X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גרשון גיא בר-זיו קיבל אלפי שקלים תמורת הברחת חפצים לאסירים בכלא אשל ביהמ"ש העליון קיבל את ערעור המדינה וקבע: שישה חודשי עבודות שירות - עונש קל מדי על שוחד, עבירה המחייבת מאסר ממשי
▪  ▪  ▪
כלא אשל. שמונה מקרים [צילום: שירות בתי הסוהר]

גרשון גיא בר-זיו, שהיה סוהר בכלא אשל והבריח ציוד לאסירים תמורת שוחד, ירצה שנת מאסר בפועל. בית המשפט העליון החמיר (יום ה', 23.2.17) את עונשו של בר-זיו, אשר נדון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע לשישה חודשי עבודות שירות.
בר-גיא הודה, בהסדר שלא כלל הסכמה על העונש, בכך שהבריח לאסירים אוכל, בגדים, דיסקים, משקה אלכוהולי, סמים, סרטי פורנו וטלפון נייד. בסך-הכל מדובר בשמונה מקרים, תמורתם קיבל בר-גיא כמה אלפי שקלים. השופט המחוזי יואל עדן קבע מתחם ענישה של 18-9 חודשי מאסר, אך סטה ממנו כלפי מטה משיקולי שיקום.
שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, אומר שהן המתחם והן הסטייה ממנו אינם מקובלים עליו. מזוז מזכיר את המדיניות העקרונית של בית המשפט העליון, ולפיה העונש על קבלת שוחד צריך להיות מאסר בפועל כענישה מחמירה ומרתיעה. הוא ממשיך:
"מעשיו של המשיב, סוהר, איש מערכת אכיפת החוק, הם חמורים. המשיב מעל באופן בוטה באמון שניתן בו כעובד ציבור בכלל וכסוהר בשירות בתי הסוהר בפרט. במסגרת תפקידו כסוהר, היה המשיב אחראי, בין היתר, על אכיפת המשמעת והציות לחוק בקרב אוכלוסיית האסירים בין כותלי בית הסוהר. ואולם במקום למלא את
תפקידו באכיפת החוק והמשמעת, הפר המשיב, באופן חוזר ונשנה, את החוק והכללים שעל אכיפתם הוא מופקד, ובעבור בצע כסף הבריח לאסירים פריטים אסורים.
"...ראוי היה לטעמי לקבוע מתחם ענישה מחמיר יותר, אשר ישקף את הפגיעה הרבה של המשיב בערכים החברתיים עליהם האיסור על עבירת השוחד מבקש להגן - היינו טוהר המידות של עובדי הציבור, פעילותו התקינה של המינהל הציבורי ואמון הציבור ברשויות השלטון - לצד הפגיעוׂת הקונקרטיות יותר בענייננו - פגיעה במשמעת ובניהול התקין של בית הסוהר וביחס השוויוני כלפי כלל האסירים המצויים בהשגחת המשיב".
מזוז קובע: "העונש שהושת על המשיב אינו מתיישב עם עיקרון ההלימה, שהוא כאמור העיקרון המנחה בענישה, ועם מדיניות הענישה העקבית שקבע בית משפט זה לגבי החוטאים בעבירות השוחד, לפיה על מקבל השוחד ונותן השוחד לרצות תקופת מאסר ממשית בין כותלי הכלא... השלכות המאסר על המשיב, כסוהר לשעבר, והפגיעה הכרוכה בו ובבני משפחתו, אינן יכולות לשמש כנסיבה מקלה לעונש".
לבסוף אומר מזוז, כי עדן התעלם מהשיקול של הרתעת הרבים, ומהמחקרים המלמדים על כך שענישה מחמירה אכן מרתיעה. לנימוק זה הצטרפה השופטת ענת ברון: "זוהי תמימות לסבור שערכים אלה לבדם מהווים מחסום בפני מי שהפיתוי וטובות ההנאה עשויים לעוור את עיניהם, ומכאן החשיבות המוגברת שבכוח ההרתעה". השופט יורם דנציגר הסכים גם הוא. את המדינה ייצגה עו"ד סיגל בלום, ואת בר-גיא - עו"ד ג'קי סגרון.

תאריך:  23/02/2017   |   עודכן:  23/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עידן יוסף
הסיבה: "בגלל המצב המיוחד שחיילים כמוהו נמצאים בו"    אומר: אם יתברר שבאום אל חירן לא היה פיגוע יש להתנצל בפני המשפחה
איתמר לוין
מי שהייתה יועצת בכירה לנתניהו הודתה, כי פעלה בניגוד עניינים כאשר זירזה את ענייניהם של לקוחות של בעלה, איש יחסי הציבור אבי לרנר    תפוטר משירות המדינה ותשלם קנס של 20,000 שקל
יפעת גדות
הצליחו להראות כי באמצעות רכיב בסיסי כנורת ה-LED של הדיסק הקשיח במחשב, ניתן לייצר אותות במהירות של אלפי הבהובים בשנייה אחת
מירב ארד
הסכם הקוד שייר החדש יאפשר לרכוש כרטיס משולב לטיסות המשך דרך נמלי התעופה באוסטרליה ובאסיה ויאפשר לצבור ולהשתמש בנקודות הנוסע המתמיד.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il