X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רבים במערכת הפוליטית בישראל קוראים היום למתן חנינה לחייל אזריה, ומבקשים לסיים את הפרק המשפטי במטרה לאחות את הקרעים בחברה הישראלית השר ליברמן: הביטחון צריכה לעמוד לצד החייל והמשפחה השר גלנט שלח רשמית בקשת חנינה לשר הביטחון ולרמטכ"ל זהבה גלאון: הקריאות לחנינה - זילות גזר הדין
▪  ▪  ▪
גזר הדין של אלאור אזריה [צילום: ג'ים הולנדר/פלאש 90]

במערכת הפוליטית מגיבה לגזר הדין של שנה וחצי מאסר שנגזרו בבית הדין הצבאי על החייל היורה, אל אור אזריה, ונראה כי יש הסכמה רחבה כי יש לפעול למתן חנינה לחייל היורה, ולהביא לסיומה של הפרשה במטרה להביא לאיחוי הקרעים העם.
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לגזר הדין: "עכשיו, אחרי גזר הדין, אני מקוה שכל הצדדים יעשו מה שצריך על-מנת לסיים סופית את העניין. כפי שכבר אמרתי בעבר, גם מי שאינו אוהב את פסק הדין או את גזר הדין מחויב לכבד את בית הדין וכפי שגם אמרתי מערכת הביטחון צריכה לעמוד לצד החייל והמשפחה. מדובר מצד אחד בחייל מצטיין ומצד שני במחבל שבא להרוג יהודים ואת זה כולם צריכים לקחת בחשבון״.
שר החינוך, נפתלי בנט, הבהיר כי "ביטחון אזרחי ישראל מחייב מתן חנינה מיידית לאלאור אזריה. אלאור נשלח להגן על אזרחי ישראל בעיצומו של גל טרור סכינים פלשתיני וכל הליך החקירה זוהם מיסודו".
גם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ תומך במתן חנינה לחייל וקרא להחזיר את אלאור הביתה.
שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב התייחסה לגזר הדין ואמרה כי "זהו יום עצוב, גזר הדין קשה. אלאור לא היה צריך לשבת יום אחד בכלא בנוסף למה שכבר ריצה. זהו לעצרי המשך ישיר למשפט השדה שנעשה לו. כיוון שהגענו ליום הקשה הזה, אני שבה ומבקשת מהרמטכ"ל להמליץ לחון את הלוחם על-פי סעיף 55 לפקודות ההגנה".
שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט שלח לשר הביטחון ולרמטכ"ל בקשת חנינה לאלאור אזריה. "כפי שאנחנו דואגים להשיב חייל שפצע וכפי שאנחנו חייבים לחלץ כל חייל שנפל בשבי, עלינו לדאוג לחייל ששגה, גם כאשר השגיאה היא חמורה ודרמטית, אמר השר.
בפניה הרשמית לליברמן ולאיזנקוט כתב השר גלנט: "לקחים צריכים להיות מופקים מהאירוע הזה, אך כתפיו של החייל אחד צרות מכדי להטיל עליהם את כל כובד האירוע...אולם, לאור העונש שהחייל ריצה עד כה במעצר, ולאור הצורך באיחוי הקרעים המחריפים בין חלקי העם, עלינו לגלות גם שכל ישר ומידת הרחמים".
שר הפנים, אריה דרעי: "גכת לאחר גזר הדין, אלאור אזריה ראוי לחניה כדי שיוכל לשקם את חייו וכדי לסיים את הפרשה שקורעת את כולנו כלכך הרבה חודשים".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר אמר בתגובה: "תמה מידת הדין, כעת תורה של מידת הרחמים. כעת יש לקדם מהליך חנינה מזורז. עלינו להביא לסיומו של הפרק הקשה הזה".
השר איוב קרא אמר: "עכשיו הזמן לתמוך בחיילי צה"ל ולח\ק את ההרתעה מול הטרור ולא להפך. אפעל בכל האמצעים העומדים לרשותי לעמוד לצד המשפחה ולהביא לשחרורו של אלאור, כולל בקשה לנשיא למתן חנינה, שמקובל על רוב סיעות הבית ויש לה רוב עצום וברור בעם. הגיע הזמן, ויפה שעת אחת קודם, שהבן של כולנו ישוב כבר לביתו".
ח"כ אלוף (במיל.) אלעזר שטרן: "המעורבות הפוליטית כבר עשתה מספיק נזק בעיקר לאלור אזריה, אבל גם לצה"ל ולחברה הישראלית. לאחר שיבצע את עונשו אלאור יצא לחיים בישראל כחייל שגדל בבית שחינך אותו להיות ולחם וכך ביצע את שירותו בצה"ל.
יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד: "אלאור אזריה הוא חייל שעשה טעות חמורה בנסיבות קשות. מהמעט שאמר, נראה שגם הוא מעדיף שיתייחסו אליו כאל לוחם בצה״ל, לא כמו לילד. אני מקווה שמפקדיו של אלאור ישקלו חנינה שתאפשר לו ולמשפחתו לחזור לחייהם, אבל מי שיחליט על כך הם המפקדים בלבד. הפוליטיקאים צריכים להפסיק להתערב במה שקורה במערכת הצבאית.
גלאון: הקריאה לחנינה - זילות גזר הדין
יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, על גזר הדין: "בית הדין קבע שאזריה "עשה עצמו למוציא להורג ולשופט" אבל במקביל גזר עליו עונש מקל ביחס לחומרת המעשה. עם זאת, נכון עשה בית הדין הצבאי שגזר עונש מאסר ממשי שאם לא כן, היה חותר תחת אותו סולם ערכים, טוהר הנשק ומוסר הלחימה של צה"ל, שאזריה חילל. גלאון מוסיפה: "הקריאות עכשיו לחנינה הן זילות של גזר הדין, שמעניקות לגיטימציה ומבקשות להלבין מעשים שדגל שחור אדיר מתנוסס מעליהם".
ח"כ אראל מרגלית פנה בתגובהת לחייל ואמר: "תהיה גבר, קח אחריות אישית ואל תיתן לפוליטיקאים מהימין לסחוב אותך שוב לקרקס ציבורי שיסב להם רווח פוליטי ולך יסב רק נ\ק. אף פוליטיקאי לא יכול ליזום חנינה, רק אתה רשאי ויכול להגיש בקשה, ורק על-ידי הבת חרטה. אסור לנו כחברה לאפשר לגורמי ימין להמשיך לערער על שלטון החוק".

תאריך:  21/02/2017   |   עודכן:  21/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אחרי שההליך הסתיים - צריך לדבר על חנינה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אזריה לא שונה ממאות רוצחים
חולקת על גלאון  |  21/02/17 14:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השופטת הלר: "זו פגיעה בשבוי ושימוש בכוח קטלני בנשק"    "מצופה היה משרשרת הפיקוד לבקר את הנאשם"    ביהמ"ש החמיר בעונש בשל חוסר חרטה והפנמה
מירב ארד
מנהלת תחום חוק עבודת נשים במשרד העבודה: ב-2016 הייתה עלייה של 12% במספר הפניות שהתקבלו לפיטורי נשים בתקופה המוגנת - לדעתנו בשל מודעות רבה יותר של מעסיקים
איתמר לוין
ראש עיריית אשקלון התיימר להשעות את עצמו - והתעלם מכך שבית המשפט הרחיק אותו מתפקידו ושעמד להיות מושעה על-פי החוק    "תמיד אהיה בסביבה כדי לתת עצה ומילה טובה למי שייקחו את המושכות"
איתמר לוין
האב ביצע בבתו עבירות מין במשך שמונה שנים, מאז הייתה בת 14, ובין היתר חויב לפצות אותה ב-100,000 שקל    בערעור ביקשה הבת לבטל את הפיצוי - אך חיות קבעה שכלל לא בטוח שהבקשה הוגשה מרצונה החופשי
איתמר לוין
המדינה הסתפקה במתחם ענישה נמוך של שנה-שנתיים מאסר - והשופט המחוזי כרמי מוסק עוד סטה ממנו כלפי מטה והסתפק בשמונה חודשי מאסר    במקרה דומה גזר העליון 20 חודשי מאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il