X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיפר לניצב במשטרה שהוא יוכל להזיז את התובע המטפל בתיק נגד יאיר ביטון מעיד עוד: החוקרים התמקדו בביטון בניסיון למצוא עבירה שתאפשר חילוט - ומשום מה נעלם שמו של יעקב אטרקצ'י מהחקירה מספר באדישות כיצד הוא ופישר חילקו ביניהם מאות אלפי שקלים
▪  ▪  ▪
פישר. "היה לו לא נעים" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

חוקרי המשטרה התמקדו בחקירה נגד איש העסקים יאיר ביטון, תוך שהם מחפשים עבירת הלבנת הון כדי שניתן יהיה לחלט ממנו כספים. כך העיד (יום ב', 20.2.17) האסיר ערן מלכה במשפטו של רונאל פישר. לעומת זאת, נעלם משום מה שמו של הקבלן יעקב אטרקצ'י מאותה פרשה, הוסיף.
עניינו של ביטון נחקר בנוגע לקשריה של חברת ב.יאיר שבשליטתו עם העבריין יצחק אברג'יל (וכיום הוא עומד לדין בנוגע לכך). פישר אמר למלכה, כי מדובר בחברות עמוקה ו"אוי ואבוי אם האיש הזה יסתבך". לדבריו, מסיבות שאינן ידועות לו - כוונו כל הקנים בחקירה לעברו של ביטון, תוך חיפוש מכוון של עבירת הלבנת הון כדי שניתן יהיה לחלט כספים מחברת ב.יאיר; "הרגשתי שזה משהו לא הוגן", אמר.
עוד אמר מלכה, כי לא יכול היה לעצור את כדור השלג המתגלגל של החקירה נגד ביטון, ולכן עלה הרעיון שלכל הפחות - פישר יוכל להכין אותו היטב לקראתה. מלכה העביר לפישר את חקירתו בעבר של ביטון ברשות המיסים. "הייתה לי תחושה שנעשה פה משהו לא צודק ורציתי לעזור ליאיר, יחד עם הבקשה של רונאל שמאוד רצה לעזור לו. גויסתי מרצון לסיפור הזה". בהמשך סייע מלכה לפישר ולרות דוד לקראת נסיעתם להכין את ביטון בבודפשט, והעביר להם שאלות שהכין עוד בתחילת 2013. פישר התקשר למלכה מבודפשט והציג לו שאלות גם בשמה של דוד.
שטיין חשב לקנות דירה מביטון
מאוחר יותר הגיע מלכה לביתו של פישר, שהפתיע אותו באומרו שגם ביטון אמור להגיע. בהמשך הגיעו רות דוד וניצב ברונו שטיין; "ברונו ויאיר כבר מכירים, הם חברים", אמר מלכה. "אכלנו, שתינו, דיברנו. שום דבר על התיק. הוא [ביטון] לא יודע מי אני ושיש לי בכלל קשר לסיפור שלו. הוא מציע לנו לקנות דירות בצ'כיה או בהונגריה במחיר מאוד טוב, בקטע חברי. ברונו מתלהב, ואני אומר לו: אתה לא יכול לקנות דירות מ-ב.יאיר. הוא שאל למה, ואמרתי לו שאגיד אחר כך. יאיר שאל למה הוא לא יכול לקנות דירות, ורותי אמרה: אני אסביר לך אחרי זה".
עוד התייחס מלכה לרעיון למנות את עו"ד נסים מרום - שהוביל את הטיפול בתיק ביטון - ליועץ המשפטי של נתיבי ישראל. הוא אמר, כי רות דוד נזהרה מאוד בלשונה בנושא, בעוד פישר אמר בצורה בוטה, שצריך להזיז את מרום מתיק ביטון ושהוא ידבר על-כך עם מנכ"ל החברה דאז, שי ברס, שגם הוא היה לקוחו של פישר. הוא גם חזר של הדברים מתוך התרברבות בפגישה עם שטיין בביתו [בעת ששטיין היה ניצב במשטרה], כאשר היה שתוי במקצת, ודוד השתיקה אותו.
על האחים אביב נחמיאס ויוסי נחמיאס אמר מלכה, כי שמותיהם עלו בחשד שרכשו חשבוניות פיקטיביות והשתמשו בה בספריה של חברת ת.ע.ן שבבעלותם. היחידה לפשיעה כלכלית התבקשה לסייע לרשות המיסים בחקירה זו, ומלכה הופקד על התיק. הוא סיפר על כך לפישר, יצר עבורו קשר עימם וסייע לו להתכונן לפגישה איתם: "רונאל ביקש שאסביר לו, כדי שלא יהיה טמבל מולם. ישבתי וכתבתי הסבר תיאורטי מה זה חשבוניות פיקטיביות. שלחתי לו את זה במייל דרך ע"י, דיברנו אחרי הצהריים ווידאתי שהוא מבין במה מדובר".
"ארגנתי לנו עוד 50,000 דולר"
אחרי שיצאו האחים ממשרדו של פישר, נכנס אליו מלכה. פישר סיפר לו ששלח אותם להביא כסף ואף הראה לו אותם מחכים ליד דוכן גלידה להגעת הכסף. פישר ונחמיאס קיימו פגישה ארוכה, ובמהלכה קיבל מ-ע"י שאלות רבות בווטסאפ: מה לעשות עם המחשבים, איזו גרסה למסור ועוד. לאחר פגישה זו חזר מלכה למשרד, פישר אמר לו שקיבל 50,000 דולר, "הכסף היה על השולחן, התחלקנו חצי-חצי". כך אמר בטון אדיש; ע"י קיבלה 5,000 דולר.
פישר המשיך ואמר למלכה: "ארגנתי לנו עוד 50,000 דולר" - לאחר שהסכום הראשוני היה רק בעד המידע. בהמשך עדכן פישר את מלכה, כי הוא חושש שיוסי נחמיאס יודה בחקירתו ולכן כדאי לשלוח אותו לחו"ל לקראת החקירה הגלויה, בעוד אביב נחמיאס יחזיק מעמד. מאוחר יותר אמר פישר למלכה, כי אביב מוכן לשלם כדי שלא ייעצר, ומלכה הבטיח לעשות כמיטב יכולתו.
בניגוד לתקוותיו של מלכה, החוקרים החליטו להאריך את מעצרו של אביב והוא התבקש לחתום על ההארכה. "לא ידעתי מה לעשות, איך לצאת מזה", אמר. עם זאת, מלכה הצליח להימנע מהמעצר - בשל סיבות אוביקטיביות של נסיבות כליאה, שהיו עלולות לסכן את חייו של אביב. במקביל, יעץ מלכה לפישר שיוסי יחזור ארצה ביום שישי, כדי שלא יעוכב בנתב"ג - וכך נעשה.
כאשר נסגר התיק נגד האחים - בלא כל קשר לפישר ומלכה - התייעצו השניים כמה אפשר לבקש מהם, ולבסוף סיכמו על 200,000 דולר. פישר ביקש מ-ע"י להתקשר אליהם, כי לא היה נעים לו להתקשר בעצמו. ע"י סיפרה מאוחר יותר, כי נחמיאס הופתעו ושאלו האם לא מדובר ב-200,000 שקל. לאחר זמן קצר הוזמן מלכה לביתו של פישר, ע"י הגיעה והוציאה 600,000 שקל במטבעות שונים. "חלקנו בסכום, חצי-חצי, 10% ל-ע"י. איש לא ספר שטר-שטר, כולם ידעו כמה בערך יש", אמר באותו טון אדיש.
עוד סיפר מלכה, כי הפקיד בכספת של פישר 240,000 שקל, ומשך אותם לשיעורין עד שהוציא את הסכום כולו. התובעת, קרן אלטמן: "מה עשית בכספים האלה?". מלכה: "זה לא עניינו של איש. הכסף בוזבז וזהו".

תאריך:  20/02/2017   |   עודכן:  20/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  הלבנת הון  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר התרברב באוזני ברונו שטיין: אוריד את נסים מרום מתיק ביטון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קראתי ונהמתי
ראובן אדלר  |  20/02/17 17:15
2
זבל
אנושי  |  20/02/17 21:55
3
פרקליטות
מושחתת  |  21/02/17 01:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
אומר על קשריו עם החוג החברתי של פישר: זה נראה כמו הדלת לחיים האחרים, שתמיד חלמת שיהיו לך ולא היו לך    מספר כיצד הוציא פישר משי ברס 100,000 דולר תמורת סגירת חקירה שלא הייתה ולא נבראה
איתמר לוין
מעיד: ניצב-משנה אלון גרוסמן התעלם מטענתו של קובי כחלון, לפיה מני יצחקי הדריך אותו מה לומר בחקירתו    אומר על קשריו עם פישר: הערצתי אותו, הוא ידע לספק את הצרכים הרגשיים שלי
איתמר לוין
חוקרי המשטרה ומח"ש: לא היו תקלות כאשר הורדו ההודעות מהמכשירים הסלולריים של פישר וע"י    סובל איבד לראשונה את סבלנותו כלפי ההגנה: "יש גבול להתנגדויות"
משה ליכטמן
עדויות במשפט פרקליטת מחוז ת"א לשעבר ושותפתו למשרד של עו"ד רונאל פישר: "עו"ד פישר סיפר לי שהוא עשה הרבה דברים עם רותי - הוא כינה את זה 'גנבנו סוסים יחד'"
איתמר לוין
ההגנה: הוכחות אוביקטיביות מפריכות את הטענה לפיה פישר ומלכה מסרו מידע חסוי לאחים אביב ויוסי נחמיאס    וינרוט: הרענונים שערכה מח"ש לעדת המדינה חרגו מהכללים שנקבעו בפסיקה
רשימות נוספות
ביטון יטען: באמת חשתי ברע  /  איתמר לוין
חוקרי מח"ש ניסו לשתול גירסה ל-ע"י  /  איתמר לוין
מלכה אסף מידע על יצחקי, בארי וברכה  /  איתמר לוין
תשתית רעועה  /  איתמר לוין
סובל(ני) מדי  /  איתמר לוין
המחדל הגדול של מח"ש  /  יואב יצחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il