X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שלושה בני-נוער מהגליל העליון אושפזו במצב מסכן חיים עקב חמצת מטבולית קשה בבדיקות אובחנו כסובלים מסוכרת נעורים
▪  ▪  ▪
עייפות וחולשה - אחד התסמינים [צילום: AP/Niranjan Shrestha]

שלושה בני-נוער, שני נערים ונערה, תושבי הגליל העליון, אושפזו בתוך שבועיים לאחר שסבלו מחמצת מטבולית סוכרתית קשה והיו במצב מסכן חיים.
בני-הנוער הובאו על-ידי הוריהם לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת מספר ימים לאחר שחשו ברע, כאשר מצבם הלך והתדרדר, עד להתייבשות, נשמת קשה, כאבי בטן, הקאות, הכרה מעורפלת וחוסר יכולת לתפקד. מצבם של השלושה התייצב ביחידה לטיפול נמרץ לילדים במרכז זיו והם אובחנו על-ידי הצוות הרפואי כחולי סוכרת נעורים.
במרכז זיו קוראים להורים, מורים, מדריכים ולסביבה, לשים לב לתסמינים המדאיגים של מחלת סוכרת נעורים, בילדים ובני-נוער, העלולים לדרדר את מצבם הרפואי ואף לגרום למוות ולהגיע בדחיפות לבדיקות.
ד"ר אורנה דלי גוטפריד, מנהלת מרכז בריינין לסוכרת נעורים ואנדוקרינולוגיה לילדים בזיו אומרת: "ההורים, המורים, רופאי המשפחה וכלל הסביבה, מחויבים לשמור על ערנות גבוהה לקיומם של התסמינים הבולטים של סוכרת נעורים, ביניהם: שתייה מרובה בגלל צמאון, הטלת שתן תכופה, אכילה מרובה, ירידה במשקל, חולשה ועייפות, ירידה בלימודים, זיהומי עור או ריריות, כולל זיהומי נרתיק אצל בנות ולפרקים גם נשירת שיער".
ב' אחד המאושפזים, תלמיד כיתה ט', נער בריא ופעלתן, שמרבה לעסוק בספורט ובעיקר בכדורגל, מספר שפתאום החל להרגיש צמאון רב, קשיים בהירדמות ותכיפות הולכת וגוברת במתן שתן, אבל הוא לא סבר כי התופעות חריגות או חמורות דיין, בכדי לשתף את ההורים וכך התדרדר מצבו עד לאשפוז.
ס', בת 13 וחצי דיווחה להוריה כי אינה חשה בטוב, אך החליטה כי היא בוודאי חולה בשפעת ונשארה לנוח בבית. כמה ימים לאחר-מכן, כשמצבה הלך והחמיר, ההורים פנו לרופא המשפחה בישוב בו הם גרים והוא האיץ בהם לפנות מייד לחדר המיון וזאת מבלי שידע לאבחן את הבעיה. רק בבדיקות שנערכו, אובחנה הנערה כחולה בסוכרת הנעורים.
י', תושב העיר צפת, בן 14, הובהל למיון ילדים בזיו במצב הכרתי ירוד מאוד, עם סכנה ממשית לחייו. ההורים הגיעו עם הנער מאחר שמצבו התדרדר. הם סיפרו, כי דווקא התייעצו במוקד הטלפוני של אחת מקופות-החולים וקיבלו המלצה להמתין בבית ולא להתפנות מיידית לבית-החולים. מספר שעות לאחר קבלת העצה הטלפונית, הורע מצבו של הנער והוריו חשו למיון, שם אובחן גם כן כסוכרתי ונאלץ לשהות מספר ימים ביחידה לטיפול נמרץ עד שמצבו התייצב.
לדברי ד"ר גוטפריד, "לא ייתכן שבישראל, שנת 2017 יגיעו ילדים בוגרים, בעלי יכולת מילולית לתאר את תחושותיהם הפיזיות, למצב כל-כך קשה, מבלי שהבעיה תזוהה מבעוד מועד. יש לציין, כי בבדיקת שתן שגרתית, ניתן לאתר נוכחות סוכר ואצטון בשתן. בדיקה זו ניתן לבצע בכל מרפאה בעזרת מקלונים הנטבלים בדגימת השתן. התוצאה מתקבלת מיידית ואין צורך לשלוח למעבדה. סוכרת ניתנת לאבחון גם באמצעות מכשיר המודד את רמת הסוכר בדם. לצורך הבדיקה דוקרים את אחת האצבעות, נוטלים את הדגימה ותוך פחות מדקה הרופא יכול לדעת מהי רמת הסוכר בדמו של הנבדק.

תאריך:  13/02/2017   |   עודכן:  13/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימו לב לסימנים מקדימים לסוכרת נעורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרשויות האמריקניות החלו לפנות 188 אלף תושבים בשל חשש מקריסת סכר אורוויל, הסכר הגבוה בארצות הברית, לאחר שחור שנפער בו החל לגדול בשל לחץ המים
איציק וולף
החברה המתמחה בהדפסות תלת ממד ונסחרת בבורסות בתל אביב ובניו-יורק הודיעה על הקמת חברת-בת שתתמקד בהדפסות תלת ממד שיאפשרו פתרונות למחלות כליות סופניות    "ננו דיימנשן הציגה בעבר הוכחת היתכנות מוצלחת להדפסת תלת ממד ביולוגית של רקמות עם תאי גזע, וכן הגישה בקשה לפטנט בנושא הדפסה ביולוגית"
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התבטא בפני כמה גורמים ואמר כי נתניהו אומנם נהנתן, אך הוא אינו עבריין    הנטייה בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: לייצור הבחנה ברורה בין המתנות שקיבל נתניהו (סיגרים) למתנות שקיבלה רעייתו (שמפניה, תכשיט)    התובנה המתגבשת: ההסבר לבקשות מצד שרה נתניהו לבקבוקי שמפניה ממילצ'ן נעוץ במצבה הנפשי ולא בכוונה פלילית
איציק וולף
חברת מוצרי מעברות בע"מ תמכור את 49% שלה בשותפות מטרנה לחברת אסם ואת 49% שלה בשותפות מטרנה נסטלה לחברת נסטלה    השלמת העסקה - עד השבוע השני של יוני 2017    הונה העצמי של החברה יגדל לסך של בין 787 מלש"ח ל-837 מלש"ח
יצחק דנון
דניאלה פס, בעלת 15% בחברת-הבת מעיין מלונאות ונופש, טוענת שהיא מקופחת בידי בעלי השליטה - האחים מאיר ועופר דעבול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il