X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פינוי בית הכנסת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מפנים את המאחז [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
שוטרים מתכוננים לפריצה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הושלם הפינוי בבית הכנסת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
במהלך ניסיונות הפריצה הושלכו לעבר השוטרים אבנים, מטפי כיבוי, בקבוקי צבע, קרשים ואמצעים נוספים השר ארדן: המתבצרים מבזים את היהדות ואין להם שום כבוד לדת
▪  ▪  ▪

בעמונה הסתיים (יום ה', 2.2.17) פינוי בית הכנסת, המבנה המאויש האחרון במאחז. השוטרים הרחיקו את אחרוני המתבצרים והעלו אותם על אוטובוסים. חלק מהנערים ניפצו את חלונות האוטובוס וניסו להימלט. מקצתם ברחו וחלקם נתפסו על-ידי כוחות הביטחון.
הפריצה למתחם נתקלה בהתנגדות קשה ואלימה מצד המתבצרים במקום. במהלך ניסיונות הכניסה הושלכו לעבר השוטרים אבנים, מטפי כיבוי, בקבוקי צבע, קרשים ואמצעים נוספים. השוטרים השתמשו בזרנוק מים כדי להדוף את עשרות הנערים המתבצרים בבית הכנסת.
המשטרה דיווחה על 17 שוטרים שנפצעו, והם מתווספים ל-24 שוטרים שנפצעו עד כה בפינוי. 4 שוטרי מג"ב שנפצעו בפינוי פונו למחלקה לרפואה דחופה של בית החולים שערי צדק. השוטרים סובלים מחבלות קלות. 4 שוטרים נוספים פונו לבית החולים הדסה, שניים מהם סובלים מחבלות ראש במצב קל, שוטר נוסף סובל מכוויה בפניו, במצב קל.
את תשמישי הקדושה פינו ראשי הקהילה, ובמהלך היום יגיעו נציגי התושבים למאחז כדי לאסוף את חפציהם בליווי אנשי משרד הביטחון. השר לביטחון פנים, גלעד אדן התייחס לפינוי בבית הכנסת ואמר כי "המתבצרים בבית הכנסת הם חוליגנים הראויים לכל גנאי, הם מבזים את היהדות ואין להם שום כבוד לדת, בית הכנסת. אני מצפה מהמשטרה לפעול בנחרצות לפנותם".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר השלמת הפינוי: "אני קורא לכולם להתפנות ללא אלימות והתנגשות, לכבד את החיילים והשוטרים שכואב להם לא פחות מלנו, וגם להם קשה. עשינו כל מאמץ שלא נגיע לרגע הזה אבל בסופו של דבר קיימנו את דרישת החוק, כי אנחנו מדינת חוק".
קודם לכן, הסתיים פינוי המגורון הסמוך לבית הכנסת. בניגוד ליומו הראשון של הפינוי, מנעה המשטרה סיקור תקשורתי והרחיקה את העיתונאים. השוטרים גם הצטיידו במשקפי מגן לעיניים, במגני פלסטיק ובקסדות.
ככלל, במהלך הפינוי מקרי אלימות פיזית או מילולית מצד המפונים היו בודדים, ורק 13 צעירים נעצרו קודם לפריצה לבית הכנסת. חלק מן הצעירים המפונים דיווחו על אלימות משטרתית באוטובוסים שהסיעו אותם מזירת ההתגוששות. בעלייתם לאוטובוס החרימו השוטרים את הטלפונים הסלולריים מהצעירים, בנימוק מוזר של בטיחות הנסיעה. לדברי הצעירים, ההחרמה נעשתה כדי למנוע תיעוד של שוטרים שהיכו חלק מיושבי האוטובוסים באגרופנים ובבעיטות בלי שקדמה לכך כל התגרות. בנוסף, הורדו יושבי האוטובוסים במקומות שונים, ללא אמצעים כספיים שיאפשרו להם לחזור הביתה וכאמור גם טלפונים כדי שיוכלו להתקשר להוריהם. לאחר דיווחים ביקורתיים בתקשורת על החרמת הטלפונים, הורתה במשטרה שלא להחרים עוד. המחלקה לחקירות שוטרים צפויה לחקור את הטענות.
דוברת המשטרה מירב לפידות מסרה בתגובה: "משטרת ישראל הגיעה לעמונה לבצע את משימת פינוי היישוב שהוטלה עליה. את פני השוטרים שבאו לבצע את משימתם קיבלו חבורות נערים פורעי חוק שהשליכו אקונומיקה וחומרים כימיים לתוך עיניהם של השוטרים. לא זאת בלבד, אלא גם בסלעים שהושלכו על ראשיהם ובעיטות שאף גרמו לשבר ברגלו של שוטר. צעירים אלו פונו ופוזרו בצמתים מרכזיים על-מנת לאפשר להם תחבורה ציבורית לכל רחבי הארץ. חלקם אף יצרו במהלך הפיזור באוטובוסים פרובוקציה כאשר הם מצלמים את ההתפרעות וההתגרות בשוטרים. המכשירים הניידים שלהם נלקחו על-מנת למנוע התלהמות ופגיעה בשוטרים במהלך הנסיעה והוחזרו להם מייד עם הגעתם לנקודת הפיזור".
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (בית היהודי) ממשיך לשהות במקום. הוא מנסה לתווך ולהרגיע את השטח. בראיונות אמר כי אם הממשלה לא תאשר את חוק ההסדרה - היא תתפרק. "אם חוק ההסדרה לא יעלה בשני לא תהיה ממשלה. אומר את זה בשמי ובשם השר בנט", דבריו. סמוטריץ' התייחס בראיון לגל"ץ גם לסיכויי החוק לעבור בבג"ץ ואמר שאם ייפסל תחוקק הממשלה פסקת התגברות.
בשיחה התנצל חבר הכנסת סמוטריץ' בפני מפוני עמונה. "אני בשלטון שנאלץ באונס כפוי של הרשות השופטת לעשות משהו, שהוא הפוך ב-180 מעלות למדיניות הממשלה". כמו-כן, סמוטריץ' דבק בהשוואה בין פינוי עמונה לאונס: "שמח שהצלחתי אתמול לזעזע לא מעט צבועים בכל מיני מערכות".

תאריך:  02/02/2017   |   עודכן:  02/02/2017
+אלשיך: נערכנו להתמודד מול גורמים אלימים
17:53 02/02/17  |  

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, שלא הגיע לעמונה במהלך ימי הפינוי, אמר כי משטרת ישראל הייתה ערה לגורמים אחרים, שהגיעו לישוב ולא היו בשליטה כלשהי של הנהגה ציבורית או חינוכית מכל סוג, ולכן נערכה לאופציה בה תידרש להתמודד עימם. לדבריו, תפעל המשטרה למצות את הדין כנגד פורעי החוק האלימים, כפי שהיא נוהגת דרך קבע ועל סמך כלל הראיות שנצברו על ידה במהלך המבצע.

+תהיו קצת טראמפ
12:56 02/02/17  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

הנשיא טראמפ הוכיח בשבועיים הראשונים, שהעולם הדמוקרטי נחלק לשניים: אלה שעושים ואלה שמדברים

נתניהו. הגדיל מכולם [צילום: גלי טיבון/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסתיים פינוי ביה"כ: לפחות 17 שוטרים נפגעו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בית משפט מעוות מפקח על תקינות1
שפרירית  |  2/02/17 14:58
2
בית משפט מעוות מפקח על תקינות3
שפרירית  |  2/02/17 15:23
3
השוטרים מפני עמונה אינם בריטים
רבקה שפק ליסק  |  2/02/17 16:04
4
כמה מפגינים נפגעו בעמונה? ל"ת
אין דיווח בתקשרת  |  2/02/17 16:29
5
מה שלא השבית את הקלגסים
טיל אוילנשפיגל  |  2/02/17 18:42
6
ספין ותעמולה של כתב שמאל
בגצ מרצ  |  2/02/17 20:09
7
כולם מתרגלים את העתיד.. ל"ת
הגוי..  |  2/02/17 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקרב על עמונה
מנחם רהט
הנשיא טראמפ הוכיח בשבועיים הראשונים, שהעולם הדמוקרטי נחלק לשניים: אלה שעושים ואלה שמדברים
איציק וולף
לשכת ראש הממשלה הודיעה על הקמת צוות שיבחן מיקום לבניית יישוב חדש בשומרון    הצוות יכלול את נציגי המתיישבים, את עוזר שר הביטחון להתיישבות ואת ראש הסגל של ראש הממשלה
איתמר לוין, איציק וולף
ג'ובראן ודנציגר קיבלו ברוב דעות את עתירתם של בעלי הקרקעות עליהן אמור היה לקום היישוב החילופי    יוגב: נרסן את "דיקטטורת בג"ץ"
מרדכי ליפמן
אלפי אנשים, שהורגלו להניח כי בסל הקניות המשוריין שלהם, המעוגן באורחות חייהם, שוכן לו בנינוחות ולבטח גם כרטיס טיסה לכל מקום אליו יחפצו להגיע - הופתעו מרה
איתמר לוין
המדינה קיבלה למעלה משנתיים כדי למצוא פתרון למתיישבי עמונה - ולא עשתה דבר. ואז היא הציעה להם מתווה שלא ניתן ליישם - מתוך רשלנות או ברמאות מכוונת
רשימות נוספות
הפינוי נמשך, רוב המשפחות פונו  /  איציק וולף
נתניהו וליברמן סיכמו: 3,030 יח"ד בשומרון  /  איציק וולף
שמונה גדודים הוצבו סמוך לעמונה  /  איציק וולף
פנייה דחופה ואישית לבנט ושקד  /  בעז שפירא
חוכמת בדיעבד  /  שלומי פרידמן
ממשלת תרבות הכלום  /  בנצי גיספאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il