X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעוד שרי הממשלה מבטיחים לבנות בעוד שנים אלפי דירות במעלות-תרשיחא, מתברר שהחברה היחידה הבונה בפועל במקום היא משהב החברה בונה 125 דירות, שמהן מכרה באחרונה 12 ראשונות פחות ממיליון שקל לדירת 4 חדרים רכשה את המגרש ב-12.8 מיליון שקל
▪  ▪  ▪

שרי הממשלה דיברו גבוהה-גבוהה (יום ג', 21.2.17), בטקס "הסכם גג", על בניית כ-6,000 דירות במעלות-תרשיחא, בעוד כמה שנים. בפועל, רק חברה אחת בונה ומוכרת כיום דירות בישוב - משהב. החברה החלה בבניית 125 דירות, ובאחרונה מכרה 12 דירות ראשונות, בכ-950 אלף שקל לדירת 4 חדרים, 110 מ"ר.
רשות מקרקעי ישראל הוציאה בשנים האחרונות למכירה מגרשים בודדים במעלות. בפעם האחרונה, לפני שנתיים, ניסתה למכור ארבעה מגרשים. לאחר מהם לא נמצא קונה, ושני מגרשים קטנים (52 ו-60 דירות) נמכרו לקבלן ולעמותה מקומיים. משהב היא החברה הגדולה היחידה ממרכז הארץ שנכנסה לישוב. היא רכשה מרמ"י מגרש בן 15 דונם, לבניית 104 דירות.
המגרש של משהב היה מיועד לבניית 104 דירות, והעירייה אישרה להגדיל את מספרן ל-125, במה שידוע כ"תיקון שבס". הדירות שנמכרו הן בנות 4 חדרים, 110 מ"ר. הקונים משלמים 8,600 שקל למ"ר, כולל הכול. מדובר בבניה רגילה ובמחירי שוק, ולא בעסקה בשיטת מחיר למשתכן.
קריית מוצקין יקרה ב-30 אחוז
להשוואה: חברת אפי קפיטל, בבעלות היזם אפרים שקד, החלה השבוע במכירת 339 דירות שתבנה בקריית מוצקין, כמעט כל הדירות הן בנות 4 חדרים (Iלא נמסר השטח), וימכרו ב 1.23 מיליון שקל .אם נניח שהדירות הן בנות 110 מ"ר, הן ימכרו ב-11,200 שקל למ"ר, כלומר, דירות אפי קפיטל יקרות ב-30 אחוז מדירות משהב. יש להניח שקבלנים אחרים שיבנו בקריית מוצקין ידרשו מחירים דומים. אמנם, קריית מוצקין קרובה למרכז הארץ ממעלות. אבל אפי קפיטל קיבלה את הקרקע כמעט בחינם במסגרת מחיר למשתכן, ואילו משהב רכשה את המגרש במחיר שוק מלא.
דוגמה נוספת לעסקות בצפון הארץ היא בטבריה: חברת התיווך אנגלו-סכסון מדווחת על מכירת דירה יד שנייה בת 3 חדרים, 74 מ"ר, ב-450 אלף שקל. המחיר שווה ערך ל-6,100 שקל למ"ר בנוי. אולם כאן מדובר בדירה ישנה, לעומת דירות חדשות של משהב. יתר על כן, דירה זו היא ללא חניה, מה שמוריד משוויה.

תאריך:  22/02/2017   |   עודכן:  22/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק משהב בונה ומוכרת דירות במעלות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הערכה: הבין שסיכוייו מועטים, לאור התנגדות היו"ר דני עטר, התומך באמנון בן עמי    חפץ מנהל את הימנותא, חברת הנדל"ן הגדולה ביותר בישראל
איציק וולף
לראשונה נעשה שימוש במיירט מסוג 'טמיר' המכיל רכיבים מייצור משותף לישראל ולארצות הברית
עידן יוסף
עלות סבסוד החנייה בבתי החולים היא כ-50 מיליון שקלים    משרד הבריאות: אין לגבות יותר מ-20 שקל ליום    לא מזלזל בחניון, אבל ש דברים חשובים יותר
אריאל י' לוין
הח"כ מהליכוד הוציא אשתקד 102,439 שקל בתקציב הקשר עם הציבור    18 ח"כים הוציאו למעלה מ-90,000 שקל, עוד שניים בלבד הוציאו פחות מ-10,000 שקל
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: החמרה בהגבלות על סרבני גט במאסר    מסורבת גט: "הוא יושב שנתיים אבל אני בכלא, לילדים שלי אין אוכל והוא יכול לאכול מהדרין וללמוד תורה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il