים יותר חיילים במרחב הציבורי - זה יוצר אווירה שמקומם של צעירים הוא בשורות הצבא, ולא בהשתמטות ממנו. לו ניתן, היה צריך לחייב גם משרתי שירות לאומי ואזרחי בלבישת מדים ייצוגיים. לא זו בלבד שאין להפסיק לחייב חיילים מלבישת מדים בתחבורה הציבורית. אדרבה, נכון יהיה לבטל את ההיתר ללוחמים לעלות לתחבורה ציבורית ללא מדים.

האם יוכלו חיילים לנוע ללא מדים באוטובוסים וברכבות? הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי דנה (יום ד', 1.2.17) בנושא השוואת תנאי חיילים וחיילות המשרתים שירות חובה לתנאי משרתי שירות לאומי בתחבורה הציבורית.
בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר: "אנחנו כמובן תומכים בכל שירות - בין אם מדובר בשירות לאומי ובין אם בשירות צבאי - אבל המצב האבסורדי של הקיפוח שיוצג כאן היום לא יכול להימשך". עודד רביבי, ראש המועצה המקומית אפרת, שלבקשתו נערך הדיון אמר: "נוצר מצב אבסורדי שמי שמשרת בצה"ל לא יכול לנסוע חינם בתחבורה ציבורית באופן חופשי כשהוא על בגדים אזרחיים, לעומת משרתי השירות הלאומי שזכאים לכך. יש פה גם עניין ביטחוני ובטיחותי עבור החיילים".
שר שלום ג'רבי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי: "לפני שנה הגענו להישג גדול ש-18,000 מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי זכאים לנסיעות חינם. אני מאמין שמגיעות להם כל הזכויות שמגיעות לחיילים, ודאי כמו לחיילים שאינם קרביים, ואין לי התנגדות שגם חיילים יזכו להטבה כזו".
במהלך הדיון הוציא יו"ר הוועדה את שר שלום ג'רבי מהאולם לאחר שהאחרון השתלח בו. ג'רבי לא הבין את נושא הדיון ורצה לנאום על החשיבות של השירות לאומי בעוד היו"ר מבקש ממנו שיתמקד בנושא הדיון.
רן שדמי, מנהל אגף פיננסי וכלכלי במשרד התחבורה: "חיילים במדים זכאים לנסיעות חינם בתחבורה הציבורית. אם ישונה העניין ויתאפשר לנסוע חינם יהיה צורך לשפות את המפעילים. לנו אין התנגדות לכך. מדובר בתוספת של כ-17 מיליון שקלים לשנה עבור נסיעה באוטובוסים ועוד כמה מיליונים עבור נסיעה ברכבת".
ניר ישוע, רמ"ח תוא"ר במשרד הביטחון: "כיום צה"ל מוציא כ-600 מיליון שקל בשנה עבור נסיעות חיילים. אין לנו התנגדות עקרונית ליוזמה, אם יתקבל תקצוב נוסף לטובת העניין".
ליאור בראון ממשרד האוצר: "כידוע, התקציב לשנתיים הקרובות כבר אושר, והעניין הזה לא נכלל בו. הקצבה נוספת לא אפשרית לאחר אישור התקציב".
היו"ר זוהר אמר לסיכום הדיון: "הסכום של 17 מיליון שקלים לשנה נשמע לי לא הגיוני, כי בלאו-הכי אין בישראל תחבורה ציבורית בשבת כשהחיילים בחופש. אני מבקש מנציגי משרדי הביטחון, התחבורה והאוצר לערוך ביניהם בהקדם דיון ולהגיע למסקנות איך פותרים את הבעיה. אם זה לא יקרה - הוועדה תמשיך לעקוב ולטפל עד שהעניין ייפתר, כולל פנייה בנושא לשר הביטחון".

מהפכת התחבורה פסחה על תלם ואדורה
ישראל אפריאט וטוני וייסבוך

אתמול (ג') דנה הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בפסיחת המהפכה בתחבורה הציבורית ביישובי הר-חברון על היישובים תלם ואדורה בצפון הר-חברון. תושב תלם, טוני וייסבוך, המשמש רכז בארגון תחבורה בדרך שלנו, דיבר על מיקומם הבעייתי של שני היישובים יחסית ליתר יישובי המועצה, וזיקת הנסיעות הן לירושלים ובית שמש והן לקריית גת. הוא קבל על כך שכדי להגיע לישוב מירושלים נדרשים התושבים לחניית ביניים של שעתיים ועשרים דקות בכניסה קריית ארבע. לעומת זאת, לדבריו, יש 113 אוטובוסים, הנוסעים בציר 60 בתדירות של 30-12 דקות. הוא דרש לחלק בצורה צודקת את הפרישה. מנכ"ל אגד תעבורה, גדעון מזרחי, אמר כי את רשיונות הקווים קובע משרד התחבורה.
קמ"ט תחבורה באיו"ש, ישראל אפריאט, אמר כי את סמכותו הוא מקבל מאלוף הפיקוד ולא ממשרד התחבורה. לדבריו, מספר הנסיעות בישובי המועצה הוכפל מ-300 ל-600 ולא הכל מושלם. הוא תלה את השירות הדליל בהיעדר אוטובוסים ממוגנים. לדבריו, מאפשר משרד התחבורה תשומות, סבסוד ומוכן לקנות שילדה לאוטובוסים, ורק מבקש שיתנו לו חליפות מיגון. עוד הוסף כי יש תקצוב של 90 מיליון שקלים למיגון אוטובוסים, אך דרוש אישור של ועדת הכספים לחליפות מיגון. יו"ר ארגון תחבורה בדרך שלנו, איתי חיים, אמר לו כי איש אינו מחפש את ראשו או אשמים אחרים וקרא לו להיות קשוב לצרכים.
רם כלפון שייצג את נהגי המוניות הציע מוניות ממוגנות ירי. אפריאט אמר לו כי ההצעה אינה חינמית ותצריך מיגון של המוניות. כלפון אמר, שהמדינה תביא את המיגון והנהגים יביאו את האומץ. אפריאט הסביר כי שילוב המוניות אינו ישים משום שיחייב תקינה של פיקוד העורף למיגון המוניות, רישום כלי הרכב במשרד התחבורה, וכי אף נהג מונית לא ייסע מרחק כה גדול בשביל נוסע אחד, ולא יתנדב בלהסיע אלא בלהרוויח.
יו"ר הוועדה זוהר סיכם את הדיון בשלוש נקודות: דרישה למתן עדיפות לנושא בפעימה הבאה בתוך שלושה חודשים; קידום נושא חליפות המיגון על-ידו בתוקף תפקידו כמרכז הקואליציה בוועדת הכספים; וכן בקשה מקמ"ט תחבורה איו"ש לנסות למצוא פתרונות זמניים לשני היישובים.

תאריך:  01/02/2017   |   עודכן:  01/02/2017
+8 בעלי מוגבלויות נקלטו כעובדי הכנסת
20:46 01/02/17  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מצטרפים ל-18 עובדים נוספים בעלי מוגבלויות שכבר מועסקים כעובדים מן המניין במשכן הכנסת  ▪  אחוז בעלי המוגבלויות המועסקים בכנסת עומד - 5% - גבוה בשני אחוז מהיעד למשרדי הממשלה

חלק מן העובדים החדשים בכנסת [צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי]
+מנסים לסייע ליישובים צמודי גדר בצפון
18:02 01/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים תבחן את כיצד ניתן למנוע את הפגיעה של יישובי גדר בצפון בעקבות המתווה החדש להטבות מס ליישובי הפריפריה  ▪  גפני: "אם המדד הפריפריאלי החדש של הלמ"ס ל-2017 לא יפצה אותם על הירידה בשיעורי הטבות המס בעקבות המתווה החדש, נקדם פתרון באמצעות תיקוני חקיקה"

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+מליאת הכנסת המשיכה את הדיונים בחוק ההסדרה
17:12 01/02/17  |  

מליאת הכנסת המשיכה היום את הדיון על חוק ההסדרה. כזכור, לאחר שלא הושגו סיכומים על הסדרי הדיון בין הקואליציה לאופוזיציה, החליטה ועדת הכנסת להפעיל את סעיף 98 ולקבוע סדרי דיון מיוחדים. האופוזיציה הודיעה בתגובה שאין בכוונתה לשתף פעולה עם הסדרי הדיון שקבעה ועדת הכנסת ועל כן גם היום הסתפקו באופוזיציה בשני דוברים בלבד. הדיון על החוק צפוי להימשך ביום שני כאשר ההצבעות יחלו בשעה 22:30. ח"כ אוסמה סעדי איים כי אם החוק יעבור תעתור הרשימה המשותפת לבג"ץ.

+המנופאים: "מעכשיו נצוד את מפרי החוק"
16:46 01/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

27 תיקי חקירה ל-22 מתוך 50 חברות המעסיקות מנופאים  ▪  בקרוב: נוהל לתגבור הפיקוח לתקינות מנופים  ▪  יפורסמו מעתה צווי בטיחות באופן פומבי

הדיון בוועדה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+קצב ואולמרט זכאים ללוויה ממלכתית
14:36 01/02/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת דחתה הצעת חוק שביקשה לא לקבור בחלקת גדולי האומה את מי שהורשע בעבירה  ▪  השרה רגב: "מי שיכול לשוב ולזכות בכבוד כשהוא חי, יכול לקבל את הכבוד גם כשהוא מת"

קצב ואולמרט. ייקברו בחלקת גדולי האומה? [צילום: פלאש 90]
+המנכ"ל לא הגיע - הישיבה בוטלה
14:26 01/02/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד השיכון אשל ארמוני הודיע בהתראה של שעה שלא יגיע לישיבת ועדה של הכנסת -ויו"ר הוועדה ביטל את הישיבה  ▪  מחאה על התנהגות ארמוני  ▪  הוועדה עמדה לדון במצוקת הדיור של 27,000 עולים

אשל ארמוני. נפקד [צילום: משרד הבינוי]
+אושר בטרומית: הוספת סגן ראש רשות ברשות מעורבת
13:57 01/02/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם) (תיקון - סגן ראש רשות ברשות מעורבת), התשע"ו-2016 של חברי הכנסת דוד אמסלם ואוסאמה סעדי. מוצע לקבוע כי ברשות מקומית שבה קבוצת מיעוט דתי או לאומי של למעלה מ-20% מתושבי הרשות אך פחות מ-50%, יהיה זכאי סגן ראש רשות אחד הנמנה עם קבוצת המיעוט כאמור, לקבל שכר ותנאי שירות מקופת הרשות המקומית וזאת בנוסף על מספר הסגנים הזכאים לקבל שכר ותנאי שירות לפי החוק כיום.

+אושר לקריאה ראשונה: חברות יפרטו עבור מה הן גובות "תשלום קבוע"
12:22 01/02/17  |  

ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת היו"ר כבל, וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב את החברות השונות הגובות "תשלום קבוע" בעסקאות מתמשכות לפרט בדיוק עבור מה נגבה התשלום.

+הטבות מס ל-57 עמותות ציבוריות
11:52 01/02/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוועדה אישרה במסגרת רשימת העמותות הנוכחית, גם את עמותת 'יחידת חילוץ גולן', שבדיון קודם על עמותות המגזר השלישי, הוחלט להחריגה מרשימת העמותות שמקבלות את ההטבה

[צילום: דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון מזרחי  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תחבורה ציבורית בשבת  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסיעות חיילים ללא מדים יעלו כ-20 מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
מירב ארד
הוועדה אישרה במסגרת רשימת העמותות הנוכחית, גם את עמותת 'יחידת חילוץ גולן', שבדיון קודם על עמותות המגזר השלישי, הוחלט להחריגה מרשימת העמותות שמקבלות את ההטבה
מירב ארד
התנגדות נרחבת נרשמה בוועדת הכספים להצעת החוק הממשלתית שנועדה לתקן את החוק הקיים בנוגע למנגנון הפיצויים הניתן לאזרחים בעקבות הפקעת קרקעותיהם    חברי כנסת מסיעות שונות: חוק לא ראוי, עוקף פסיקת בג"ץ
מירב ארד
המהלך אמור להיכנס לתוקף תוך 5 חודשים    חברת החשמל: החלפנו ספק דואר בעקבות התלונות הרבות על אי-הגעת החשבון בזמן
עידן יוסף
עדת החוץ והביטחון: ישנה סתירה צורמת בין תרומת מפעל שנת השירות להתנגדות משרד הביטחון לקחת חלק בתקצובו    הודיעה למשרד הביטחון שאם הבעיה לא תיפתר
עידן יוסף
רק באוגוסט אמורים משרד התחבורה ועיריית ירושלים להשלים התקנת מכונות כרטוס - מחוץ לתחנות הרכבת הקלה    בינתיים מתקבלות תלונות מנוסעים שחויבו פעמיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il