X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת הלר: "זו פגיעה בשבוי ושימוש בכוח קטלני בנשק" "מצופה היה משרשרת הפיקוד לבקר את הנאשם" ביהמ"ש החמיר בעונש בשל חוסר חרטה והפנמה
▪  ▪  ▪
אזריה. לכלא הצבאי [צילום: ג'ים הולנדר/פלאש 90]

בית המשפט הצבאי בקריה גזר (יום ג', 21.2.17) את דינו של חייל צה"ל אלאור אזריה. הוא הטיל עליו גזר דין בפועל של 18 חודשים (שנה וחצי) ו-18 חודשים על תנאי, כמו גם הורדה לדרגת טוראי.
ביהמ"ש החמיר בעונש בשל קו חוסר החרטה האמיתית וההפנמה, שיעצו לאזריה לאמץ עורכי דינו.
כל השופטים הסכימו שערכי צה"ל שנפגעו על-ידי הלוחם הם ערכים נעלים, ורוב שופטי בית הדין הצבאי נטו להקל בעונש. רוב השופטים סברו שמתחם העונש הוא 48-18 חודשים, שופט שהיה בדעת מיעוט רצה לגזור עליו 60-30 חודשים. מאחר שאזריה ירה כדי לגרום למוות נקבע שעל הענישה להיות הולמת.
השופטת מאיה הלר כתבה בגזר הדין: "הנאשם פגע בטוהר הנשק הקדוש כל כך בצה"ל. מעשיו חמורים. הרף הערכי בצה"ל גבוה ויישאר כזה. יש לשמור על צלם אנוש. זו פגיעה בשבוי ושימוש בכוח קטלני בנשק".
לדבריה, "גם בשימוש בנשק כלפי האויב, קיים טוהר הנשק. ללחימה בשטחים יש משמעויות ולכל מעשה יש השלכה. יש כללים ברורים. התקשורת היא לא השופטת, יש בית משפט. פגיעה בערכים חברתיים היא משמעותית. בית משפט חייב להתחשב בכל סיטואציה".
בנימוקיה לנסיבות מקלות, כתבה: "הזירה הייתה עוינת, היה איום ממשי במקום. לא באותו רגע אלא באופן כללי. הייתה התראה מודיעינית לפיגוע. יש נסיבות מקלות. אלה לא תנאי מעבדה. זה האירוע המבצעי הראשון של הנאשם. האווירה הכוללת הייתה מתוחה, ויש לתת לזה משקל מה".
השופטת קיבלה את דברי ההגנה שהזירה נוהלה באופן לקוי, אך גם אם המפקדים שגו - אין בכך נסיבות מקלות. היא נתנה משקל גדול להריגת המחבל.
בית הדין הצבאי מתח ביקורת על הצבא וכתב בגזר הדין כי "מצופה היה משרשרת הפיקוד לבקר את הנאשם". ביה"ד ציין את סבלה של המשפחה, היותו במעצר פתוח תקופה ממושכת, את הסיקור התקשורתי המסיבי ואת היותו של אזריה לקראת סיום שירותו הצבאי.
במהלך הקראת גזר דינו חייך אלאור, אולי במבוכה, והתחבק עם אביו צ'רלי, שמוקדם יותר קרא לא להפר את הסדר, יהא גזר הדין אשר יהא. אמו של אלאור התייפחה במהלך הדיון.
אזריה הורשע בהריגת מחבל פצוע בחברון. התביעה הצבאית ביקשה לגזור עליו שלוש עד חמש שנות מאסר, מבלי לנכות את תקופת המעצר שלו, ולהורידו לדרגת טוראי. בתום הדיון ביקשה ההגנה להתחשב בימי המעצר הפתוח, והתביעה ביקשה כמה ימים להתארגן כדי לבחון האם לערער על העונש, והשופטת הסכימה לבקשת התביעה.
מחוץ לבסיס הקריה נערכו כבר בבוקר לאפשרות של הפגנת תמיכה בחייל. כ-150 שוטרים הגיעו לאבטח את ההפגנה. המשטרה הדגישה כי תאפשר חופש ביטוי, אך לא תאפשר לחסום את התנועה ולהפר את הסדר .

תאריך:  21/02/2017   |   עודכן:  21/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלאור אזריה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנה וחצי מאסר לחייל אלאור אזריה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כעת לתבוע את בצלם ולהכניס  ל"ת
למאסר עולם!  |  21/02/17 13:11
2
יצא בזול
סיירוס  |  21/02/17 13:52
 
- סיירוס הדבר הראוי היחיד
צורי  |  21/02/17 16:15
3
פגיעה בשבוי ?
א.ל. רמת-גן  |  21/02/17 14:00
 
- אתה צודק מעבר לכל ספק. ל"ת
צורי  |  21/02/17 16:20
4
טרוריסט אינו שבוי מלחמה
אזרח ישראלי  |  21/02/17 14:42
5
כרוניקה של גזר דין שקבוע מראש
הפרעאנק הזועם  |  21/02/17 16:10
 
- הלינק
הלינק  |  21/02/17 20:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מנהלת תחום חוק עבודת נשים במשרד העבודה: ב-2016 הייתה עלייה של 12% במספר הפניות שהתקבלו לפיטורי נשים בתקופה המוגנת - לדעתנו בשל מודעות רבה יותר של מעסיקים
איתמר לוין
ראש עיריית אשקלון התיימר להשעות את עצמו - והתעלם מכך שבית המשפט הרחיק אותו מתפקידו ושעמד להיות מושעה על-פי החוק    "תמיד אהיה בסביבה כדי לתת עצה ומילה טובה למי שייקחו את המושכות"
איתמר לוין
האב ביצע בבתו עבירות מין במשך שמונה שנים, מאז הייתה בת 14, ובין היתר חויב לפצות אותה ב-100,000 שקל    בערעור ביקשה הבת לבטל את הפיצוי - אך חיות קבעה שכלל לא בטוח שהבקשה הוגשה מרצונה החופשי
איתמר לוין
המדינה הסתפקה במתחם ענישה נמוך של שנה-שנתיים מאסר - והשופט המחוזי כרמי מוסק עוד סטה ממנו כלפי מטה והסתפק בשמונה חודשי מאסר    במקרה דומה גזר העליון 20 חודשי מאסר
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של עידו ניסנצויג, שביצע פעולות מתואמות בין חשבונות של לקוחות בחברה לבין חשבונות קש בהם שלט    חיות: אחידות הענישה בין נאשמים באותו מקרה אינה חזות הכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il