X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עתירה תקדימית של תנועת רגבים מציפה בפני בג"ץ תמונת ראי למקרה עמונה - מאחז פלשתיני שהוקם על קרקע יהודית פרטית בבעלות הימנותא, חברת בת של קק"ל, ליד אלפי מנשה
▪  ▪  ▪
מאחז פלשתיני בלתי חוקי של שבט הרמאדין [צילום: תנועת רגבים]

ימים מספר לאחר השלמת פינוי עמונה ומימוש פסק הדין של בג"ץ בפרשה זו, מגישה תנועת רגבים עתירה נגדית, ראשונה מסוגה, כנגד מאחז פלשתיני בלתי חוקי של שבט הרמאדין, שהוקם על קרקע יהודית בבעלות פרטית בין כביש 55 ליישוב אלפי מנשה במערב השומרון - באזור בו בוצע רישום מקרקעין בטאבו.
העתירה מופנית בעיקר כנגד הממונה על הרכוש הממשלתי ביהודה ושומרון, שמתוקף תפקידו ממונה על ניהול 'הרכוש הממשלתי' ובתוכו אדמות פרטיות שנמסרו לניהולו על-פי צו רכוש ממשלתי.
עד היום, העתירות הבולטות שהוגשו על-ידי ארגוני שמאל בנוגע לבנייה ישראלית בלתי חוקית, בהן הורה בג"ץ על הריסת המבנים, כמו בעמונה, תשעת הבתים בעפרה, נתיב האבות, מגרון וגבעת אסף - היו במקרים של בנייה על קרקע פרטית, המדורגת ברף הגבוה ביותר של סדרי העדיפות לאכיפה.
מאידך-גיסא, כל העתירות שהוגשו מצד ימין, בעיקר על-ידי עמותת רגבים, בנוגע לבנייה פלשתינית שלא כחוק ביהודה ובשומרון - עסקו במבנים שהוקמו על אדמות מדינה או על קרקעות שאינן רשומות, וזאת מאחר שרוב המקרקעין ביו"ש אינם רשומים בטאבו. ברוב המקרים, בג"ץ דחה או מחק את העתירות, לאור סדרי העדיפות לאכיפה עליהם הצהירה המדינה.
כבר לפני כארבע שנים, פנתה תנועת רגבים למנהל האזרחי בדרישה לאכוף את החוק במאחז שהלך והתפתח באין מפריע, אולם רק בחודשים האחרונים, בעקבות השלמת מחקר שבוצע בנידון, הבינו בארגון כי 14 בתי מגורים במאחז הפלשתיני נבנו על מקרקעין בבעלות יהודית פרטית, של חברת הימנותא. עורך הדין אריה ארבוס המייצג את תנועת רגבים, הדגיש בעתירה כי במנהל האזרחי אף לא טרחו להוציא צווי הריסה כנגד אותם מבנים.
"מדובר כאן במקרה מובהק המהווה תמונת ראי מדויקת למקרה של היישוב עמונה. מאחר שהכל שווים בפני החוק, בג"ץ יצטרך לפסוק במקרה זה בהתאם לפסיקתו המחמירה בפרשת עמונה ולהורות על הריסת המאחז הפלשתיני", אמרו בתנועת רגבים.
"בג"ץ יצטרך לתת את הדעת גם לאפשרות בה יתברר כי המאחז הוקם בהסכמה ממשלתית או גוף רשמי של המדינה, ולפיכך ייתכן שהוא עומד באמות-המידה של חוק ההסדרה. במקרה כזה המדינה תידרש לפצות את החברה היהודית שרכשה את הקרקע ולהסדיר את המקום בהתאם להוראות החוק החדש".

שקד: "סיפוח כל השטחים יוביל לקץ מדינת ישראל"
עוד אמרה השרה לרדיו דרום: "אני מסכימה עם בוז'י. סיפוח כל יהודה ושומרון איננו נכון"
▪  ▪  ▪

האם גם בבית היהודי מוכנים להתפשר לבקשת הנשיא טראמפ? בראיון לרדיו דרום אמרה שרת המשפטים, איילת שקד, כי היא מסכימה עם יו"ר המחנה הציוני והזהירה מפני החלת ריבונות על כל יו"ש: "אני מסכימה עם בוז'י הרצוג שסיפוח כל שטחי יהודה ושומרון הוא דבר שיוביל לקץ המדינה היהודית וזה בוודאי לא משהו שמישהו מציע. אני חושבת שסיפוח של כל יהודה ושומרון זה דבר שאיננו נכון אבל בהחלט צריך לספח את שטחי C, שם יש 450 אלף יהודים, 90 אלף ערבים. המדינה בהחלט יכולה להכיל מתן אזרחות לעוד 90 אלף ערבים ושטחי A ו-B צריכים להיות חלק מקונפדרציה אזורית. הפתרון לא צריך להיות על כתפי מדינת ישראל בלבד".
השרה שקד התייחסה גם להתחמקות של נתניהו מרעיון שתי המדינות שהוצג בנאום בר-אילן: "נתניהו מושפע מהשותפים הקואליציוניים שלו. כשהייתה לו שותפות עם מפלגת העבודה ואהוד ברק הוא דיבר כך. היום הוא מדבר אחרת, ואני יכולה רק לברך על זה".

תאריך:  16/02/2017   |   עודכן:  16/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמונה חוזרת - הפעם מהצד הפלשתיני
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
וכי החלטת הבג"צ לא ידועה מראש
פולי  |  16/02/17 23:17
2
זאת לא האתירה הראשונה,היו הרבה
לא רק בשטחים-כולם  |  17/02/17 01:56
3
עמונה היא תקדים מצויין
הירונימוס  |  17/02/17 05:33
4
יהודים בעלי קושאנים
יוחנן המטביל  |  17/02/17 08:27
5
בית משפט מעוות מפקח על תקינות1
שפרירית  |  17/02/17 16:40
6
בית משפט מעוות מפקח על תקינות2
שפרירית  |  17/02/17 16:53
7
בית משפט מעוות מפקח על תקינות3
שפרירית  |  17/02/17 17:45
 
- כל
שמ   |  19/02/17 09:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דרעי: "מחכה שבג"ץ יתן לי 60 יום להחליט. הרב לאו התחנן אלי בחתונת נכדתו שאסגור"    גפני: אם החוק לא יתוקן - לא תהיה ממשלה
עידן יוסף
דיון טעון בוועדת החוקה על התקנות שיאפשרו לנשים להתמודד על משרת מנהל בתי הדין הרבניים    שטרן: הדיון הוא על הפסילה של מי לא יכולה להיות    מלכיאלי: אם אין לו את השפה התורנית ההלכתית לדבר יחד עם הנשיא - זה כמו מנכ"ל ושר שרבים ביניהם כל היום
אלעזר לוין
חברת תיווך הנכסים המניבים, מן הגדולות בענף, רכשה מפרטיים שליש מקומה 32, בראש מגדל ב.ס.ר 4 בבני ברק    תשלם כ-9,000 שקל למ"ר    תצא ממשרדיה ברחוב יגאל אלון בת"א, בהם ישבה עשרות שנים
מירב ארד
כך עולה מתוצאות התחקיר שערך חיל-האוויר בעקבות מותו של הטייס אוהד כהן-נוב, בעת שניסה לנחות כששב מפעילות מבצעית בעזה    החקירה הובילה לשינוי בנהלים במקרה של נחיתה א-סימטרית
אביתר בן-צדף
המיונים ליחידות למבצעים מיוחדים מפרכים, ורק מעטים עוברים אותם    בשבוע שעבר, סיפר אדמירל זימנסקי, החלו 165 איש את המיון לכוחות המיוחדים של חיל-הים, וסיימו אותו רק 29    רק שלוש קצינות הצליחו לסיים את הקורס המפרך לרינג'רס בצבא האמריקני, ואף אישה לא סיימה את הקורסים לכוחות המיוחדים בנחתים ובחיל-האוויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il