X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט למשפחה: ההוצאות לדוגמה בהן חויב הבעל צריכות לשמש תמרור ברור בפני מי שינסו להביא לבית המשפט תביעות על ניאוף - לאחר שנפסק שאין זו עילה לתביעה
▪  ▪  ▪
מדיניות שיפוטית [צילום אילוסטרציה: ארון פווילה]

עורך דין אשר התיש את גרושתו בהליכי סרק ממושכים ישלם לה הוצאות לדוגמה בסך 20,000 שקל - קבע סגן נשיא בית המשפט למשפחה בנצרת, אסף זגורי.
בני הזוג, נוצרים קתולים, התחתנו בשנת 2002, כעבור שנתיים נולד בנם וכעבור שנתיים נוספות חל ביניהם קרע חמור כאשר הבעל טען שהאישה בוגדת בו (טענה שהיא הכחישה). השניים נפרדו בשנת 2008, התפייסו בסוף 2009 ונפרדו סופית כעבור שנה. מאז ניהלו השניים הליכים ארוכים, בעיקר בענייני ממונות, כאשר בשיאם הגיש הבעל תביעה בסך מיליון שקל בטענה לניאוף.
זגורי אומר (2.1.17), כי ניסה אין-ספור פעמים להביא את השניים לפשרה, אך הדבר לא עלה בידו - בעיקר בשל התעקשותו של הבעל לעמוד על תביעת הניאוף. זאת, למרות שזגורי הבהיר לו שוב ושוב, כי בית המשפט העליון פסק בצורה מחייבת וחד-משמעית שטענת בגידה אינה עילה לתביעה נזיקית, בעיקר כדי שלא להביא למשפטיזציה של היחסים האינטימיים בין בני זוג וכדי למנוע את הצפת בתי המשפט בתביעות כאלו.
זגורי מוסיף: "האיש עצמו הינו עורך דין במקצועו ולכן לא הייתה לו כל מניעה או מחסום מלהשקיע שעות עבודה רבות מצדו בהגשת אינספור כתבי טענות, בקשות, בקשות רשות ערעור לשם ניהול ההליכים במטרה להתיש את האישה ולעכב המגיע לה על-פי הדין. אין ספק, כי אילו היה האיש נדרש לשלם לעורך דין אחר שכר טירחה עבור כל הכתבים והזמן שנדרשו לטפל בהליכים, היה חוכך בדעתו אם לעשות כן יותר מפעם אחת".
הבעל ייצג את עצמו ברוב ההליך, וניכר הוא "היה ועודנו חדור מטרה לבייש את האישה באמצעות בירור התביעה הכספית ובשיטת 'מצליח' מנסה אולי להפחית מהסכומים שהוא אמור לשלם לה", מוסיף זגורי. הוא דחה על הסף את התביעה בגין הניאוף ואת נסיונו של הבעל לקבל בחזרה כספים שהוצאו במסגרת הנישואין - שעמד גם הוא בניגוד להלכה הפסוקה. לעומת זאת, התקבלה חלקית תביעתה הכספית של האישה, והגבר חויב להעביר לה 115,000 שקל מתוך חשבונם המשותף.
לבסוף אומר זגורי: "התביעה הכספית של האיש היא תביעת סרק שגרמה נזקים קשים לאישה, הן בהיבט של הוצאות משפט שנדרשה להן אך חמור מכך בהיבט של ההשפלה, הצורך להיכנס לפרטים ציוריים ואינטימיים בדבר יחסיה עם צד ג', הצורך להעיד בעניין זה מעל דוכן העדים ולהיחקר, חקירת אותו צד ג' וכיו"ב. ניתנו לאיש אינספור הזדמנויות למחוק התביעה ללא צו להוצאות והוא עמד על בירורה.
"על כך ועל בזבוז הזמן השיפוטי יש לקבוע חיוב לדוגמה בהוצאות משפט בסך 20,000 שקל, אשר יבטא גם את סלידת בית המשפט מהאופן בו נוהל ההליך והכל כאמור לשווא. הדבר צריך גם לשמש תמרור ברור בפני בעלי הדין המנסים להביא לבית המשפט תביעות ועתירות לסעדים כספיים בגין ניאוף וכיו"ב בניגוד למדיניות השיפוטית שנקבעה בהלכה הפסוקה". את האישה ייצג עו"ד סלים קובטי.

תאריך:  13/02/2017   |   עודכן:  13/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
14 חשודים עוכבו לחקירה ויובאו להארכת מעצר על-פי התפתחות החקירה    בין העצורים - בכירים בעיריית כפר סבא וגורמים בעלי עניין כלכלי בעיר    חיפושים נערכו במשרדי העירייה ובבתי החשודים
מחלקה ראשונה
בדירת מסתור בלב תל אביב רצחו הבריטים את איש המחתרת אברהם שטרן
אלעזר לוין
טל אלדרוטי, שהיה השמאי הממשלתי הראשי בחמש השנים האחרונות, יפרוש בעוד חודשים מספר    האם הצנזורה שהפעיל נגדו שר האוצר היא בין הגורמים לפרישתו    משרד המשפטים יפרסם מכרז לבחירת היורש    הפרישה - במקביל לבחירות לבחירת יו"ר חדש ללשכת השמאים
אלעזר לוין
הרווח הכולל ל-2016 ינוע בין 50 ל-150 מיליון שקל, לעומת 288 מיליון שקל ב-2015    שנה רביעית רצופה של ירידה ברווחים    ייתכן שבתוך שלוש שנים איבדה 90% מרווחיה    בעיה לאלשטיין
אלעזר לוין
ראש רשות הביטוח גם ריככה את התנאי לחלקת דיבידנד, ורוב החברות יוכלו לחלק דיבידנד בחודש הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il