X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה איבדה 42% בשנה

ארז ויגודמן התפטר מניהול טבע

יוחלף זמנית בידי היו"ר יצחק פטרבורג; סול בארר - ממלא-מקום היו"ר ההתפטרות באה לאחר סדרת כשלונות עסקיים ומשפטיים
▪  ▪  ▪
ויגודמן. מצנח זהב [צילום: סיון פרג']

מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, התפטר ויוחלף זמנית בידי היו"ר, יצחק פטרבורג. ההתפטרות באה (יום ג', 7.2.17) אחרי שורת זעזועים שעברו על ספינת הדגל של התעשיה הישראלית, כולל עסקות כושלות, הודאה בפרשת שוחד ענקית ואובדן 42% משווי החברה בתוך שנה בבורסות בוול סטריט ובתל אביב.
הודעתה של טבע נמסרה לאחר סיום המסחר בוול סטריט ולפני פתיחת המסחר בתל אביב, שם היא החברה הגדולה ביותר ובעלת השיעור הגבוה ביותר במדדי ת"א-25 ות"א-100. במסחר המאוחר ירדה מניית טבע ב-0.9% - מה שמלמד שהמשקיעים אינם מצפים למהפך במצבה בעקבות הדרמה בצמרת החברה. לרוב, חילופי מנכ"לים מובילים לעליות שערים. עם פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב, יורדת מניית טבע ב-0.6%.
שווי השוק של טבע עומד כיום על 34.7 מיליארד דולר. החברה הודיעה, כי מינתה ועדת איתור לבחירת המנכ"ל הבא וכי ד"ר סול בארר ימלא את מקומו של פטרבורג בראש הדירקטוריון. פטרבורג היה בעבר מנכ"ל שירותי בריאות כללית, ולאחר מכן מונה בטבע לסגן נשיא הקבוצה הגלובלית למוצרים ממותגים. הודעת החברה על מינויו מרמזת, כי הוא עשוי להגביר את פעילות החברה בתחום תרופות המקור על חשבון התחום הגנרי, בו היא אחת הגדולות בעולם.
ויגודמן - שהיה קודם לכן מנכ"ל אדמה (לשעבר מכתשים-אגן) כיהן כדירקטור בטבע החל ב-2009, והוא מונה בפברואר 2014 כמנכ"ל החברה במקומו של ג'רמי לוין בניסיון לשקם אותה. אולם, בעקבות ניסיון הרכישה הכושל של חברת מיילן ורכישת אקטוויס ג'נריקס באוגוסט 2016 תמורת 37 מיליארד דולר, הידרדרה מניית טבע לשפל של עשר שנים. השווי הנוכחי שלה נמוך מהחוב שצברה כתוצאה מרכישת אקטוויס: 35.6 מיליארד דולר.
בסוף השבוע הותירה חברת הדירוג S&P את רמת הדירוג של טבע על BBB, אך הפחיתה את רמת תחזית הדירוג של האג"ח שהנפיקה החברה מיציב לשלילי. הורדת התחזית מגיעה על-רקע החלטת בית המשפט בדלאוור בשבוע שעבר, על כך שגם הפטנט הרביעי על התרופה קופקסון - תרופת הדגל של טבע, לטיפול בטרשת נפוצה - שוב אינו תקף. מספטמבר שעבר החליטה ועדת הערעורים של משרד הפטנטים האמריקני לשלול פטנט נוסף של טבע על קופקסון במינון 40 מ"ג, בהמשך לשלילת שני פטנטים קודם לכן.
התחזית השנתית של טבע ל-2017 העריכה, כי בעקבות כך צפויה כניסתם של שני מתחרים גנריים עוד השנה, שעשויים להפחית את הכנסות החברה ב-1-1.2 מיליארד דולר ואת הרווח ב-65-80 סנט למניה. מכירות קופקסון בארה"ב הסתכמו ב-3.3 מיליארד דולר והיא סיפקה לטבע 43% מהרווח התפעולי שלה ברבעון השלישי של 2016.
במארס אשתקד רכשה טבע את חברת רימסה המקסיקנית תמורת 2.3 מיליארד דולר. לאחר מכן הגישה טבע תביעה נגד הבעלים הקודמים, בטענה שהוליכו אותה שולל כשניהלו מערכת כפולה של חשבונאות וסיפקו מסמכים כוזבים לרשות המזון והתרופות המקסיקאית, ובכך גרמו להשבתת מפעלה של החברה ולפיטורי עובדיה.
טבע גם הודתה, כי שילמה שוחד לרופאים תמורת המלצות על מוצריה, ובעקבות כך שילמה קנסות של מאות מיליוני דולרים לרשויות בארה"ב.
ויגודמן צפוי מצנח זהב בשווי של 33 מיליון דולר לפחות. על-פי הסכם ההעסקה שלו, זכאי ויגודמן במקרה של סיום תפקידו על-ידי החברה לקבל כפליים משכרו הבסיסי - 1.3 מיליון דולר לשנה - עבור כל אחת משלוש השנים שבהם כיהן כמנכ"ל. הרכיב המשמעותי יותר בחבילת הפרישה של ויגודמן הוא תשלום של מכפלת שכר הבסיס שלו ב-18 עבור הסכמתו שלא להתחרות בטבע במשך שנה לאחר עזיבתו, כלומר 24.5 מיליון דולר. בשנת 2015 עמדה עלות שכרו של ויגודמן על 5.7 מיליון דולר, כולל תשלום הוני.

תאריך:  07/02/2017   |   עודכן:  07/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארז ויגודמן התפטר מניהול טבע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי יפצה על הנזקים שהוא גרם??? ל"ת
משקיע זעיר  |  7/02/17 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
האופוזיציה הסירה את הסתייגויותיה וחוק ההסדרה אושר בלילה בקריאה שנייה ושלישית וייכנס לספר החוקים    פעילי שמאל ביציע האורחים הניפו בדים שחורים וסולקו
עידן יוסף
האוצר יקצה מיליוני שקלים לטיפול במכורים להימורים    יו"ר הפיס: ההפחתה בעמלות תיפגע בכ-1,000 זכיינים וכן ב-997 משפחות שעוסקות בתחום
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית: עסקים יחויבו להודיע מראש על אזורים בהם אינם נותנים שירות    ברשימה המשותפת ניסו לעכב את ההצבעה ואחריה דרשו דיון מחדש
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש התייחס על היוזמה לצמצום חקיקה פרטית: "רק ועדת הכנסת תיקבע בעניין הזה"
אלעזר לוין
לראשונה בענף הביטוח, תתחיל חברת AIG לשווק פוליסת ביטוח דירות משותפת לבעלי הדירות ולשוכרים    הבעלים יבטחו את המבנה והשוכר את התכולה, והפרמיה תחולק בין שניהם    עוד פעילויות: ביטוחי סייבר, חברות הזנק, משכנתאות, הנחות בביטוחי רכב ודירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il