ועדת התעבורה בלשכת עורכי הדין טוענת, כי מצלמות המהירות לא הועילו למאבק בתאונות הדרכים ומציעה להקצות יותר משאבים להפעלת ניידות של משטרת התנועה. הדברים נאמרים בנייר עמדה שהעבירה הוועדה (יום ג', 14.2.17) ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ
איתן כבל, לקראת ישיבתה בנושא בשבוע הבא.
לדברי הוועדה, "מיום פריסת המצלמות ברחבי המדינה לא זו בלבד שלא הייתה ירידה בכמות ההרוגים, אלא קיימת עלייה מתמדת מדי שנה, כפי שהדבר עולה מנתוני השנתון הסטטיסטי של משטרת ישראל". עוד אומרים מחברי נייר העמדה, כי למערכת לא נערכו ניסויי שטח משמעותיים והיא אינה עומדת בתקן הישראלי.
הוועדה טוענת עוד, כי קיים פער בין הצהרותיו של השר לביטחון פנים,
גלעד ארדן, לבין המצב בשטח. בעוד ארדן הבטיח ש-90% מהמצלמות יוצבו בצמתים כדי להיאבק בחצייתם באור אדום, נתוני משרדו מלמדים, כי 58% מבין המצלמות מיועדות לאכוף ציות לתמרורים ולמהירות המירבית, 35% אוכפות מהירות בלבד, והיתרה - איסור נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית. על נייר העמדה חתומים עוה"ד דוד דויטש, יוסף יעקובי, עמיחי מנדלבאום ותומר גונן.