X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין ההגבלות - הנחיית שר האוצר להפסקת פעילות מכונות המזל, צמצום משמעותי של משחקי הקינו והגבלות פרסום
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

בתום חודשים של דיונים אינטנסיביים יכנס (יום ג', 14.2.17) לתוקף היתר מפעל הפיס שחודש על-ידי משרד האוצר לאור מדיניותו של שר האוצר, משה כחלון, שמטרתה לקדם הימורים תוך מזעור הנזק הנלווה לחברה ותוך התייחסות למגוון ההיבטים החברתיים המושפעים מהימורים. בכך, הבטיח מפעל הפיס את המשך פעילותו לחמש שנים נוספות. התנאים החדשים, התקבלו לאור המלצות שהתקבלו בוועדה לייעול שוק ההימורים החוקיים בישראל בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד.
ההיתר החדש קובע כי מפעל הפיס יגיש למשרד האוצר תוכנית פריסה מחודשת כך שיתחשב לא רק באשכולות אלא גם ברמה הסוציואקונומית אליה יסווגו השכונות בהן פרוסות התחנות. בנוסף, לא יפתחו נקודות מכירה נוספות על הקיימות, אלא לאחר שיבחן מפעל הפיס את נחיצותן, מרחקן מנקודות קיימות, אופי האוכלוסייה באזור ואת התייחסות גורמי הרווחה העירוניים וכיו"ב. כמו-כן, נאסר לחלוטין השימוש במאות מכונות המזל האלקטרוניות. משחק הקינו יועבר לפעול במתוכנת מצומצמת של 8 משחקים ביום בלבד.
ההיתר החדש קובע הגבלות גם על התוכן הפרסומי אותו מפיץ מפעל הפיס. במסגרת ההיתר, מפעל הפיס יחויב להדפיס טפסי משחק חדשים עליהם יצוינו סיכויי הזכייה ויופיעו אזהרות, ויפרסם אזהרות זהות בכל פרסומת באמצעי התקשורת. בנוסף, הפרסום יאסר בין השעות 13:00-19:00 בפלטפורמות הטלוויזיה והרדיו וכן יוטלו הגבלות מהותיות על התוכן שמותר למפעל הפיס לפרסם. כמו-כן, אוסר ההיתר על שיווק מותג הפיס במוסדות חינוך המיועדים לקטינים, לא עוד "בית ספר פיס", "גן פיס" וכדומה.
כמו-כן יתבקש מפעל הפיס יתבקש לפרסם את כל המידע הנדרש מחברה ציבורית בישראל ובנוסף פילוחים שונים הנוגעים לחלוקת כספי הציבור. המידע הנ"ל יובא מדי שנה לידיעת הציבור: הקצאות הרשויות המקומיות והפרויקטים שתוקצבו, פירוט בגין הוצאות תדמית ודוברות, תשלומי זכיות על-פי מוצרים, רמת ההכנסות של מפעל הפיס על-פי פילוח של מצב סוציו אקונומי וכיו"ב.
בנוסף, סך של 108 מיליון ש"ח מתוך רווחי מפעל הפיס יוקצה עבור מלגות לסטודנטים, המועצה לתרבות, פרס לנדאו וכן העלויות הנלוות להוצאות אלה, לרבות כלל ההוצאות עבור פרסום, שיווק ותדמית למטרות אלו. סכום נוסף של מיליון שקלים יוקצה מדי שנה עבור מימון וקידום מחקרים אקדמאים בלתי תלויים בנושאי ההימורים והשפעותיהם החברתיות.
תאריך:  14/02/2017   |   עודכן:  14/02/2017
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
היתר מפעל הפיס נכנס לתוקף
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
פיס-גוזלים כסף מהעניים והחלשים
גימי-יהודי מיהודה  |  14/02/17 21:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
רעיון חדש: הנזקקים ירכשו דירה, יקבלו משכנתא, ויפרעו אותה מתוך המענק לשכר דירה שהם מקבלים כיום
אלעזר לוין
יו"ר לשכת שמאי מקרקעין: "זה יעד לא ריאלי, שאפתני, שקשה מאוד יהיה לעמוד בו"    מציע לתקן את היעד ל-1 מיליון דירות עד שנת 2040    בין הבעיות: התחדשות עירונית, פריפריה, רשויות מקומיות
העיתונאים מישל מקורי ודיוויד שוסטר פתחו את השידורים    i24 News הוקם ב-2013 על-ידי פטריק דרהי, המייסד ובעל השליטה ב-Altice N.V. וצמח לארגון חדשות בינלאומי מוביל ברחבי העולם.
מירב ארד
ניצולת השואה אגנס קלטי היא כלת פרס ישראל בתחום הספורט ותרבות הגוף   נימוקי ועדת הפרס: קלטי זוכת 10 מדליות אולימפיות בהתעמלות מכשירים, באולימפיאדות הלסינקי 52' ומלבורן 56' ונבחרה להיכל התהילה העולמי של הענף
אלעזר לוין
לפני כשנתיים פלשה חברתו של רמי שבירו למגרש של המדינה, יצאה ממנו לאחר תלונה, אך פלשה למגרש אחר    פינתה את המגרש השני לאחר שרשות מקרקעי ישראל התלוננה במשטרה על עבירה פלילית    שיווקה דירות ממשרד שבנתה על המגרש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il