X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך אמר התלמיד דני קציר, מתאם פעולות הכנסת של מועצת התלמידים בישיבה בוועדת הכלכלה של הכנסת היו"ר, ח"כ כבל: ללא מסה של מאות ניידות לא תהייה לשינוי בשיטת הניקוד כל משמעות
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת, התכנסה (יום ג', 14.2.17) לישיבה חגיגית לציון יום כינון הכנסת, ועסקה בשינוי שיטת הניקוד על עבירות תנועה, שלה השלכות והשפעה רבה על הנהגים הצעירים. יו"ר הוועדה ח"כ כבל אירח לצדו את התלמיד דני קציר, מתאם פעולות הכנסת של מועצת התלמידים.
באשר לתקנות אמר היו"ר כבל כי הוועדה שמה עצמה בחוד החנית במאבק בקטל בדרכים, וענישה היא כלי חשוב במאבק הזה אולם היא לא יכולה לעמוד בזכות עצמה בלבד. הוא הוסיף כי ללא מסה של מאות ניידות לא תהייה לשינוי בשיטת הניקוד כל משמעות. הוא אף הזכיר כי כבר לפני שנה ביקשה הוועדה לקבל לידה את הנתונים והמחקרים שהובילו לבקשה להחמיר את השיטה, ומתח ביקורת על כך שלא הוגשו לוועדה עד היום ואמר כי הוועדה לא תאשר את התקנות עד שלא יוגש בפניה המחקר והסברים על כל בקשה ובקשה. התלמיד דני קציר הוסיף כי שיטת הניקוד קרובה לליבו כנהג חדש שקיבל רישיון לפני מספר חודשים, ולליבם של בני הנוער בגילו. עם זאת הוא ציין כי סקר קצר שביצעו התלמידים העלה שיש חוסר מודעות של הנהגים החדשים לשיטת הניקוד, והוסיף כי ייתכן שבשל כך השיטה מאבדת ממשמעותה.
מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, אפי רוזן, אמר כי לפני חודשיים הסתיים מחקר שהוביל הטכניון בחיפה, שבחן את התנהגותם של הנהגים לפני ואחרי ביצוע הקורס. "אפשר לומר חד-משמעית שזה משפיע במיוחד על התנהגות הנהגים. זה הוכח כ'בול פגיעה' כדי לתקן דרך ולא כדי להרתיע", אמר. סגן מנהל האגף, חנן אהרון, הוסיף כי עדות נוספת לכך שמדובר באמצעי תיקון אפשר למצוא בכך שבמדרג הנמוך של עד 12 עבירות נמצאים נהגים רבים מאוד, כמיליון נהגים, בעוד שמספרם הנהגים שצוברים נקודות רבות יותר הולך ויורד ורק 36 אלף נהגים צברו את מקסימום 72 הנקודות וספגו פסילה של 9 חודשים.
ח"כ יעקב פרי אמר כי הוועדה לא קיבלה את המחקר שרוזן דיבר עליו, והיא מתבקשת לקבל החלטה ללא ביסוס מדעי או תמונת מצב של הנעשה בשטח. "מוצע לתת 6 נקודות למי שלא חבש קסדה ואני חושב שצריך לתת לו 60 נקודות, אבל אין לי ניסיון מדעי ולא הוצגה בפני תמונת המצב כדי לקבל את ההחלטה הנכונה", אמר. היו"ר כבל הבהיר כי אין בכוונתו להצביע על התקנות עד שהדברים לא ימסרו לוועדה, ואמר: "אי-אפשר לקבל החלטות לפי מצב רוח". רוזן הגיב ואמר כי הדוח יועבר לוועדה בהקדם.
קצין הבטיחות מוטי אלמוג אמר כי שיטת הניקוד עובדת, אך עם זאת ציין כי יש תמרורים רבים והוראות שונות שנכנסו לתוקף לאחרונה והנהגים אינם מודעים להם. הוא הציע לשלוח לנהגים, עם חידוש רישיון הנהיגה, תקציר של עיקרי התקנות ששונו בשנים האחרונות, כדי שיהיו מעודכנים. התלמידה ליאל מלכביץ' סיפרה כי היא לומדת למבחן התיאוריה אבל לא יודעת על הנקודות. לדבריה, סקר שערכו התלמידים העלה ש-84.2% מהנשאלים לא מכירים את השיטה ולא יודעים על מה ניתן לקבל נקודות. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא הציע לתת לתלמידים, יחד עם השלט הצהוב של "נהג חדש", גם מסמך המפרט את עיקרי השיטה. רוזן השיב כי הכוונה היא שאנשים ידעו שאסור לעבור עבירות, ולא שיבצעו תכנון עבירות בהתאם למספר הנקודות שיש לכל עבירה.
"מי שעבר את התיקון חוזר להיות נהג יותר טוב"
ניצב משנה שרית פיליפסון, אמרה כי לא מדובר בכפל עונש, אלא באמצעי ללמד את הנהגים מיומנויות. "מי שעבר את התיקון חוזר להיות נהג יותר טוב, אם הייתם רואים את הנתונים הייתם מבינים למה אנחנו רוצים החמרה", אמרה. הוסיפה כי כיום 63% מהעבירות שנאכפות יש לצידן נקודות. לדבריה, ב-2016 נרשמו 700 אלף דוחות, כ-100 אלף מתוכם באמצעות מצלמות, ובחודשיים הראשונים של 2017 חלה עלייה של כ-25% במספר הדוחות שנרשמו. מנהל תחום המדיניות הציבורית בעמותת אור ירוק, יניב יעקב, ביקש לציין כי לפני מספר שנים עמד מספר הדוחות על 1.2 מיליון בשנה. הוא הוסיף והזכיר כי לפני שנה התחייב השר לביטחון הפנים בפני הוועדה בשימוע להכפיל את מספר הניידות ואמר: "אני לא שמעתי כמה ניידות נוספו מאז". לדבריו, אם אנשים היו סבורים שיתפסו הם לא היו מבצעים עבירות, לכן העלאת הניקוד לא מספיקה אם אין בשטח שוטר שיבצע את האכיפה.
היו"ר כבל סיכם ואמר כי הוועדה מצפה לקבל את המחקר וכל ההסברים לכל בקשה ובקשה לשינוי נקודות, כדי שתוכל לקבל את ההחלטה הנכונה. עוד הוא דרש נתונים לגבי נהגים שצברו מספר נקודות רב, 36 ו-72 נקודות וכמה מהם חזרו לצבור נקודות אחרי הקורס שביצעו ואחרי פסילת הרישיון. היו"ר כבל הודה לתלמיד דני קציר ולחבריו, ואמר כי הוועדה תשוב לדון בתקנות בתקופה הקרובה.

תאריך:  14/02/2017   |   עודכן:  14/02/2017
+עוה"ד: מצלמות האכיפה בכבישים נכשלו
13:13 14/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ועדת התעבורה של הלשכה אומרת, כי מספר ההרוגים ממשיך לעלות מדי שנה למרות פריסת המצלמות  ▪  קוראת להקצות תקציבים להפעלת יותר ניידות של משטרת התנועה

הצהרות ומציאות [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חוסר מודעות של הנהגים החדשים לשיטת הניקוד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
ועדת התעבורה של הלשכה אומרת, כי מספר ההרוגים ממשיך לעלות מדי שנה למרות פריסת המצלמות    קוראת להקצות תקציבים להפעלת יותר ניידות של משטרת התנועה
עידן יוסף
ועדת הכלכלה המשיכה דנה בהחמרת ענישה בעבירות תנועה    היו"ר כבל: חקיקה לבד לא תיתן מענה לקטל בדרכים    משרד התחבורה ביקש שלא לדון בסעיף שנועד להחמיר ענישה על נהיגה בשכרות: הממשלה בוחנת הסדרה אחרת בעניין    המשטרה על מצלמות המהירות: מחכים להחלטת ביהמ"ש אם לצאת לניסוי בשטח
איציק וולף
שני גברים, בן 23 ובן 37, נהרגו בהתהפכות אוטובוס ממוגן ירי בעיקולי הכביש היורד מהיישוב מעלה לבונה לכיוון כביש 60    כוחות ההצלה לא הצליחו להרים את כל חלקי האוטובוס    סריקות אחרי נפגעים נוספים ופעולות להרמת שרידי האוטובוס יתחדשו בבוקר
עידן יוסף
כ"ץ בתפקידו כשר לבטיחות בדרכים החליט לבחור בתא"ל (מיל') רחל ויזל-טבת למנהלת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
מירב ארד
היו"ר כבל: מדי יום אנחנו דורשים לטפל בקטל בדרכים ואי-אפשר לדרוש שירות מלא ללא תגמול; התגמול צפוי לעמוד על כ-16 אלף שקל בחודש ושר התחבורה יפרסם על כך הודעה ברשומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il