X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקש מבג"ץ לדחות את העתירה בעניין קיום המשחקים, באומרו שאין מקום לסטות ממדיניות בת עשרות שנים נתניהו הורה לכנס את ועדת השרים שתעניק לענף הכדורגל היתר כללי לפעול בשבת
▪  ▪  ▪
תרבות שלמה מסביב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מנדלבליט מוליך אותנו במסלול הבטוח לאנרכיה
איתמר לוין
עמדת היועצים המשפטיים והפרקליטות בנוגע להימנעות מאכיפת החוק האוסר לקיים משחקי כדורגל בשבת, היא ניצחון לעבריינות בת עשרות שנים, ביזוי של בית הדין, הוכחה לכך שהאכיפה היא עניין יחסי לגמרי ומתן לגיטימציה לפי שירצה להפר כל חוק אחר
לרשימה המלאה

היתר ראשון מזה עשרות שנים
על-פי חוק שעות עבודה ומנוחה קיימת ועדת שרים המורכבת מראש הממשלה, שר הדתות ושר העבודה. אולם מבדיקת News1 עולה כי הוועדה התפרקה משום שסמכויותיו של השר לשירותי דת הוקנו (ילקוט הפרסומים תשס"ד מס' 5266 מיום 21.1.2004 עמ' 1643) לשר גדעון עזרא. ברשומות לא פורסם תיקון לכך למרות שהשר עזרא ז"ל הלך לבית עולמו ב-17.5.2012. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "מדובר בוועדה שלא התכנסה עשרות שנים, ואם היא תכונס בעתיד תוסדר תחילת סוגיית הרכבתה". כפי שניתן ללמוד מתשובת המשרד, עשרות שנים שלא ניתן היתר עבודה כללי בשבת לאף ענף במשק, וכעת יש להמתין האם מתן היתר שכזה ייצור משבר קואליציוני מצד הסיעות הדתיות.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא יאכוף את החוק האוסר לקיים משחקי כדורגל בשבת - הודיעה הפרקליטות לבג"ץ (יום ד', 15.2.17). בכך מאמץ מנדלבליט את מדיניותו של קודמו, יהודה וינשטיין, נגדה עתרה התנועה למדינה יהודית ואשר בג"ץ הורה לנמק את המשך קיומה.
בית הדין לעבודה בתל אביב קבע אשתקד, כי קיום המשחקים בשבת מנוגד לחוק שעות עבודה ומנוחה. אולם וינשטיין החליט שלא לאכוף את החוק ולמעשה עקף את פסק הדין, עליו גם הוגש ערעור לבית הדין הארצי. מנדלבליט סבור, כמו וינשטיין, כי לעת הזאת - מדובר במדיניות סבירה ואין מקום להתערב בשיקול דעתו.
מנדלבליט אומר כי במסגרת הסטטוס-קוו ביחסי דת-מדינה, שנקבע בשנת 1947, נמנעו הרשויות במשך עשרות שנים לאכוף את איסור העבודה בשבת ככל שהוא נוגע למגזרי הפנאי והשירותים - להבדיל מענף התעשיה. לדעתו, כמו לדעת וינשטיין, אין מקום לסטות מנוהג זה, שלדבריו גם זכה לתמיכת בית הדין הארצי לעבודה.
מנדלבליט מסביר, כי סוגיית השבת היא רגישה מאוד ויש צורך לאזן בה בין ערכי היהדות לבין רצונם של רבים מתושבי המדינה לקיים בה פעילות כלכלית חלקית. עוד הוא אומר כי סביב משחקי הכדורגל נוצרה תרבות שלמה ויש פעילות כלכלית ותקשורתית נרחבת, ולא ניתן לשנות זאת באבחת חרב (כלשונו). לדעתו, יש לאפשר לגורמים הנוגעים בדבר לפעול בצורה שקולה, בלא שתתנופף מעליהם החרב של השבתת ליגת העל.
עוד הוא אומר כי הוועדה בראשות השרה מירי רגב המליצה באפריל שעבר - בדוח ביניים - לקדם בניית אצטדיונים כדי לאפשר ליותר משחקים להתקיים בימי חול, ובמקביל למצוא פתרונות שיאפשרו לשחקנים דתיים להשתתף במשחקי קבוצותיהם. הוועדה לא התכנסה בעשרת החודשים שחלפו, אך מאז כבר ניתן תיקצוב של 100 מיליון שקל לאצטדיונים.
זאת ועוד: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לכנס בתוך חודשיים את ועדת השרים שיכולה להעניק לענף הכדורגל היתר גורף לפעול בשבת, וגם בשל כך - סבור מנדלבליט - אין מקום להתערב בהחלטתו שלא לאכוף את החוק בענף זה. תגובת המדינה הוגשה באמצעות עוה"ד דורון יפת ודנה בריסקמן.

תאריך:  15/02/2017   |   עודכן:  15/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: לא אמנע משחקי כדורגל בשבת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פעילות כלכלית ותקשורתית נרחבת
ד"ר משה פרץ  |  15/02/17 13:30
2
שאלוקים לא יסלח לך ל"ת
ירושלמית  |  15/02/17 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ראש מערך בריאות הנפש בשירותי בריאות כללית, ד"ר יוסף בר-אל: "עלינו להיערך לפי 2 מטופלים, מבחינת כוח אדם ושטח, ולא יודענו על כך"
מירב ארד
עיקריי הרפורמה: שינוי המבנה והבעלות על הבורסה להפיכתה לתחרותית ולהגדלת היקפי המסחר בה
מירב ארד
לפי ההצעה שאושרה, ניתן יהיה לבטל עסקות בשיחת טלפון למוקד השירות או בהודעה בעל-פה במקום העסק, למעט מקרים בהם נקבע בחוק במפורש שהביטול יעשה בהודעה בכתב
מירב ארד
העלייה משקפת גידול של כ-8% בענף התרופות ושל כ-9% במספר ענפי יצוא מרכזיים
מירב ארד
מפתן שער גדול ממדים יחד עם מגדל הבנוי אבנים גדולות ומסותתות התגלו בחפירות של אוניברסיטת חיפה בבית שערים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il