X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסניגוריה הציבורית שוחררה מהייצוג

עו"ד לסניגורו של אברג'יל: חייך בסכנה

עורך דינו של נאשם בפרשה 512 טען, כי הסניגור הציבורי של יצחק אברג'יל יסכן את חייו אם יופיע לדיון - ושהודעתו היא על דעת יורם שפטל, שבחש מאחורי הקלעים
▪  ▪  ▪
אברג'יל. "שלא תבוא" [צילום: פלאש 90]

העבריין יצחק אברג'יל יישאר ללא סניגור במשפטו בפרשה 512, בו הוא מואשם בפעילות במסגרת ארגון פשיעה, נסיון רצח, חבלה ותקיפה. בית המשפט העליון אישר (2.2.17) את שחרורה של הסניגוריה הציבורית מן הייצוג, ובדיקת News1 מעלה שמאחורי ההחלטה הנדירה עומדים אירועים יוצאי דופן עוד יותר.
אברג'יל הוא הראשון מבין 18 נאשמים בכתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב ביולי 2015. ההליכים בעניינו טרם החלו, בשל בעיות חוזרות ונשנות בייצוגו המשפטי. אברג'יל פסל בזה אחר זה את כל הסניגורים שמונו לו, למרות שהכלל הוא שאין לנאשם זכות כזו כאשר הייצוג הוא בידי הסניגוריה הציבורית.
הסניגור הציבורי של מחוז תל אביב, אלקנה לייסט, טען בדיון שהתקיים במחוזי בשבוע שעבר, כי עו"ד יורם שפטל - המלווה את אברג'יל מזה שנים - מתערב בתיק בצורה בוטה. כתוצאה מכך חששה הסניגוריה, כי למעשה יהיה בתיק ייצוג כפול, וכי אברג'יל לא יפעל בהתאם לעמדת הסניגור הציבורי, אלא לפי הנחיותיו של שפטל שיינתנו לו מאחורי הקלעים.
למרות זאת, המשיך לייסט, עשתה הסניגוריה ניסיון אחרון ומינתה את עוה"ד שמשון וייס ורוי גבריאל, אשר החלו ללמוד את החומרים. אז שוב התערב שפטל וניסה ללחוץ על הסניגורים לבקש דחייה. לאחר שבית המשפט אישר חלקית את בקשת הדחייה, הורה אברג'יל ל-וייס וגבריאל שלא להתייצב.
בשלב זה, סיפר לייסט, התרחש אירוע חריג ביותר. בקבוצת ווטסאפ בה חברה הסניגוריה הציבורית, כתב אחד הסניגורים הפרטיים המייצגים בתיק, שאם וייס יגיע לדיון בניגוד לדעתו של אברג'יל - הוא "בסכנת חיים של ממש". לדברי לייסט, אותו סניגור - שבשמו לא נקב - אף כתב, שלמיטב הבנתו הדברים הם על דעתו של שפטל. לייסט ציין, שאמנם לא ניתן לייחס את הדברים לאברג'יל עצמו, אך האווירה שיצרו היא ברורה. לבסוף אמר לייסט, כי דרישתו של אברג'יל שהסניגורים לא יתייצבו לדיון, היא עבירה הן על החוק והן על כללי האתיקה, ולכן ביקש לשחרר את הסניגוריה הציבורית מהייצוג.
אברג'יל טען בתגובה, כי וייס אמר לו שאינו מוכן עדיין לדיון, ולכן אמר לו: "עדיף לי שלא תבוא", שכן אם יגיע כאשר אינו מוכן - יגרום לו יותר נזק מאשר תועלת. לדברי אברג'יל, הוא סומך על וייס בעיניים עצומות, ואם הלה יגיד לו שהוא מוכו אפילו ב-90% - יסכים שייצג אותו. אברג'יל נמנע מלענות לשאלת ראש ההרכב, השופטת גיליה רביד, האם לדעתו וייס יסכן את חייו אם יופיע לדיון. הוא אמר: "די, די".
כאשר הזהירה רביד את אברג'יל, שאם ישוחרר וייס הוא ייוותר ללא הגנה, אמר אברג'יל: "את רוצה לשים אותי פה כבול גם ברגליים? תעשי מה שאת רוצה". רביד העירה לו על סגנונו, והוא השיב: "זה סגנון הדיבור של אנשים שגדלו ברחוב".
רביד והשופטים ירון לוי ושי יניב דחו את בקשת הסניגוריה הציבורית, אך בית המשפט העליון קיבל את ערעורה, לאחר שהמדינה הודיעה שלמחוזי אין התנגדות לקבלתו, אם ההוכחות יחלו להישמע במועד שנקבע - 5.2.17.
השופטים יורם דנציגר, נעם סולברג וענת ברון קבעו: "התרשמנו כי המשיב 2 הנחה את הסניגור שמונה לטפל בעניינו, מטעם הסניגוריה הציבורית, לפעול באופן שהסניגור סבור שהוא בלתי חוקי ובלתי אתי. בנסיבות המקרה דנן עולים הדברים כדי חילוקי דעות בין סניגור למרשו היורדים לשורש העניין ופוגעים באפשרות לתת ייצוג נאות".

תאריך:  03/02/2017   |   עודכן:  03/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד לסניגורו של אברג'יל: חייך בסכנה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
{{{ישראל מעצמת שחיתות ופשע.
מקום בלי עתיד  |  3/02/17 08:11
2
איום ברצח?
אורי פ  |  3/02/17 10:58
3
למה מונה לו סניגור ציבורי? ל"ת
שאול א.  |  3/02/17 11:29
4
לא הבנתי למה שפטל לא מגן עליו
לינה בוכבוט  |  4/02/17 04:31
5
המפלצת עוד חיה בכלל???? ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  5/02/17 12:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ממשל טראמפ פרסם הסתייגות מכוונת ישראל לאשר אלפי יחידות דיור ביהודה ובשומרון    "איננו מאמינים שקיום התנחלויות מהווה מכשול לשלום, אך בניית התנחלויות חדשות או הרחבת הקיימות עלולים להיות לא מועילים למטרה זו"
מיטשל א' לוין
המלך האיטלקי הזמין את היהודים כדי להחיות את המסחר, המקומיים לא ממשל עזרו לאורחים להתאקלם
עידן יוסף
טהרן דחתה אזהרה אמריקנית ואמרה כי מדובר בהתגרות החוזרת על עצמה    יו"ר בית הנבחרים תומך בהחרפת העיצומים על אירן    אירן ביצעה ניסוי גם בטיל שיוט שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני
עידן יוסף
נשים חרדיות במקומות עבודה הטרוגניים: מרוצות מן היחס של המעסיקים וסביבת העבודה, מתמודדות עם הקשיים, ומעצימות את זהותן
עידן יוסף
סקר שערך צה"ל חודשיים אחרי התקרית בחברון מגלה שרק 41% מהחיילים הקרביים סבורים שיקבלו גיבוי ממפקדיהם במקרה של טעות    נקח"ל: אמון החיילים במפקדים יורד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il