כריית מנהרות הרכבת הקלה של הקו האדום בגוש-דן החלה (יום א', 19.2.17) באופן רשמי. מכונת הכרייה הראשונה (TBM) תעבור מתחת לדרך איילון ותמשיך לנוע לעבר התחנות התת-קרקעיות של הקו האדום בתל אביב - ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית וקרליבך.
שמה הנבחר של המכונה הוא "גולדה", על שמה של ראש הממשלה
גולדה מאיר שהניחה את אבן הפינה להקמת הרכבת הקלה, ואליה יצטרפו בחודשים הקרובים שבע מכונות נוספות שיעבדו במקביל ויכרו בצמדים את המקטע התת-קרקעי של הקו: 12 ק"מ בתחומי הערים בני-ברק, רמת-גן ותל אביב.
ביתוע העבודות לא צפוי להיות מורגש מעל פני הקרקע. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, התבקש בראיון ל
גלי צה"ל להתייחס להיתכנות שעבודות הכרייה יימשכו גם בשבת, אפילו מתחת בני ברק, ואמר כי כל אישורי העבודות יינתנו על-פי דין על-ידי משרד העבודה ללא מעורבות פוליטיקאים.
מכונות ה-TBM שיפעלו הן באורך של 115 מטרים כל אחת, בקוטר של כ-7.5 מ' ומשקלה כ-900 טון. 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסינית CRTG נמצאים בתוך המכונה בכל רגע נתון. קצב ההתקדמות של כל אחת הוא עד 10 מטרים ליום, תוך שהן קודחות בקרקע, מפנות את עודפי העפר, ומדפנות את המנהרה בטבעות בטון. הכרייה תתבצע בעומק האדמה מבלי לגרום לרעידות או להפרעות על פני השטח.