X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מי שהיה ראש חטיבת המודיעין ונשלח לחופשה עד שיועמד לדין משמעתי, טוען שאלשיך ננעל נגדו - בעוד הוא מגן בחירוף נפש על מפקד להב 433 שביצע עבירות פליליות
▪  ▪  ▪
אלשיך. ההשגה נדחתה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

תת-ניצב גיא ניר, לשעבר ראש חטיבת המודיעין במשטרה, מבקש (8.2.17) מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את העמדתו לדין משמעתי ולהשיבו לשירות פעיל. ניר מבקש לבטל את החלטותיו של המפכ"ל, רוני אלשיך, בעניינו.
על-פי העתירה, בין נובמבר 2014 לפברואר 2015 נשלחו למשטרה שלושה מכתבים אנונימיים, שכללו טענות לגבי התנהלותו של ניר בחטיבת המודיעין, מינוי מקורבת לעוזרתו, חשד להתעמרות בשוטרי החטיבה ובקציניה, התבטאויות משפילות, דיווח כוזב על שעות העבודה ועוד. מח"ש החליטה שאין מקום לפתוח בחקירה פלילית, וראש אגף משאבי אנוש, ניצב גילה גזיאל, מינהת קצין בודק שבעקבות ממצאיו הוצא ניר לחופשה והוחלט להעמידו לדין משמעתי.
טיוטת כתב האישום מייחסת לניא עבירות של התנהגות שאינה הולמת שוטר או שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה, אי-מילוי הוראה בשל ניגוד עניינים בעצם קיום קשר אינטנסיבי עם העוזרת, שיבוש עבודת הקצין הבודק, דיווחי שעות שאינם אמת ועוד.
ניר אומר, כי באוקטובר שעבר הוא הגיש השגה מפורטת על ההחלטה להעמידו לדין, בה טען להתנהלות מגמתית ועוינת כלפיו, והיות ההליך "תפירת תיק" על-ידי גורמים בכירים החורשים את רעתו. לדבריו, קצינים בכירים ורבי השפעה באגף החקירות והמודיעין חברו נגדו על-מנת להדיחו מתפקידו, ופעולות בלתי חוקיות שבוצעו כלפיו. לטענתו, ממלא-מקום המפכ"ל, בנצי סאו, אמר לו בזמנו, כי מרגע כניסתו לתפקידו הופעלו עליו לחצים כבדים "מבית ומחוץ" לפגוע בו והוא סירב לשתף פעולה בעניין זה, אולם סאו לא ציין מי הפעיל את הלחץ.
לטענת, ניר באמצעות עו"ד איתן פלג, אלשיך לא מילא את חובתו לדון בהשגתו והחלטתו לדחות אותה אינה מנומקת. לדעתו, קיימת בעייתיות בכך שאלשיך שקיבל את ההחלטות בעניינו, הוא זה שדן בהשגתו נגדה. עוד טוען ניר, כי מאז הוצאתו לחופשה הכפויה, התבטא אלשיך פעמים לא מעטות באופן שהיה ברור, כי דעתו עליו ועל מעשיו נעולה, ולכן אין הוא יכול לדון בטענותיו בלב פתוח ובנפש חפצה.
לדברי ניר, אלשיך מגן בחירוף נפש על ניצב רוני ריטמן, מפקד להב 433, אשר אין מחלוקת שנמצאו נגדו ראיות לעבירות פליליות של מעשה מגונה בכוח והטרדות מיניות, ומוצא שלל טענות וטיעונים מדוע החלטתו להשאירו בתפקידו היא נכונה, תוך התייחסות מעוותת כלפי ריטמן. לעומת זאת, אומר ניר, בעניינו פועל אלשיך בדיוק להפך: הוא אינו דן כלל בטענותיו, ודוחה את השגתו ללא כל נימוק.
עוד טוען ניר, כי המשטרה מתייחסת אליו כאילו היה עבריין ולא קצין משטרה בכיר, והתנהלותה כלפיו היא משפילה. הוא שוהה בחופשה כפויה כבר 14 חודשים והדבר אינו מתקבל על הדעת, טוען ניר. לדעתו, גם אם יוגש כתב אישום משמעתי זהה לטיוטה שנמסרה לו - אין בכך הצדקה להוציאו מן השירות כבר עתה. טרם הוגשה תגובת המשטרה.

תאריך:  08/02/2017   |   עודכן:  08/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנ"צ ניר: אלשיך מפלה אותי מול ריטמן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה מזכיר..
7 שחור  |  8/02/17 20:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי: הקצין שזוכה מחמת הספק מהריגה לא יגויס מחדש; המסר של אלשיך - לפיו אין מקום במשטרה למי שירה באזרח על-מנת להורגו - הוא ראוי
איתמר לוין
לא הגיבה על שלוש בקשות להחזרת פיקדון לאדם ששוחרר ממעצר, לא התייצבה לדיון ורק אחרי שעתיים שלחה הודעה - ללא התנצלות    תשלם למבקש 1,000 שקל
יצחק דנון
הסכום המבוקש: 70 מיליון שקל    הטענה: המשטרה הודתה שבניגוד לפרסומיה - מערכת מדידת המהירות של המצלמות מעולם לא נבדקה מול התקן הישראלי
איתמר לוין
"היינו רוצים לקוות כי במקום שישנם מחדלים יזכו דברינו לטיפול ראוי, וחוששנו שאם לא יינתן לכך ביטוי בפסקי הדין תחלוף השיירה ותעבור, ועולם כמנהגו ינהג"
איתמר לוין
השוטרים יניב חורש ואילן עמוס גייסו את העבריינים טל מזרחי ואורן אביטון לפרוץ לבית חותנו של חורש, לצורך גניבת מאות אלפי שקלים ואקדח שנמכר לאחר מכן לעבריינים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il