X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קונסורציום פיננסי בהובלת הבנקים HSBC ו-JP Morgan יממנו את חלקן של דלק קידוחים ואבנר בפרויקט לוויתן בהיקף של 1.75 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
יוסי אבו [צילום: דניאל בר -און]

השותפויות דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, המחזיקות ב-45.34% בפרויקט לוויתן (22.67% כל אחת), דיווחו הבוקר כי חתמו על הסכמים למימון חלקן בפיתוח שלב 1א' של פרויקט לוויתן, בהמשך למכתבי ההתחייבות שנחתמו מול הגופים המממנים לפני כחודשים וחצי. מדובר במימון הפרויקטלי הגדול ביותר שבוצע אי-פעם במשק הישראלי, לפרויקט בשלב פיתוח.
השותפויות דיווחו הבוקר כי חתמו על הסכמי המימון עם קונסורציום רחב של בנקים וגופים פיננסים מקומיים וזרים בהובלת HSBC Bank Plc, J.P. Morgan Limited אשר מונו כבנקים חתמים. הסכמים אלו כוללים מימון מסוג Limited-Recourse, בהיקף של 1.75 מיליארד דולר (במשותף), למימון חלקן של השותפויות בפיתוח פרויקט לוויתן.
קונסורציום המממנים כולל כ-20 תאגידים פיננסים לרבות בנקים וגופי השקעה גלובליים וישראלים, דבר המעיד על האמון הרב בשותפויות בכלל ופרויקט לוויתן בפרט.
המימון יינתן כנגד שעבוד חלקן של השותפויות בפרויקט לוויתן, ובתשלום ריבית משתנה אשר תשולם מדי שלושה חודשים, מחושבת לפי LIBOR בתוספת מרווח. הקרן תוחזר בתשלום אחד בחלוף 4 שנים, באמצעות גיוס אגרות חוב ארוכות טווח, בדומה לגיוס איגרות החוב המוצלח שנעשה בפרויקט תמר (תמר בונד).
ההלוואה הינה חלק מיישום אסטרטגיה מימונית ארוכת טווח, אשר נועדה לצמצם את עלויות המימון של השותפויות ותממן את מירב השקעותיהן בפיתוח המאגר עד תחילת הזרמת הגז ממאגר לוויתן.
עסקת המימון מיועדת למימון פיתוח שלב 1א' בלוויתן, הכולל אספקת גז מלוויתן למשק המקומי, לירדן, לרש"פ והסכמים אזוריים נוספים ככל שיחתמו.
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט: "עסקת המימון הינה פריצת דרך למימון מגה - פרויקטי תשתית במשק הישראלי ומהווה הבעת אמון נוספת של הגופים הפיננסים הבינלאומיים והישראלים, בהובלת HSBC ו - JP Morgan, בדלק קידוחים ואבנר בכלל, ובפרויקט לוויתן בפרט. פרויקט לוויתן מזנק היום באופן משמעותי קדימה. נמשיך לפעול על-מנת להזרים גז מלוויתן למשק הישראלי ולייצוא כבר בסוף שנת 2019."
יוסי גבורה, משנה למנכ"ל לענייני כספים בדלק קידוחים ואבנר: "אנו גאים על חתימת הסכמי המימון לפרויקט התשתית במימון המגזר העסקי הגדול בתולדות המדינה. התמיכה שאנו מקבלים מ-HSBC, JP Morgan וממוסדות פיננסים נוספים, מקומיים וזרים, לאורך השנים, הינה תעודת כבוד לשותפויות ולמשק הישראלי כולו, ואנו מקווים, כי תוביל להשקעות זרות נוספות בעתיד."
את הליך המימון לשותפויות דלק קידוחים ואבנר ליווה הצוות המלווה את פעילות המימון של השותפות שנים ארוכות: היועץ הפיננסי, שי אדלר, והיועצים המשפטיים עו"ד אורי רוזנברג, דן הכהן ומיכל פרי, שותפים במשרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות'.

תאריך:  21/02/2017   |   עודכן:  21/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי  אבו  יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחתמו הסכמי המימון לפיתוח מאגר לוויתן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
עידן יוסף
עיכובים רבים, חוסר ידע, חוסר-תיאום בין תשתיות, ביורוקרטיה והתנגדות רשויות מקומיות - כך מתעכב הגז הטבעי מלהגיע למפעלים ולצרכנים פרטיים
איתן קלינסקי
בעמונה בנו על אדמה פרטית פלשתינית כונסו עשרות ישיבות ממשלה ושולמו מיליוני שקלים למיישבים על אדמה, שבית המשפט פסק שזו אדמה פרטית פלשתינית. בקלנסואה בנו על אדמה פרטית הנמצאת בבעלות הבונים. בנו על אדמה חקלאית ללא אישורי בנייה. לא קוימה ישיבת ממשלה אחת לפתור את מצוקת הדיור
מירב ארד
הוועדה התרשמה כי המשק עדיין איננו ערוך למעבר מלא לשימוש בגז טבעי בתחבורה    הח"כים הביעו תמיכה במהלך אך עם התאמות והיענות לצרכיי המשק, חברות התחבורה והתעשיה, כך שלא ייפגעו
מירב ארד
כך הודיעה אנרג'יאן נפט וגז לאחר השלמת הרכישה של השדות והאישור שניתן על-ידי הממונה על חיפושי הנפט    החברה מדגישה כי השיטה תאפשר למקסם את הפקת הרזרבות תוך דרישה מינימלית למתקנים חופיים
מרטין בוקסדורף
איש העסקים אביחי שכל עסקיו עד עכשיו התרכזו בענף המלונאות החליט לשנות כיוון ולפנות לעולם הגז    לפי הצהרות חברות היחצ המעורבות בפעילות החדשה, אביחי שמחי יכנס כשותף בחברת הגז הגדולה בדרום "ענק הגז"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il