X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחלוקת הנוכחית באל-על נוגעת לתנאי ההעסקה של הטייסים שהגיעו לגיל 65, אשר לפי תקנות התעופה מונע מהם לטוס אמש בוטלו טיסות לניו-יורק, בוסטון ומוסקבה
▪  ▪  ▪
[צילום: משה שי, פלאש 90]

שיבושי הטיסות באל-על שחוו הנוסעים בימים האחרונים מחריפים: היום (א') בוטלו טיסות החברה ללונדון (טיסה שאמורה הייתה להמריא ב-17:15) וטיסת החזור מלונדון. עוד בוטלו טיסות לוורשה (שאמורה הייתה להמריא בשעה 17:30 - וגם טיסת החזור בוטלה לפיכך). בנוסף בוטלה טיסת הלילה שהייתה אמורה להמריא למדריד.
השיבושים היום מגיעים אחרי ביטולי הטיסות אמש לניו-יורק, לבוסטון ולמוסקבה וביטול טיסת 001 לניו-יורק ביום חמישי. ככל הנראה היד עוד נטויה, זאת לאור מחלוקת חוזרת בין ההנהלה לוועד הטייסים שלה.
נזכיר כי בחודש דצמבר האחרון הגיעו הצדדים להסכם שכלל כמה סעיפים מהותיים בחוזי העבודה של הטייסים מול החברה, אולם סוגיה שכבר אז לא הגיעו להסכמה לגביה נגעה לתנאי העסקת הטייסים שהגיעו לגיל 65, גיל אשר לפי תקנות התעופה מונע מהם לטוס. אלא שטייסים אלה, שמונים כ-40 איש בזמן נתון, עדיין רחוקים טווח של שנתיים מגיל הפרישה הרשמי.
האפשרויות לפיכך הן שאותם טייסים יועסקו בתפקידים אחרים בחברה, למשל במערכי ההדרכה, או שהם יפרשו במתווה של פרישה מרצון - וכאן סלע המחלוקת המתייחס לתנאי העסקתם או תנאי פרישתם באופן ששני הצדדים יהיו מרוצים, במילים פשוטות - מצב שבו החברה לראייתה תשלם כמה שפחות, והטייסים מצדם יקבלו כמה שיותר.
הנהלת אל-על וועד טייסיה מטיחים זה בזה את האשמה לשיבושים שלא מתקיימים במסגרת סכסוך עבודה מסודר, והם אגב לא מסתכמים רק בביטולי טיסות אלא נוגעים גם במערכי ההדרכה.
בהמשך להודעת הנהלת אל-על לגבי הטיסות, מוועד טייסי אל-על נמסר היום: "הנהלת אל-על קיצצה באכזריות, בניגוד להסכמים ובעיצומו של משא-ומתן, כ-70% משכר הטייסים בני ה-65. במצב כזה ההנהלה לא יכולה לחשוב שטייס שלא היה מתוכנן לטוס יעזוב הכול ויבצע 'טיסת ספיישל' לא מתוכננת, ויחפה בכך על מחדלי ההנהלה שהורסת את אל-על - הבית של הטייסים ושאר העובדים".
אמש (מוצ"ש) הודיעה אל-על כי "למרות ההסכם שנחתם עם הטייסים, בו התחייבו כי לא ישבשו יותר את הטיסות, בהנחייתו של קברניט ניר צוק, שבים הטייסים ומשבשים את טיסות החברה... השיבושים נעשים על-אף משא-ומתן המתנהל בימים האחרונים בחסות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בנושא הסדרת מעמדם של טייסים ותיקים שהגיעו לגיל 65 ואינם יכולים עוד לטוס, לאחר שמדינת ישראל אימצה בנובמבר 2014 תקנות בינלאומיות האוסרות על טיסה מעבר לגיל 65.

תאריך:  05/02/2017   |   עודכן:  05/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
מאור בן-נעים תובע 2.6 מיליון שקל מיריב אברהם, בטענה שהפר הסכם ביניהם לפעילות משותפת בפרסום ובקידום מכירות בדיגיטל
אלעזר לוין
קבוצת הנדל"ן היפנית המובילה רכשה 51% מפרויקט של שלשוה ישראלים, לבניית 200 דירות יוקקה במנהטן, ניו-יורק
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע: מאחר שלא הוטל חיוב כספי כלשהו על בעליה של חברת היהלומים ז.שניידר - אין מקום להמשך ההליכים שיזמה חברת לאו שכטר יהלומים
אלעזר לוין
קבוצת חג'ג ויגאל צמח עומדים בראש קבוצת יזמים, שרכשה מגרש ב-75 מיליון שקל    דירות הנופש יעמדו לרשות בעליהן 90 יום, וביתר ימות השנה יוסבו למלון    כניסה ישירה ממעגן היאכטות למלון
איציק וולף
בית המשפט העליון העניק ארכה של חודש להריסת תשעת הבתים המיועדים להריסה ביישוב עפרה    דחה בקשה לארכה של שלושה חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il