X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעצרו של אילן שוחט הוארך בארבעה ימים טוען שמדובר בעלילות של בעלי אינטרסים ביהמ"ש: קיים חשד סביר שקיבל שוחד תמורת קידום ענייניהם של בעלי עסקים
▪  ▪  ▪
שוחט. חשש משיבוש [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, חשוד בקבלת שוחד ובגניבה בשש פרשות שהתחוללו לאורך מספר שנים. בית משפט השלום בחיפה האריך (יום ב', 6.2.17) את מעצרו בארבעה ימים. שוחט נבחר לכנסת ה-20 ברשימת כולנו, אך ויתר על מקומו.
המשטרה מייחסת לשוחט לקיחת שוחד, גניבה בידי עובד, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט, נתינת שוחד בחירות, הבטחת עבודה לעובד, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. רב-פקד זאב חכים אמר בדיון, כי מדובר בשש פרשות שהראשונה שבהן התרחשה לפני מספר שנים, והאחרונה - בחודשים האחרונים. עבירות הבחירות מיוחסות לשוחט לתקופת הבחירות המוניציפליות ב-2013. עוד אמר, כי עבירת השוחד בוצעה על-פי החשד לאחרונה, וכי עבירות המס הן אי-דיווח ותשלום מס על ההכנסות הבלתי-חוקיות.
באת כוחו של שוחט, עו"ד רותי ליטבק, אמרה, כי הוא משתף פעולה עם חוקריו מאז הגיעו לביתו הבוקר. "ראש העיר חשוף מטבע הדברים להאשמות וחשדות, לא כל פעולה שלו זוכה לתמיכה ציבורית", הוסיפה. חכים הבטיח, שהמשטרה תבדוק את טענותיו של שוחט לפיהן מדובר בעלילות של גורמים אינטרסנטיים.
השופט זיו אריאלי אומר בהחלטתו, כי קיים חשד סביר הקושר את שוחט לעבירות המיוחסות לו, למעט עבירות המס. הוא ציין, כי עד כה בוצעו עשרות אם לא מאות פעולות חקירה, ונאספו ראיו המעלות חשד סביר לכך ששוחט ואחרים "חברו לבעלי עסקים לשם קידום ענייניהם ובתמורה קיבלו טובות הנאה ניכרות"; המשטרה אומרת שמדובר ביותר מרבבות שקלים.
בנוגע לעילת המעצר אומר אריאלי, כי אכן קיים חשש ששוחט ישבש את החקירה אם ישוחרר, וזאת לנוכח הראיות לפיהן כבר "ביצע פעולות ממשיות שמטרתן הסוואה והסתרה של המעשים המיוחסים לו". הוא גם מביע חשש שמא שוחט יוכל להשפיע על עדים נגדו, מתוקף מעמדו הבכיר. להב 433 הציגה עשרות פעולות שבדעתה לבצע, ואשר חלק מהן בנות שיבוש, ולכן יש צורך בהמשך מעצרו של שוחט - אם כי אריאלי הנחה את המשטרה לתת עדיפות לפעולות אלו, כך שניתן יהיה לדון בהמשך בשחרורו לחלופת מעצר.
אריאלי האריך בארבעה ימים גם את מעצרו של גלעד אדלר, עוזרו של שוחט, לו מייחסת המשטרה עבירות של קבלת שוחד, גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס בשלוש פרשות שונות. גם בעניינו של אדלר מצא אריאלי, כי יש ממש בחשדות נגדו - למעט עבירות המס - וכי קיימות אינדיקציות לחשש של שיבוש החקירה.
בהמשך הוארך בארבעה ימים מעצרו של הקבלן רונן מכלוף-גנון, הבונה בצפת. המשטרה טוענת, כי הוא נתן שוחד של רבבות שקלים ואולי יותר, תמורת הטבות שבהערכה זהירה מסתכמות בשווי של מאות אלפי שקלים. אריאלי - שדחה את בקשתו של מכלוף-גנון לאסור את פרסום שמו - אמר, כי החשדות נגדו (מתן שוחד ועבירות מס) כלל אינם מבוטלים, וכי קיימות פעולות חקירה אותן הוא עלול לשבש אם ישוחרר.
חשוד נוסף הוא ראובן שדה, שהיה בעבר סגן ראש עיריית צפת וכיום איש עסקים בעיר. לדברי סניגורו, החשד הוא ששילם שוחד בכמה אלפי שקלים תמורת הקמת דוכנים בפסטיבל הכלייזמרים שנערך בעיר. אריאלי מצא, שגם בעניינו יש חשד סביר וחשש לשיבוש הליכים (בין היתר משום שהורשע לפני כמה שנים בעבירות כאלו), אך החליט להאריך את מעצרו בשלושה ימים בלבד.

תאריך:  06/02/2017   |   עודכן:  06/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש עיריית צפת חשוד בשוחד ובגניבה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עוד ליכודניק מושחת... ל"ת
שיפרין  |  6/02/17 18:31
 
- {{{ליכוד=בית חרושת למושחתים
לתפארת ישראל.  |  6/02/17 19:30
2
לא מפתיע
חיים משה  |  6/02/17 18:38
3
היכן המח' לביקורת על המקומיות ל"ת
לשר דרעי  |  6/02/17 19:14
4
מותר רק למושחתי
ראשל"צ  |  6/02/17 23:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איציק וולף
המשטרה עיכבה ארבעה חשודים בעבירות שוחד, מרמה ומס, בהם בכירים בעיריית צפת    יובאו להארכת מעצר בהתאם להתפתחות החקירה    החשד: פעלו לקידום ענייניהם של גורמים עסקיים תמורת שוחד
יצחק דנון
האגודה של הקיבוצים והמושבים תובעת פיצוי של 5.7 מיליון שקל על הפקעת קרקע שחכרה מרשות מקרקעי ישראל
יצחק דנון
שותפות בולווארד נדל"ן תובעת 6.5 מיליון שקל, בטענה למידע שגוי על זכויות הבנייה בבניין שהיה בבעלותה ואשר הביא למכירתו במחיר נמוך
איציק וולף
על משיח עמר, שהבנייה הלא חוקית בביתו והתעלמותו מפסיקות בתי משפט נחשפו ב-News1, נגזרו שלושה חודשי מאסר על תנאי, קנס של 60 אלף שקל וערבות של 60 אלף שקל נוספים    "לא קיימת כל זיקה בין המשרה הציבורית בה הוא נושא לבין העבירות שבהן הורשע"
איתמר לוין
חויבה בתשלום פיצוי גבוה במיוחד של 150,000 שקל לשתי עובדות במחלקת התברואה, שהשתכרו הרבה פחות מאשר גברים שביצעו עבודה זהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il