X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומר: החובה להעביר לנאשם את חומר החקירה היא גולם הקם על יוצרו, שהורחבה יתר על המידה וגורמת למחלוקות ועיכובים יוצא נגד הוראת רובינשטיין למסור רשימות מדויקות בתיקים מרובי נאשמים
▪  ▪  ▪
מזוז ורובינשטיין. מחלוקת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, יוצא נגד ההרחבה הניכרת של המושג "חומר חקירה" לעניין העברתו לנאשם. לדעת מזוז (2.2.17), החקיקה והפסיקה הביאו את הזכות לקבלת חומר זה לפריפריות מרוחקות, דבר המכביד על ניהול ההליך ולעיתים מעכב אותו בחודשים רבים.
מזוז אומר: "דומה שסוגיית 'חומר החקירה' הפכה ל'גולם הקם על יוצרו'. דרישה פשוטה ובסיסית זו, באשר לזכות הנאשם לעיין בחומר החקירה הנוגע לאישום נגדו, תפחה עם השנים בדרך של פרשנות מרחיבה לפריפריות שזיקתן לתכלית הדרישה היא מסופקת ומכבידה מאוד על ההליך הפלילי.
"...מחלוקות לגבי 'חומר חקירה' ולגבי 'רשימת כל החומר' מעסיקות תדיר את בתי המשפט ומכבידות על ההליך הפלילי, עד שלעתים לא-רחוקות תחילתו של ההליך נדחית בחודשים ארוכים בשל מחלוקות והליכים בעניינים אלה. מציאות זו מן הראוי שתעמוד לנגד עינינו כאשר אנו עוסקים בטענות שמשמעותן היא הרחבה נוספת של זכות העיון על שני מרכיביה, ופתיחת פתח למחלוקות והתדיינויות נוספות בעניינים אלה".
מזוז יוצא נגד קביעתו של השופט אליקים רובינשטיין משנת 2014, לפיה בכתב אישום מרובה נאשמים, על המדינה לציין איזה חומר נוגע לאיזה נאשם: "זוהי דוגמה נוספת של הרחבת זכות העיון, שאינה מעוגנת בחוק, והמעוררת גם קשיים מעשיים ועיוניים לא מבוטלים. היא מטילה נטל מכביד נוסף על התביעה ופותחת פתח בלתי נדלה לטענות, מחלוקות והתדיינויות, מראש ובדיעבד.
"...אין זה מתפקיד התביעה להצביע למי מהנאשמים רלוונטי כל מסמך שנאסף, שכן רק בא-כוחו של נאשם, המגבש עימו את קו ההגנה, הוא בעל היכולת, ובעיקר האחריות, לקבוע מה מבין החומרים שנאספו חשוב עבור לקוחו".
לצד זאת מציע מזוז, כי היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה יוציאו הנחיה שתקבע כיצד להכין את רשימת חומר החקירה, לרבות האפשרות לקבוע טופס קבוע ממנו ניתן יהיה לסטות במידת הצורך. במצב הנוכחי, בו כל תובע מכין את הרשימה כראות עיניו, מתעוררות מחלוקות רבות ומיותרות, הוא אומר.
מזוז קיבל את ערעור המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת (השופטת אילונה אריאלי) וביטל את חיובה להכין רשימה של חומרי החקירה בעניינם של שלושה נאשמים בהברחת 46 טון טבק - חיים חג'ג', מוסא סאבא ובקייה יונוגוס. את המדינה ייצגו עוה"ד יעל שרף, תובל דורי ויערה ברזילי, ואת הנאשמים - עוה"ד אורי קינן, איל בסרגליק, יובל זמר ושמעון ליבשיץ.

תאריך:  05/02/2017   |   עודכן:  05/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזוז נגד הרחבת מסירת "חומר חקירה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התובעים
אורי פ  |  5/02/17 15:37
2
שמזוז לפחות ישחק בכאילו...
mazuz תזוז  |  6/02/17 06:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"היינו רוצים לקוות כי במקום שישנם מחדלים יזכו דברינו לטיפול ראוי, וחוששנו שאם לא יינתן לכך ביטוי בפסקי הדין תחלוף השיירה ותעבור, ועולם כמנהגו ינהג"
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה הבהיר לשר הביטחון ולמנכ"ל משרדו כי העברת גלי צה"ל לאחריות משרד הביטחון תעורר בעיות הנוגעות לאי תלותה של התחנה הציבורית ולצורך בהסדרת המהלך בחקיקה ראשית
איציק וולף
פז חברת נפט בע"מ, בעלת השליטה בחברת פזגז, הודיעה לבורסה על אישור תובענה ייצוגית שהוגשה לפני שלוש שנים בגין אי-פירוט נתוני הגביה בחשבוניות שמפיקה פזגז
יצחק דנון
רמ"י תובעת 3.3 מיליון שקל מאברהם דבוש, שהשתלט על "חוף נעורים" ועשה בו שימוש מסחרי בלתי חוקי במשך שמונה שנים
איתמר לוין
מתחם את הגבולות בין תביעות לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה לבין תביעות לפי עילות נזיקין אחרות    ככלל: רק מי שאינו נוגע במישרין לתוכנית יוכל לתבוע לפי העילות האחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il