X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האב ביצע בבתו עבירות מין במשך שמונה שנים, מאז הייתה בת 14, ובין היתר חויב לפצות אותה ב-100,000 שקל בערעור ביקשה הבת לבטל את הפיצוי - אך חיות קבעה שכלל לא בטוח שהבקשה הוגשה מרצונה החופשי
▪  ▪  ▪
9.5 שנות מאסר [צילום: נטשה פיסרנקו, AP]

בית המשפט העליון החליט להתעלם מבקשתה של בת לבטל את הפיצוי שחויב אביה לשלם לו, לאחר שביצע בה עבירות מין במשך שנים. השופטת אסתר חיות אומרת (יום ג', 21.2.17) כי כלל לא בטוח שהבקשה נכתבה מרצונה החופשי של הבת.
האב הודה, כי ביצע בבתו עבירות מין במשך שמונה שנים, מאז הייתה בת 14. הוא הורשע בעבירות של אינוס במשפחה בנסיבות מחמירות, ניסיון למעשי סדום במשפחה בנסיבות מחמירות ומעשים מגונים במשפחה בנסיבות מחמירות. בית המשפט המחוזי בנצרת גזר עליו 9.5 שנות מאסר וקבע שיפצה את בתו ב-100,000 שקל.
האיש הגיש ערעור על חומרת עונשו, בעוד המדינה נמנעה מלערער על קולתו לנוכח עמדתה של הבת, אשר חשש שערעור כזה יסתום את הגולל על האפשרות שתתפייס עם משפחתה. חיות דחתה את הערעור על עונש המאסר באומרה כי האב אינו מוכן להכיר בחומרת מעשיו אלא מייחס לעצמו את הצלחותיה של בתו. היא מזכירה, כי מדיניות בית המשפט העליון היא שבמקרים כאלו "יש לגזור עונשים המשקפים את החומרה הרבה של המעשים ואת הסלידה ושאט הנפש שהם מעוררים".
במסגרת הערעור הוגש מכתב בן שלוש שורות שכתבה הבת, ובו ביקשה לבטל את הפיצוי בו חויב האב. המדינה טענה, כי המכתב אינו משקף את רצונה האמיתי של הבת, ונראה שהיא כתבה אותו מתוך רגשי אשמה על כך שהתלוננה נגד האב. עוד ציינה המדינה את תסקיר שירות המבחן, לפיו האב מפעיל מניפולציות על-מנת להפוך את עצמו לקורבן הפרשה, וייתכן שהמכתב הוא חלק מאותן מניפולציות.
חיות אומרת: "טענותיה אלה של באת-כוח המדינה מסברות את האוזן ואין להוציא מכלל אפשרות כי הן מתארות את מצב הדברים לאשורו. מכל מקום, מדובר בסוגיה מורכבת ורבת-פנים ומשלא התאפשר לנו להתרשם באופן ישיר מעמדת המתלוננת, המכתב הקצר בן שלוש השורות ששיגרה אלינו אינו מאפשר לנו לעמוד על מלוא התמונה ולהשתכנע כי אכן יש מקום להורות במקרה דנן על ביטול הפיצוי שנפסק.
"לא למותר להוסיף ולציין, כי על-פי הערכת שירות המבחן המתלוננת זקוקה לטיפול ממושך ומשמעותי שיארך שנים רבות וטיפול כזה מטבע הדברים כרוך בעלויות.
בנסיבות אלה, ובהינתן החשש כי הוויתור על הפיצוי מצד המתלוננת נובע מטעמים לא ענייניים ואינו משקף את רצונה האמיתי, אציע לחבריי לדחות את הערעור גם בכל הנוגע לרכיב הפיצוי".
השופטים יצחק עמית ומני מזוז הסכימו עם חיות. את האב ייצג עו"ד מני אלבייר, ואת המדינה - עו"ד ורד חלאוה.

תאריך:  21/02/2017   |   עודכן:  21/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון לא השתכנע מבקשת בת לטובת אביה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה הסתפקה במתחם ענישה נמוך של שנה-שנתיים מאסר - והשופט המחוזי כרמי מוסק עוד סטה ממנו כלפי מטה והסתפק בשמונה חודשי מאסר    במקרה דומה גזר העליון 20 חודשי מאסר
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של עידו ניסנצויג, שביצע פעולות מתואמות בין חשבונות של לקוחות בחברה לבין חשבונות קש בהם שלט    חיות: אחידות הענישה בין נאשמים באותו מקרה אינה חזות הכל
איתמר לוין
אושרה פשרה בתביעה ייצוגית לאחר שהתברר שהחברה גבתה מלקוחות הדלקן תשלום על סולר שהיה גבוה מזה שנגבה מלקוחות מזדמנים    עורכי הדין של התובעות יקבלו 9 מיליון שקל
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי: "לא נחדל מלפעול עד להחלת תקצוב דיפרנציאלי לתלמידים"    השלטון המקומי: "לתת כסף למשפחה עצמה ולא לרשויות כי אז זה לא יגיע לילד"
אלעזר לוין
רווח של 400-300 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2015    הסיבות לגידול ברווח: עלית הריבית שהביאה להקטנת העתודות, רווחים ברוב הענפים, גידול בהכנסות מהשקעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il